Aktywne Wpisy

luxkms78 +297

W serialach czy grach, w tych wszystkich post-apokaliptycznych miasteczkach, ludzie funkcjonują w takich małych komunach.
Przykłady z rzeczywistości gdzie komuna jakoś tam funkcjonuje również można znaleźć, np. klasztory mnichów, lub różnego rodzaju wspólnoty.
Co skłania nas do stwierdzenia, że w miejscach gdzie ludzie decydują się dobrowolnie zorganizować na takich zasadach, komunizm w skali mikro może w sumie działać.
#wysryw #przemysleniazdupy
Przykłady z rzeczywistości gdzie komuna jakoś tam funkcjonuje również można znaleźć, np. klasztory mnichów, lub różnego rodzaju wspólnoty.
Co skłania nas do stwierdzenia, że w miejscach gdzie ludzie decydują się dobrowolnie zorganizować na takich zasadach, komunizm w skali mikro może w sumie działać.
#wysryw #przemysleniazdupy
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Te-wezly-wymagaja-metamorfozy-a-nie-remontow-n171951.html
Jak się człowiek porusza czymkolwiek innym niż samochód, to wymienione w artykule krzyżówki to dramat na kółkach. Na węźle UE piesi i rowerzyści trochę zyskali dzięki budowie przystanków Śródmieście SKM, ale nadal pokonanie tego skrzyżowania jest dwuetapowe jak chcemy się trzymać grzecznie świateł. Do tego dochodzą zielone strzałki bez miejsca za przejściem i wymyślne fikołki jeśli chodzi o ruch rowerowy, jak na przykład schody przy budynku policji. Tunele tunelami, to jest oddzielny temat, a ilość ludzi na przejściu przy Bramie Wyżynnej pokazuje dość dosadnie, że ludzie są gotowi poczekać, byle nie latać po schodach
Kliniczna to samo, aż dziw bierze, że zrobiono tam przejścia, przecież 200m dalej jest kładka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jedynie na plus, że tam pomyślano o braku schodów na każdym kroku, poza oczywiście kładką na przystanki tramwajowe.
Zaspa z tym trzypoziomowym skrzyżowaniem to też jest szczyt projektowania urbanistycznego, chcesz przejść Rzeczpospolitej jak w cywilizowanych krajach bez skakania po schodach? Zapraszamy 600m dalej do skrzyżowania z Hynka, potem musisz tylko wrócić kolejne 600m. W drugim kierunku skromne 900m w jedną stronę na Kościuszki/ Legionów. Po drodze dwa przystanki tramwajowe, do których można się dostać, a jakże, jedynie przejściami podziemnymi. Świetna zachęta dla starszych, aby wybrali zbiorkom albo spacer nad samochód
Gdyni nie znam, więc się nie wypowiem
#gdansk
Gdańsk to miasto drogowo projektowane pod indywidualny transport samochodowy. Nie jakieś lewackie wynalazki typu rower. Rowerem to po wsi można jeździć a nie po mieście. #pdk
Proszę się z tym pogodzić, zaakceptować rzeczywistość, cieszyć się rowerowymi ochłapami, które urzędnicy rzucają (przecież wiedzą lepiej od obywateli!), przestać marudzić i jojczyć. ( ͡º ͜ʖ͡º)
Szkoda, bo się tam naprodukowałem, no ale cóż - tak to się kończy, jak się na drune baity odpisuje. Artykuł oczywiście porusza same ważne kwestie i warto sobie spojrzeć na mapach satelitarnych, ile miejsca taka Kliniczna faktycznie zajmuje, a ile mogłaby optymalnie zajmować i jak poprawi się życie na przykład mieszkańców ulicy Twardej.
@Kosedek: no z tych wszystkich, to Kliniczna jest tu chyba największym winowajcą
@pawelczixd: odnosił się do zalinkowanego artykułu, a jedynym argumentem przeciwko tezom z artykułu, było parafrazując kolejny odklejeniec rowerowy w kawiarni z sojowym latte. Merytorycznie ziobro, zdążyły się pojawić 3 komentarze niezbyt przychylne oruniakowi, to wpis został
Z Kliniczną to się od lat zastanawiam, co za idiota to wymyślił, tam
@Kosedek: najlepsze, że jak chcieli robić Ogarną ze szlifowanej kostki, to konserwator się nie zgodził, bo przecież równolegle prowadzi wąski CPR z tego starego przeoranego przez korzenie asfaltu xD
Kliniczna chyba była robiona zanim ktokolwiek pomyślał, że powstanie tunel w ciągu Sucharskiego. A sama Marynarki mogłaby być fajną
@Nie_znany: nie kłam, przecież Pan Urzędnik Kitliński z UM powiedział, że zaraz to będą poprawiać, bo on tego nie odbierze! Przecież by nie kłamał.
Poza tym za 10 lat będą demontować ten słup to przy okazji zdemontują ogrodzenie, bez sensu teraz to robić.