Wpis z mikrobloga

@T1001: rowery przełajowe to chyba zawsze stanowiły niszę, bo ich konstrukcja miała swoje specyficzne elementy, które miały sens głównie w zawodach przełajowych. Jasne, w czasach gdy opony > 25mm w szosach były oznaką ekscentryzmu, była to ciekawa alternatywa, ale tak naprawdę to są rowery bardzo specyficzne i nie dziwie się, że przeciętny rowerzysta nie zwraca na nie uwagi przy obecnym wyborze graveli i road-plusów
@kuraku: nie jestem fanem graveli, myślę że to taki trochę wymysł producentów by stworzyć kolejny produkt sprzedażowy. Oczywiście, że tutaj nie potrzebny jest rower mtb ale według mnie mtb jest bardziej wszechstronny niż gravel no i przede wszystkim wygodniejszy ze względu na amortyzację. Ale oczywiście co kto lubi :)
@Wassimir: no właśnie sama idea gravela jest spoko, tylko po co tam ten wąski baranek, jakieś flary których nikt nigdy nie łapie, chyba ze ma już jakieś skile, podglądam ta gravelove jazdy i widzę łapy tylko na górnym chwycie, to nie lepiej tam wstawić 620mm, powiedzmy, prosta kierownicę? Po co jest ten baranek?wytłumaczcie mi bom prosty człek.
@T1001: akurat ideę baranka to łatwo wytłumaczyć - im więcej chwytów, tym wygodniej. Zaletą szerokich, prostych kierownic z MTB to jest cena i lepsza kontrola na wyboistych szlakach (albo w mieście, gdzie trzeba się przeciskać między ludźmi/samochodami). W innych przypadkach baranek daje po prostu więcej możliwości.
@iiipablo: w sumie racja, jestem trochę ignorantem bo ja z łapami nigdy, do przedwczoraj, heh, nie miałem problemów, tak was zaczepiem bo widzę dokąd to zmierza, skończę na gravelu, mam 38 lat i moje stawy dały mi sygnał, że może czas skończyć z pizganiem po kamieniach.¯\_(ツ)_/¯
ale wiesz, że rower przełajowy wymyślono dawno temu,


@T1001: no wiem, #!$%@?łem nimi jak dziki. Rynek się specjalizuje, szuka każdej nawet najmniejszej niszy. A jednocześnie łatwiej coś sprzedać, jak się to jakoś zaszereguje.
Przełaje to jednak była dość konkretna nisza też. Opony ograniczone przepisami, budowane tak, żeby to się łatwo nosiło. Pozycja raczej z szosy wyścigowej, a nie trekkinga. No 4 Corners potrzebował jednak trochę innego zaszeregowania niż Crux.
Mi jest
@zobq: W mieście akurat jeżeli chodzi o kierownicę to jak dla mnie baranek się lepiej sprawdza. Kierownice MTB są strasznie szerokie.
Co do przełaja to dodałbym jeszcze płaską górną rurę ramy, wysoko położony support oraz głównie napędy 1x (dla jednych plus, dla innych wada).
@iiipablo alr bary pozdrawiają baranki ( ͡º ͜ʖ͡º) bez problemu założysz każde hydrauliczne hamulce mtb (i to nie za miliard monet), napęd mtb (tak samo) i również mają sporo chwytów. Niestety jeszcze nie dotarły do europy i są dość drogie