Wpis z mikrobloga

Przez ostatnie miesiące zastanawiałem się jaki kupić samochód i radziłem mirasków z tagu #motoryzacja, więc czas na małe podsumowanie. Najpoważniej rozważałem #audi a5, #bmw g20, #alfaromeo giulia, #ford #mustang. Po wielu rozkminach i jazdach testowych wybrałem Giulię :)

Ogólnie wybór był bardzo trudny i sądzę, że z każdego z tych samochodów byłbym zadowolony.
Audi A5 przedlift odpadł przez wysokie ceny - 150 tysiecy za 4 letnie auto to nieco za dużo.
Audi A5 2021 odpadło przez usunięcie pokrętła do inforozrywki i jeszcze większy wystający tablet. W Audi podobał mi się Virtual Cockpit ale po przemyśleniach uznałem, że w sumie to mi to zbędne.
Mustang w grę wchodził raczej używany z USA (kilka rzeczy jest fajniej zrobionych niż EU). Niestety bardzo kiepskie wnętrze i system inforozrywki były powodami dla których fordzik odpadł i mógłbym go kupić tylko jako weekendowca. Na korzyść Mustanga to oczywiście dźwięk silnika i wygląd zewnętrzny.

BMW G20 było chyba największym rywalem Giuli. Odpadło ze względu na wyższą o 30-40 tysięcy cenę przy podobnym wyposażeniu i problemy z dostępnością(długie terminy oczekiwania na odbiór samochodu). Podstawowe zegary w BMW wyglądają tragicznie, niestety te za dopłatą również nie porywają. Na korzyść BMW to znacznie więcej opcji konfiguracji i kilka bajerów niedostępnych w Alfie.

Ok, w takim razie dlaczego wybrałem Afla Rumuno? :)
- niesamowity wygląd, do tego bardzo rzadko spotykany na drogach (ja widzę taką raz na 3 miesiące)
- świetny klimat wnętrza (przez te duże łopatki czujesz się jak w ferarri)
- obsługa dotykiem i pokrętłem
- niższa cena i niższe koszty utrzymania
- 5 lat gwarancji
- super skrzynia i łopatki
- to jak się ten samochód prowadzi jest nie do opisania - po prostu bajka

Dziękuje wszystkim, którzy mi doradzali i odpowiadali (często na głupie) pytania.
Jeśli ktoś ma podobne dylematy niech śmiało pisze postaram się pomóc ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pobierz saycool - Przez ostatnie miesiące zastanawiałem się jaki kupić samochód i radziłem mi...
źródło: comment_1619950111xOdwWuxUyBfxrMTAqzbBhH.jpg
  • 136
Wersja 200 konna. Niestety Veloce ma mniejszy promień skrętu. Natomiast wersję 200 konną można chipem zrobić pod 300 koni. Chociaż jak na ten moment to osiągi są lepiej niż wystarczające (przesiadłem się z Megane IV 130 koni). Jakieś 10 lat temu miałem E39 540i, które uważałem wtedy za bardzo szybkie... okazuje się że 200 konna Giulia jest szybsza w sprincie 0-100 ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@saycool: Mam
@Adasi: szczerze mówiąc to nawet nie zauważyłem, że coś z nim nie tak, tzn. widoczność w normie.

@reseted: Tak, rok 2021. Udało się zamknąć w kwocie 150 tysięcy.

@Adasi: Wnętrze Mustanga ma swój klimat, ale niestety jakość wykonania jest zauważalnie niższa. System inforozrywki wygląda brzydko, zegary analogowe bez szału (brałbym elektroniczne). Zaznaczam, że oglądałem używane, ze stanów (bo wersja amerykańska jest lepsza).

@Qrka: Nowa, prawie 150 koła.
@saycool: masz wersje z q4? Tanio wyszła, bardzo tanio. Tez ostatnio rozwazałem, jednak torchę mnie przeraziło spasowanie, duzo osób narzekało na trzaski i wybrałem cupre formentor. Wiem, że w lifcie przynajmniej na razie ten problem nie występuje :)
@PiotrFr: Zastanawiałem się przed odbiorem nad chipem, bo myślałem, że będzie znacznie słabiej niż w testowym Veloce. Jednak jak narazie takie osiągi w zupełności mi wystarczają i raczej odpuszczę.
@Krmtzzz: Muszę dokładnie sprawdzić temat ale ja tego nie zauważam. Z tego co kiedyś czytałem problem występował chyba tylko w Veloce i tylko w N. Moja na trybie dyniamicznym zbiera się rewelacyjnie, ale sprawdzę jeszcze na N jak to wygląda.