Wpis z mikrobloga

#testowanieoprogramowania ale też #programowanie

Dobra, rozprawmy się z tym tematem raz na zawsze: czy tester manualny POWINIEN do zgłoszenia dołączać logi (systemowe, nie przeglądarkowe), do których w równym stopniu ma dostęp także dev i może je sobie sam odnaleźć (po choćby odpowiednich namiarach godzinowych ze zgłoszenia).

Proszę o uzasadnienie zarówno jeśli się zgadzasz jak i gdy się nie zgadzasz z powyższym.
  • 85
@Merceress: Każde zgłoszenie błędu powinno zawierać jak najwięcej informacji. Jeżeli tester umie pracować z logami, to czemu nie ułatwić pracy devowi, który siądzie do pracy nad danym ticketem czasem po godzienie, a czasem za pół roku?
Druga rzecz, dev nie zawsze ma dostęp do tych samych logów. Jak błąd wystąpi np. podczas pracy na lokalnym środowisku testowym, to tylko tester ma dostęp do tych logów.
@psposki: @saund: @cerbi96: @diarrhoea: @calka-rekurencyjna: @HARDrychuCORE:

Zastanawiam się czy to nie jest jednak trochę nadmierne ułatwianie roboty DEVowi, który ma taki sam, równy dostęp do logów, sam może do nich w równym stopniu zajrzeć. Co według Ciebie stanowi o przewadze zrobienia tego przez testera? On też musi się tam zalogować, wygrzebać, przekleić i pokazać. Mógłby w tym czasie zrobić kolejny test. Od razu dodam, że pytanie
@groman43: Masz straszny ból dupy. Może maści? Uważaj, bo się przejmę...

A tak grzeczniej: masz szansę przestawić merytorycznie swoją opinię, jakoś ją uzasadnić, poprzeć swoim doświadczeniem, odpowiedzieć komuś, kto pyta, bo chce wiedzieć, czyli chce się nauczyć, zrozumieć, poznać, a nie przyjmować biernie, bez własnej refleksji argumentów "bo tak i c*uj".

Skoro więc tak cenisz sobie na pozostawanie w środowisku tylko ludzi z kwalifikacjami, to weź się przyczyń do ich podnoszenia,
@psposki: Jeśli to Ci nie wadzi, to napisz proszę po jednym przykładzie na tak - muszą być OD TESTERA, i nie, nie muszą. Zakładamy sytuację, w której: pracujemy w scrumie, błąd jest dobrze opisany: są kroki, spodziewane zachowanie, zachowanie zastane, screeny, wstawka z dokumentacji, no brakuje tylko logów. Wszyscy mają dostęp do nich równy dostęp, logi nie giną, są przechowywane do roku wstecz.
@Merceress:
Powiem to jeszcze raz, będąc testerem ;)
Zgłaszając błąd, powinno się to robić w jak najbardziej dokładny sposób. Jak masz możliwość dołączenia screenów z logów, bazy, czy czegokolwiek, co daje informacje o błędzie i nawet może wskazywać gdzie zajrzeć, to powinno się to zrobić i tyle.
Żadnych tyrad o cenności czasu. Jeżeli twoim obowiązkiem jest jak najlepsze zgłoszenie błędu, to nie ma sensu zwalać swojej roboty na developera. I nie
@Merceress:
To może najpierw rozdzielę:

Mobilki (iOS/Android):

Muszą: Crash, freezy, endless loading

Nie muszą: Ui/Ux/Zawartość/proste funkcjonalne* (coś wykonane niezgodnie z założeniami)

Przy czym:
a) to powinno być ustalone na początku współprac z devami
b) ja mam inne podejście bo w 99% czasu mam dostęp do ruchu sieciowego i wiem kiedy to wina backendu albo został wysłany zły request

Web:
Jak coś jest to tak, nie widzę sensu dodawania pustych logów xD
@Merceress: Może Cię nie zaskoczę, ale nic mnie nie boli. Za to zaczynam podejrzewać, że masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Nie przejmuj się, kiedyś w końcu można się tego nauczyć ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Napisałem wprost dlaczego tester ma obowiązek dostarczyć logi - ponieważ poszukiwanie logów nie jest zadaniem developera. Developer jest odpowiedzialny za rozwijanie nowych ficzerów, naprawę bugów, specyfikacje i dokumentację systemu. Jako tester powinnaś
@diarrhoea: Spoko, tylko powiedz mi gdzie przebiega granica pomiędzy zgłaszaniem błędu, a proponowaniem już jego rozwiązania, bo wiesz: przyszła dokumentacja, która mówi: napisz kalkulator. Testuję, widzę, że dodawanie 0+0 daje 1. Zgłaszam taki błąd do developera. Ale nie że "kalkulator nie działa", tylko była taka ścieżka, taki scenariusz, nie działa przypadek 0+0. Czy to nie jest przypadkiem zadaniem developera zastanowić się gdzie w kodzie zrobił błąd, żeby to naprawić? Zastanawiam się