Jak to jest z tymi automatami? Warto? Napewno wygoda i komfort, jeżeli ktoś nie jeździ 20 lat to można się bardziej skupić po prostu na drodze, a nie na celowaniu z biegami. Naprawy są droższe, trzeba też bardziej dbać, ale jak z awaryjnością? Są gdzieś jakieś statystyki? Kwestia drogich napraw będzie mało istotna jeżeli awaryjność jest niska. Może się ktoś wypowiedzieć?
Sebom od dryftyngu i szeryfom wyprzedzającym na czwartego dziękuję.
@MarteenVaanThomm: opinia znajomego mechanika: automat super sprawa. Ale jak kupujesz kilkunastoletnie auto, to licz się z tym, że skrzynia może być do remontu i dolicz sobie 4k. Nie jest tak zawsze, ale zdarza się. Wiele osób nie potrafi używać takich aut.
@MarteenVaanThomm: do miasta i korków zajebiste. I ogólnie możesz więcej uwagi poświęcić na drogę, bo nie musisz mieć cały czas na 2 planie "gospodarkę" biegów. Awaryjność i naprawy zależy od skrzyni. Musiałbyś czytać o konkretniej skrzyni w modelu który byś chciał kupić. Ale w większości takie skrzynie dają radę
@MarteenVaanThomm: każdy z kim rozmawiam i tego używał bardzo sobie chwali i uważa to za lepsze rozwiązanie. (poza kilkoma z gatunku "kierowca musi mieć kontrolę nad samochodem", ale akurat te żaden z nich nie był osobą, którą darzyłby autorytetem w dziedzinie motoryzacji albo jakiejkolwiek innej)
Sam mam automat 15-letni, jeździ dobrze i żyje. Nie wiem jak długo, bo jak padnie to faktycznie lepiej po złom dzwonić.
@MarteenVaanThomm: warto, w miarę możliwości bierz klasycznego hydrokinetyka z możliwie dużą ilością biegów np 8 lub 9 - cisza i ekonomia przy prędkościach autostradowych oraz dynamika na dole.
@MarteenVaanThomm: starszy automat będzie reaktywnie tańszy w naprawie, jakieś DSG to zazwyczaj tylko czterocyfrowe kwoty, ale awaryjność raczej niska, tylko musi być zadbana i olej zmieniany, a nie "bo ASO nie każe wymieniać".
Co do wygody, miałem dwa automaty, teraz manual i tęsknię. (╥﹏╥)
@MarteenVaanThomm: jak będziesz dbał, oleje itp to luźno ale nikt nie powie ile przejedziesz. No i jak automat to są 2 albo 3 rodzaje tych automatów, tu należy się zagłębić. W skrócie jedne naprawisz inne trzeba wymienić. Tak czy owak nigdy nie będziesz miał pewności
@MarteenVaanThomm: zawsze mialem manual, teraz dwusprzeglowka (od roku)
Generalnie automat ujdzie choc dla mnie jest glupi i wolny. Wolny nie dlatego ze wolno zmienia, ale dlatego ze nie przewiduje. Czerwone swiatlo ludzie hamuja - az sie prosi o redukcje i hamowanie silnikiem. Podjazd pod gore - automat bedzie mielil na niakich obrotach przez pol podjazdu po czym zacznie sie bawic w redukowanie jak juz nie trzeba no koniec. Brak uczenia
#wykopaka Czy wypada parze która chce jeść zdrowo i zrzucić kilka kg zrobić trolllowo pieroga z filcu? ( ͡º͜ʖ͡º) Kuwa, obiecałam że będzie moje rękodzieło w paczce i będzie (╯°□°)╯︵┻━┻
Sebom od dryftyngu i szeryfom wyprzedzającym na czwartego dziękuję.
#motoryzacja #samochody #pytaniedoeksperta #polskiedrogi
źródło: comment_16264570160zZ1BFUNHWJldXFgUr2tsA.jpg
Pobierzwarto o ile mowa o jakimś a miarę współczesnym automacie
Awaryjność i naprawy zależy od skrzyni. Musiałbyś czytać o konkretniej skrzyni w modelu który byś chciał kupić. Ale w większości takie skrzynie dają radę
Sam mam automat 15-letni, jeździ dobrze i żyje. Nie wiem jak długo, bo jak padnie to faktycznie lepiej po złom dzwonić.
Co do wygody, miałem dwa automaty, teraz manual i tęsknię. (╥﹏╥)
@MarteenVaanThomm:
oczywiście, że tylko automat
Generalnie automat ujdzie choc dla mnie jest glupi i wolny. Wolny nie dlatego ze wolno zmienia, ale dlatego ze nie przewiduje. Czerwone swiatlo ludzie hamuja - az sie prosi o redukcje i hamowanie silnikiem. Podjazd pod gore - automat bedzie mielil na niakich obrotach przez pol podjazdu po czym zacznie sie bawic w redukowanie jak juz nie trzeba no koniec. Brak uczenia