Wpis z mikrobloga

#testowanieoprogramowania ale też #programowanie

Dobra, rozprawmy się z tym tematem raz na zawsze: czy tester manualny POWINIEN do zgłoszenia dołączać logi (systemowe, nie przeglądarkowe), do których w równym stopniu ma dostęp także dev i może je sobie sam odnaleźć (po choćby odpowiednich namiarach godzinowych ze zgłoszenia).

Proszę o uzasadnienie zarówno jeśli się zgadzasz jak i gdy się nie zgadzasz z powyższym.
  • 85
Tak czy siak, dyskusja schodzi na boczne tory, a mnie interesuje meritum: czyli czy tester powinien wysyłać logi, czy jak da dobrze opisany ticket bez tego, to dev może sięgnąć po nie sam (np. Zakładając, ze dla deva będzie to taki sam czas, albo krótszy jak dla testera).
Pewnie może, ale po pierwsze: czy powinien


@Merceress imo zawsze inna osoba powinna testować czy działa coś co napisała pierwsza. Nie powinien, ale chodzi właśnie o to że mógłby. Bo pytałaś czyj czas jest cenniejszy. No to w grupie osób najcenniejszy czas jest tych osób które najtrudniej zastąpić. Jakkolwiek to nie brzmi, to nie zarwiemy praw fizyki żeby nie wyszło że się wywyższam. Na pocieszenie powiem że czas devopsa jest cenniejszy niż
@Merceress: troche pozno sie wlaczam do dyskusji, no ale... Możliwe też, że się powtarzam bo nie chciało mi się czytać całej tej gównoburzy :D

Moim zdaniem logi powinny byc domyślnie dodawane do raportu o błędzie.

Dlaczego?
Powodów może być wiele i mogą być różne - zaczynając od trywialnych jak fakt, że ich analiza to część Twojej rutyny testerskiej (więc ich zgranie to zazwyczaj (!) tylko dodatkowy krok), po takie jak niejednoznaczność
@palladni: Dzięki za Twoją perspektywę i wyjaśnienia. Ciekawy wątek się tu przy okazji tej merytoryki ujawnił - taki, ze ten temat wywołuje emocje: złość, frustrację (mówię tu a propos Twoich słów o gownoburzy) To bardzo ciekawe, ale to tez pewnie temat na osobną rozmowę.