Wpis z mikrobloga

Hej, chcę rozwiązać umowę o pracę. Pracuję od dwóch lat, więc wg. kodeksu mam miesiąc wypowiedzenia, pracodawca jednak dodał zapis w umowie, że po okresie próbnym okres wypowiedzenia to 3 miesiące. Nie wyraził też zgody, żeby za porozumieniem stron skrócić teraz ten czas do miesiąca, czy nawet dwóch.
Konsultowałem się z PIPem, gdzie dowiedziałem się o art.18 par. 1 kodeksu pracy, według którego zapisy umowy nie mogą być mniej korzystne dla pracownika niż postanowienia w kodeksie.

Moje pytanie, jak mam rozegrać proces wypowiedzenia? Mam rzucić dzisiaj wypowiedzenie z 1 miesięcznym okresem i uargumentować to ww. kodeksem? Przełożony może mi tego nie przyjąć ze względu, że zapisy umowy są inne? Bo wyobrażam sobie sytuację, gdzie będzie tłumaczył, że musi to skonsultować z działem prawnym, co pewnie trochę potrwa, a ja chciałbym żeby okres wypowiedzenia już się liczył od lutego.

#pracbaza #wypowiedzenie #kadry #praca #pytanie #prawo #prawopracy
  • 67
@s---k: Ja wiem, że są inne, ale przełożony prawnikiem nie jest i może mówić, że musi to skonsultować, a ja chciałbym, żeby ten okres wypowiedzenia już się rozpoczął.
Jeszcze jedna sprawa, gdyby stali przy swoim, że umowa mówio inaczej itd. Ten zapis kodeksu da się jakoś podważyć? Udowodnić, że to było korzystne dla mnie? Pytam, bo gdyby się uparli i skończyłoby się w sądzie to jestem ja kontra duża korporacja ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Patyk_:
To oni musieliby Cię pozwać, że niby porzuciłeś pracę a to jest dla nich nie do obronienia. Po prostu Cię
@smk666: No racja. Na pytanie o skrócenie za porozumieniem stron dostałem informacje, że w projekcie jest więcej osób na wypowiedzeniu i najpierw za nich trzeba kogoś nowego wrzucić, a ja będę kolejny w kolejce. I tak wszyscy czekają te swoje 3 miesiące. ( ͡° ͜ʖ ͡°)