Aktywne Wpisy
Izanagi013 +20
Psychofani #apple to chyba inny gatunek człowieka.
Dla normalnego człowieka 8gb wlutowanego ramu zabija sens nawet dosyć taniego nowego laptopa, ale w dużo droższym i używanym MACBOOKU ten sam ram jest wystarczający do większości zadań i podobna uwaga jak w pierwszej okazji zostaje wyśmiana, a w komentarzach milion powodów, dlaczego 8gb ramu w maczku jest super. Optymalizacja macOS jest tak zaawansowana, że te same strony internetowe napisane przez juniorów po bootcampie nagle
Dla normalnego człowieka 8gb wlutowanego ramu zabija sens nawet dosyć taniego nowego laptopa, ale w dużo droższym i używanym MACBOOKU ten sam ram jest wystarczający do większości zadań i podobna uwaga jak w pierwszej okazji zostaje wyśmiana, a w komentarzach milion powodów, dlaczego 8gb ramu w maczku jest super. Optymalizacja macOS jest tak zaawansowana, że te same strony internetowe napisane przez juniorów po bootcampie nagle
Ana77 +19
Ruskie w ciągu 4,5 lat są wstanie odbudować swój potencjał do 1 -1,5 mln żołnierzy z nowych roczników. Przy tempie produkcji sprzętu są także wstanie odbudować potencjał sprzętowy. Teraz już mają 10-krotną przewagę nad Ukraińcami.
Traktat 5? Każdy może pomagać w swoim zakresie.
Niemcy mogą uzbierać z trudem jedną brygadę, Uk w ogóle, Holandia nie mają wojsk pancernycn, Francja ma 6 itd.
U nas w Polsce od początku wojny na Ukrainie nic
Traktat 5? Każdy może pomagać w swoim zakresie.
Niemcy mogą uzbierać z trudem jedną brygadę, Uk w ogóle, Holandia nie mają wojsk pancernycn, Francja ma 6 itd.
U nas w Polsce od początku wojny na Ukrainie nic
#tomaszowmazowiecki #lodzkie Zapraszam do wypełnienia anonimowej ankiety związanej z opracowaniem przez Gminę-Miasto Tomaszów Mazowiecki „Koncepcji sieci komunikacji rowerowej w regionie”
Link do ankiety:
https://www.nasztomaszow.pl/artykul/39529,wypelnij-ankiete-koncepcja-sieci-komunikacji-rowerowej-w-regionie
Moim zdaniem, priorytety nie są drogie.
Po pierwsze, połączenie Niebrowa (największe tomaszowskie osiedle) z placem Kościuszki wytyczonym po istniejącym chodniku, pasem rowerowym wzdłuż ul. Warszawskiej. Będąc niechętnym jakimkolwiek zmianom formalnie zawsze znajedzie się jakieś bariery – droga jest wojewódzka, no ale jednak uporządkowanie ruchu pieszo–rowerowego w postaci kilkukilometrowej białej linii namalowanej farbą to nie są koszty jakie miasto nie mogłoby ponieść na nienależącej do siebie drodze. A bardzo pomogłoby to już korzystającym na co dzień z rowerów mieszkńcom Niebrowa i zachęciło kolejnych. W tym coraz młodszych. Biała linia na chodniku dzieląca go w proporcjach 70% – dla pieszych, 30% – rowerzyści.
Po drugie, połączenie w podobny jak powyżej sposób (podział chodnika), już istniejacej ścieżki wzdłuż ul. Św. Antoniego zaczynającej się od DH Tomasz po drugiej stronie Żabki i banku spółdzielczego „Biała Rawska”, połączenie tej ścieżki rowerowej przez pasaż Świętego Antoniego (tam gdzie są drogerie Rossmann i Natura vis a vis kościoła), zakręt przy dawnym „Rogu Obwitości” (dziś butik odzieżowy na rogu św. Antoniego/Jerozolimska), potem pasaż przy pomiku Kościuszki, z ciągiem pieszo–rowerowym (formalnie on chyba nim nie jest faktycznie jest), pomiędzy alejami Piłsudskiego.
Szczytem marzeń w tym projekcie jest podpiłowanie krawężników na tych trasach przy ulicach które będę przecinać. I to nie wszędzie, bo często podjazd jest już całekim przyzwoity.
Ale już samo wyznaczenie miejsca przejazdu rowerów znacząco wpłynęłoby podjęcie decyzji przez tych mieszkańców którzy pracują w mieście i nie muszą wyjeżdżać kilkadziesiat kilometrów samochodem codziennie do pracy, o zakupie czy odświeżeniu posiadanego już roweru i korzystania z niego do codziennego poruszania się po Tomaszowie.
Usługę współdzielonego roweru publicznego oceniam jako zbędną i politycznie jako łatwy cel wielomiesiećznego krytykanctwa. Jeśli duży operator tych usług chciałby wejść do 60-tysięcznego miasta na własną rękę, nie ma problemu, ale bez udziału w kosztach ze strony miasta / gminy. W Warszawie korzystałem z tego wielokrotnie, koszt codziennego wielomiesięcznego używania tych rowerów to przyzwoity nowy rower na właśność. Moim zdaniem zbędny gadżet.
Na zdjęciu rowerzystka oczekująca na przejściu dla pieszych przed pasażem Świętego Antoniego w Tomaszowie Mazowieckim.
#mikromobilnosc #rower #partycypacja #konsultacje #ankieta #spoleczenstwoobywatelskie #transport
@Poludnik20: to tam w Warszawie nie ma abonamentu? Dobrze patrzę? To trochę lipa i faktycznie może wychodzić drogo.
Z drugiej strony, to za co sobie ceniłem mevo w Trójmieście, póki działało ( ͡° ͜ʖ ͡°) to fakt, że odstawiam rower i się o niego nie martwię. Obecnie jeżdżę na swoim, ale podjeżdżam do zdecydowanie ograniczonej