Od maja 2022 r. Inteligentny Asystent Prędkości (ISA) i „czarna skrzynka” będą obowiązkowym wyposażaniem każdego nowego auta homologowanego na terenie UE. ISA określać będzie dozwoloną prędkość na podstawie parametrów GPS. W momencie przekroczenia prędkości nawet o 1 km/h system zacznie ograniczać moc silnika oraz informować kierowcę sygnałem dźwiękowym o przekroczeniu prędkości. Urządzenie będzie można wyłączyć przy każdym uruchomieniu pojazdu, ale pojawiły się już propozycje zniechęcające do takiego zachowania. Jedną z nich jest ograniczenie lub odmowa wypłaty odszkodowania dla sprawcy wypadku, w przypadku kiedy kierowca wyłączył system przed podróżą. Ubezpieczyciele mogliby także udzielać rabatu na zawarcie polisy kierowcom korzystającym z aktywnego systemu.
@KatpissNeverclean: Zapewne nie. To tak jak z pasami bezpieczeństwa, czy ABS. Jeśli fabrycznie nie były montowane, bo nie było takiego wymogu, to dzisiaj również nie muszą ich posiadać.
@Caracas: Wygląda na to, że trzeba auto bez takich bajerów trzymać, bo pewnie wzrośnie na wartości :D
To jest jakiś ogólny ruch faktycznie, coraz więcej miast z ograniczeniami do 30km/h, żeby obrzydzić jazdę samochodem całkowicie. Do całego chaosu dodać jeszcze elektryczne samochody, które spowodują nic innego, jak paraliż energetyczny w Europie, przecież już to widać po cenach energii, a na razie elektryki to mały %. Wszystko #!$%@?, tyle pożytku z tej
@Caracas: Wygląda na to, że trzeba auto bez takich bajerów trzymać, bo pewnie wzrośnie na wartości :D
To jest jakiś ogólny ruch faktycznie, coraz więcej miast z ograniczeniami do 30km/h, żeby obrzydzić jazdę samochodem całkowicie. Do całego chaosu dodać jeszcze elektryczne samochody, które spowodują nic innego, jak paraliż energetyczny w Europie, przecież już to widać po cenach energii, a na razie elektryki to mały %. Wszystko #!$%@?, tyle pożytku z tej
ISA określać będzie dozwoloną prędkość na podstawie parametrów GPS.
@AbadzabayY: @s---k: zatem dość dokładnie i rozpoznawania znaków nie trzeba - o ile do tego czasu będą mieli to dobrze ogarnięte w sensie zmapowania limitów (pomijając odcinki robót drogowych itp :P )
@AbadzabayY: jeśli znak nie jest zasłonięty to o dziwo takie systemy działa w miarę dobrze jeśli mówimy o odczycie informacji.
Inna sprawa że są to zazwyczaj auta premium albo w najwyższym wyposażeniu więc nie wiadomo jak taki system będzie wyglądał w Dacii Sandero z asystentem prędkości i szybami na korbkę z tyłu xd
Mam w Renault zalążek takiego systemu. Gdy wyłączę nawet rozpoznawanie znaków drogowych system i tak wieńczy jadę szybciej. Działa w 99.99%. Daje sygnał dźwiękowy przy przekroczeniu prędkości o więcej niż 3 km/h. Idzie to wyłączyć
Mam w Renault zalążek takiego systemu. Gdy wyłączę nawet rozpoznawanie znaków drogowych system i tak wieńczy jadę szybciej. Działa w 99.99%. Daje sygnał dźwiękowy przy przekroczeniu prędkości o więcej niż 3 km/h. Idzie to wyłączyć
@s---k: Ale przecież o to chodzi właśnie. Od maja 2022 każde nowe auta na mieć ten system bez możliwości jego wyłączenia zapewne w niedalekiej przyszłości
nie no jak czytam wykop, to wychodzi ze zarabia sie tutaj wiecej niz na zachodzie, gdzie nie mamy zadnego duzego korpo, a jestesmy tania sila robocza dla nich
W momencie przekroczenia prędkości nawet o 1 km/h system zacznie ograniczać moc silnika oraz informować kierowcę sygnałem dźwiękowym o przekroczeniu prędkości. Urządzenie będzie można wyłączyć przy każdym uruchomieniu pojazdu, ale pojawiły się już propozycje zniechęcające do takiego zachowania. Jedną z nich jest ograniczenie lub odmowa wypłaty odszkodowania dla sprawcy wypadku, w przypadku kiedy kierowca wyłączył system przed podróżą. Ubezpieczyciele mogliby także udzielać rabatu na zawarcie polisy kierowcom korzystającym z aktywnego systemu.
#ciekawostki #motoryzacja
Komentarz usunięty przez autora
@mam_odwage_nic_nie_osiagnac:
Niestety ale komuś bardzo na tym zależy
@Dinek30:
Unia Europejska wie lepiej czy masz wyprzedzać czy nie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
To jest jakiś ogólny ruch faktycznie, coraz więcej miast z ograniczeniami do 30km/h, żeby obrzydzić jazdę samochodem całkowicie. Do całego chaosu dodać jeszcze elektryczne samochody, które spowodują nic innego, jak paraliż energetyczny w Europie, przecież już to widać po cenach energii, a na razie elektryki to mały %. Wszystko #!$%@?, tyle pożytku z tej
@TenTypZez:
@AbadzabayY: @s---k: zatem dość dokładnie i rozpoznawania znaków nie trzeba - o ile do tego czasu będą mieli to dobrze ogarnięte w sensie zmapowania limitów (pomijając odcinki robót drogowych itp :P )
Inna sprawa że są to zazwyczaj auta premium albo w najwyższym wyposażeniu więc nie wiadomo jak taki system będzie wyglądał w Dacii Sandero z asystentem prędkości i szybami na korbkę z tyłu xd
@AbadzabayY:
Mam w Renault zalążek takiego systemu. Gdy wyłączę nawet rozpoznawanie znaków drogowych system i tak wieńczy jadę szybciej. Działa w 99.99%. Daje sygnał dźwiękowy przy przekroczeniu prędkości o więcej niż 3 km/h. Idzie to wyłączyć
Mam w Renault zalążek takiego systemu. Gdy wyłączę nawet rozpoznawanie znaków drogowych system i tak wieńczy jadę szybciej. Działa w 99.99%. Daje sygnał dźwiękowy przy przekroczeniu prędkości o więcej niż 3 km/h. Idzie to wyłączyć
Komentarz usunięty przez autora