Wpis z mikrobloga

W tym wszystkim najbardziej bawi mnie fakt, że całe 40-minutowe demo za które CDPR dostało tyle nagród było fałszywym renderem i większość czasu podczas developmentu od 2018 spędzili na tym, by odtworzyć rzeczy by się zgadzały z prezentacją zamiast nad właściwą grą.

Czyli w sumie od 2016, od kiedy Badowski przejął pałeczkę jako reżyser:

większość czasu spędzone na tworzenie fałszywego dema do pokazania dziennikarzom i by zdobyć nagrody

większość pozostałego czasu spędzone na próbie odtworzenia tego dema w rozgrywce, kiedy reszta gry leży i kwiczy


CDPR to chyba szczytowy obraz "januszerki" w polskim gamedev. Wiedźmin 3 nie był jakiś powalający ale chyba im się udał niechcący.

#cyberpunk2077 #cdprojektred
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@paul772: Konkretnych dowodów nie mam i prawdopodobnie mieć nie będę.

Ale mogę dać osobiste relacje z czasów, kiedy siedziałem na zamkniętej Becie Gwinta z Redami na Discord i to, co widziałem to była tragedia.

W CDPR to norma nie umieć w ogóle planować projektów. Dla przykładu Thronebreaker to miał być krótki, 1-godzinny tutorial za darmo, który miał wprowadzać w mechaniki gry, ale ponieważ Redzi nie umieją planować zasobów i mają
  • Odpowiedz
Konkretnych dowodów nie mam i prawdopodobnie mieć nie będę.

Ale mogę dać osobiste relacje z czasów, kiedy siedziałem na zamkniętej Becie Gwinta z Redami na Discord i to, co widziałem to była tragedia.

W CDPR to norma nie umieć w ogóle planować projektów. Dla przykładu Thronebreaker to miał być krótki, 1-godzinny tutorial za darmo, który miał wprowadzać w mechaniki gry, ale ponieważ Redzi nie umieją planować zasobów i mają przerost ambicji, rozrosło się to
  • Odpowiedz
@paul772: Jakie to ma znaczenie? Konkretna liczba nie jest argumentem, tylko fakt, że większość decyzji w grze nie ma znaczenia, mimo że jest to "RPG" który był reklamowany na wolności wyboru na poziomie Wiedźmina 3, jak nie większym.

wazne jest to w jakim stanie wychodzi.


No i wyszła w tragicznym i mamy relacje dlaczego tak się mogło
  • Odpowiedz
Jakie to ma znaczenie? Konkretna liczba nie jest argumentem, tylko fakt, że większość decyzji w grze nie ma znaczenia, mimo że jest to "RPG" który był reklamowany na wolności wyboru na poziomie Wiedźmina 3, jak nie większym.


@FoolyKewly: ma znaczenie, bo być moze twórcy załozyli ze zrobią więcej treści by zwiększyć immersję, ale zachowają jakąś konkretną ilość wyborów.
A w wiedźminie 3 to jaki procent i z jakiej liczby były te wybory?
  • Odpowiedz
@paul772: przecież po sieci krąży wywiad ze starą ekipą od wiedźmina 1/2, gdzie chłopaki dokładnie opisują, że dema tworzone są pod E3, gdzie mają niewiele wspólnego z samą grą, są specjalnie podkręcane pod marketing itd., gdzie w rzeczywistości proces tworzenia samej gry jest gdzieś na początkowej fazie szukania drogi i celu.

CDPR to syf pod względem zarządzania i to nie jest coś, co wyskoczyło przy cyberpunku. To jest coś, o
  • Odpowiedz