Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 773
Od maja 2022 r. Inteligentny Asystent Prędkości (ISA) i „czarna skrzynka” będą obowiązkowym wyposażaniem każdego nowego auta homologowanego na terenie UE. ISA określać będzie dozwoloną prędkość na podstawie parametrów GPS.
W momencie przekroczenia prędkości nawet o 1 km/h system zacznie ograniczać moc silnika oraz informować kierowcę sygnałem dźwiękowym o przekroczeniu prędkości. Urządzenie będzie można wyłączyć przy każdym uruchomieniu pojazdu, ale pojawiły się już propozycje zniechęcające do takiego zachowania. Jedną z nich jest ograniczenie lub odmowa wypłaty odszkodowania dla sprawcy wypadku, w przypadku kiedy kierowca wyłączył system przed podróżą. Ubezpieczyciele mogliby także udzielać rabatu na zawarcie polisy kierowcom korzystającym z aktywnego systemu.

#ciekawostki #motoryzacja
Caracas - Od maja 2022 r. Inteligentny Asystent Prędkości (ISA) i „czarna skrzynka” b...

źródło: comment_1635063931yYQaLrTApD3t8jjsvAEBO4.jpg

Pobierz
  • 264
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Leithain: Póki co i tak ten system ma dopuszczać przekraczanie prędkości, a jedynie do tego zniechęcać. Oczywiście, że możemy sobie wymyślać takie mniej lub bardziej prawdopodobne sytuacje, gdzie to może się przydać, ale chyba sam przyznasz, że raczej częściej mamy problemy z wypadkami na drogach spowodowanych nadmierną prędkością, a w ogólności jeśli chodzi o ratownictwo medyczne stawiać będziemy na karetki, niż prywatny transport. Mniej zakorkowane miasta to także łatwiejszy dostęp
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Caracas: Z tego co czytałem wygląda to trochę inaczej niż to przedstawiłeś.
System będzie informował o przekroczeniu prędkości. Jeszcze nie ustalono w jaki sposób. Jest kilka pomysłów w tym ten o sygnale dźwiękowym.
Nie będzie też zaczynać ograniczać cokolwiek od razu i nie będzie tego robić w ogóle jeśli dociśniesz pedał gazu. Nie ma tam też nic tak konkretnego jak "o 1 km/h" jak na razie.
  • Odpowiedz
@Caracas Powodzenia z wprowadzaniem takiego systemu w polszy gdzie na każdych 100 metrach drogi masz średnio około 2137 znaków zmieniających ograniczenie prędkości xD A jak utkniesz za jakimś zawalidrogą typu ciągnik czy rowerzysta to będziesz za nim 20 km jechać zanim uda ci się go wyprzedzić
  • Odpowiedz
Jeszcze ograniczyć czas jazdy aby osoby zmęczone nie mogły jeździć tak jak jest to w ciężarówkach. Zresztą w ciężarówkach są ograniczniki prędkości do 90km/h czyli raptem 10km/h niż zezwalają przepisy wiec do osobówek 150km/h i wszyscy będą szczęśliwi prawda?
  • Odpowiedz
najwięcej jak zwykle cieszą się biedaki w daciach sandero, gdzie i bez tego systemu nigdy nie osiągną maksymalnej dozwolonej prędkości xd
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@TenTypZez: a) w przypadku poslizgu kola ktore odrywaja sie od ziemi moga wykazywac wyzsza predkosc - odczyt z czujnikow abs
b) w przypadku poslizgu odciecie przez komputer mocy moze byc fatalne w skutkach. Po pierwsze ze moze jej zabraknac, po drugie kierowca moze byc zaskoczony ze wciska pedal jak powinien a auta mu nie wyciaga z poslizgu
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@TenTypZez: to tym bardziej, biorac odczyt z gps mamy jeszcze wieksza zwloke czasowa.
Nie ma znaczenia czy bedzie czy nie, to nie esp czy abs ktory wpłynie znacznie na bezpieczeństwo, to kolejny przymusowy system który bedzie sprawiał dodatkowe koszty i obejmie biedaków w dacii. Bogacz w lamborghini sobie kupi wersje spoza eu.
  • Odpowiedz
@TenTypZez pełna zgoda. Jestem nawet za tym, by sytuację przekroczenia prędkości były automatycznie wysyłane do policji która by weryfikowała czy wykroczenie rzeczywiście było i czy można je wyjaśnić wyższa koniecznością. W przypadku nieuzasadnionych wykroczeń jest za automatycznymi mandatami
  • Odpowiedz
@bambus94: Nie do końca, manewr wyprzedzania masz zakończyć najszybciej jak to możliwe z zachowaniem bezpieczeństwa. Jeżeli sytuacja wymaga zwiększenia prędkości do bezpieczniejszego zakończenia manewru to możesz przekroczyć dozwolona prędkość.
  • Odpowiedz
@ButtHurtAlert: No ale jak to widzisz, że ktoś kto przed poślizgiem nie przekraczał prędkości, nagle w trakcie poślizgu zacznie ją przekraczać według GPS?

Nie ma znaczenia czy bedzie czy nie,


@ButtHurtAlert: No to się zdecyduj czy ci to w końcu przeszkadza i taki był argument czy nie xD

@Leithain: Pewnie trzeba by było to jeszcze połączyć z systematyczną weryfikacją obowiązujących limitów. Dzisiaj to jest lipa, bo
  • Odpowiedz