Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 773
Od maja 2022 r. Inteligentny Asystent Prędkości (ISA) i „czarna skrzynka” będą obowiązkowym wyposażaniem każdego nowego auta homologowanego na terenie UE. ISA określać będzie dozwoloną prędkość na podstawie parametrów GPS.
W momencie przekroczenia prędkości nawet o 1 km/h system zacznie ograniczać moc silnika oraz informować kierowcę sygnałem dźwiękowym o przekroczeniu prędkości. Urządzenie będzie można wyłączyć przy każdym uruchomieniu pojazdu, ale pojawiły się już propozycje zniechęcające do takiego zachowania. Jedną z nich jest ograniczenie lub odmowa wypłaty odszkodowania dla sprawcy wypadku, w przypadku kiedy kierowca wyłączył system przed podróżą. Ubezpieczyciele mogliby także udzielać rabatu na zawarcie polisy kierowcom korzystającym z aktywnego systemu.

#ciekawostki #motoryzacja
Caracas - Od maja 2022 r. Inteligentny Asystent Prędkości (ISA) i „czarna skrzynka” b...

źródło: comment_1635063931yYQaLrTApD3t8jjsvAEBO4.jpg

Pobierz
  • 264
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@TenTypZez: no nie trzeba wiele jeździć by sobie wyobrazić ze np jedziesz z górki, lapie cie obniżenie mocy, wpadasz w poślizg, moc masz caly czas obnizona, próbujesz kontrowac poslizg a auto nie reaguje bo ma za malo mocy by sie wyciągnąć. W dodatku ponawiam pytanie - jak wpadasz w poslizg to przyspieszasz czy hamujesz?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 6
@Caracas: jedziesz sobie, ograniczenie do 90, wyprzedzasz kogoś jadącego 70 i nagle twoje auto widzi znak 30, który robotnicy zostawili rok temu.
Giniesz bo twoje auto hamuje w połowie manewru i nie zdążyłeś sie schować ()
  • Odpowiedz
@Caracas: Zapomniałeś dodać że ma być obowiązkowy AEB (ale to nie wiem czy już nie od stycznia), wykrywanie pieszych i rowerzystów i chyba monitorowanie zmęczenia (imo jeden z niewielu rozsądnych pomysłów, mimo że i tak czuł bym się źle z kamerą która się na mnie gapi)

Też zastanawia mnie jak agresywne będzie to ograniczenie mocy. Czy będą używane hamulce co będzie w wuj nie komfortowe czy zwyczajnie będzie odcięcie paliwa
  • Odpowiedz
@Dinek30: myślę że nowoczesny sanochód z computer vision bez problemu rozpozna że jedzie lewym pasem i akurat wyprzedza. Ale powiem tak, takie rozwiązanie nie daje 100% pewności że algorytm się nie pomyli. Zawsze jest szansa na błąd.
  • Odpowiedz
  • 0
@Caracas o niee, nie będzie można palić kapcia na parkingu biedronki ani jezdzic szybko do maczka z Julka aby jej zaimponować! To koniec motoryzacji uuuuuu
  • Odpowiedz
@Dinek30


Ciekawe jak oni sobie wyobrażaja chociażby wyprzedzanie z tym gównem xd

Jak jak? Przecież wyprzedzając też nie możesz przekraczać dozwolonej prędkości. Jeżeli ktoś jedzie 120 na 120 to nie ma potrzeby go wyprzedzać a jak będzie jechał mniej to nie będziesz musiał przekraczać prędkości.

@Stragan: Jeżeli na drodze dozwolone jest np. 90, koleś przed tobą jedzie 75, to faktycznie dasz radę wyprzedzić go przyśpieszając do 90 Ale będzie
  • Odpowiedz
zatem dość dokładnie i rozpoznawania znaków nie trzeba - o ile do tego czasu będą mieli to dobrze ogarnięte w sensie zmapowania limitów (pomijając odcinki robót drogowych itp :P )


@robekk1978: u mnie w aucie GPS bardzo lubi pokazywać, że jadę drogą techniczną równoległą do autostrady. Oczywiście wynika to z niskiej jakości anteny/odbiornika, ale pokazuje, że taka sytuacja jest możliwa, to tylko kilkanaście metrów błędu (czasem nawet mniej, żeby oprogramowanie
  • Odpowiedz