Wpis z mikrobloga

Mirki, Mirabelki, proszę o konstruktywną krytykę mojego planu "przebranżownienia" na #programista15k

#wstep
29 lat na karku, background w szeroko pojętym "marketingu internetowym", od jakiegoś czasu programuje w pythonie, robie stosunkowo proste programy (scrapowanie danych, reverse engineering prostych API i robienie różnych botów), najciekawszym projektem który zrobiłem był chyba system do automatycznej wysyłki kluczy z bazy danych przez API ebay.
Generalnie czuje, że stoję w miejscu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kasa z tego co aktualnie robie jest, fakturki sie wystawiają, ale to niestabilne zajęcie, poza tym zawsze chciałem pojść w webdev. Nie mam większego doświadczenia w webdev, kilka prostych API we flasku zrobiłem ale to nic wielkiego.

#plan
Całość będzie wykonywana full time, dieta czokoszoko, życie z oszczędności, całe dnie spędzone w piwnicy czyli to co wykopki lubią najbardziej ( ͡° ͜ʖ ͡°).

1. Nauczyć się z Django i Reacta, doszkolić się z postgresql i JSa.
2. Trzy projekty - planuje stack Django, React, Nodejs/Golang dla kilku mikroserwisów, dane w postgresql chociaż musze sie przyjrzeć mongodb. Ze względu na koszty nie będę używał AWS czy Heroku, insfrastrukture planuje oprzeć o serwery dedykowane/vpsy.

Lista projektów:
- klon trustpilot ze specyficzną funkcjonalnością
- klon fatwallet ze specyficzną funkcjonalnością
- najważniejszy projekt czyli saas w branży "marketingu internetowego".

I teraz dochodzimy do sedna...
1. Nie mam wykształcenia kierunkowego, czy trzy projekty jak te powyżej (oczywiście w miarę ładnie zrobione ( ͡° ͜ʖ ͡°) ) wystarczą żeby wskoczyć na pozycję dobrze płatnego juniora? Tą opcję będę pewnie rozważał jak wszystkie projekty okażą się finansową klapą.