Wpis z mikrobloga

Jak wygląda kwestia znajomości MS Excel w CV/poszukiwaniu pracy? Patrzą na kursy/certyfikaty, czy dają jakieś zadania do wykonania?

10 lat temu zrobiłem certyfikaty MOS:
https://certiport.pearsonvue.com/Certifications/Microsoft/MOS/Certify/Office-365-and-Office-2019
na poziomie Specialist i Expert z excela w wersji 2007. Na 3 ostatnich rozmowach o pracę (księgowość) na jednej rozmowie w ogóle nie pytali o excela, na drugiej zapytali czy znam i jak oceniam swoje umiejętności (podstawy, srednio czy zaawansowana znajomość) i jaka jest moja ulubiona funkcja, na trzeciej rozmowie spojrzeli na certyfikat ale chyba nie zrobił na nich wrażenia.

Odświeżam właśnie swoje CV i sie zastanawiam czy robic (odnowić) certyfikaty MOS na najnowszą wersję excela, czy to raczej strata pieniędzy?

Kursów excela do cv nie wpisuję bo nie robiłem żadnych, ucze się sam z książek i tutoriali online.
Oprócz excela robię licencjat z rachunkowości, jesli to ma znaczenie.

#korposwiat #pracbaza #korpo
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Marcin-kski: Certyfikacja z Excela to IMO strata pieniędzy. Powody są dwa:
- Bardzo dużo osób wpisuje w CV znajomość excela "zaawansowana", a wykłada się nawet na prostych vlookupach, ifach czy tabelach przestawnych. Skoro Ty masz certyfikat to na pewno masz to wszystko ogarnięte dużo bardziej niż przeciętny zjadacz chleba i na 99 % stanowisk w korpo pivoty i VLOOKUP to aż nadto. Pewnie robiłeś w Excelu takie rzeczy, że karyna
  • Odpowiedz
@Marcin-kski: certyfikaty moim zdaniem nie maja zadnego znaczenia. znajomy bral udzial w kilkunastu rekrutacjach na stanowisko analityczne, gdzie wymagany byl perfekcyjny excel i zawsze znajomosc byla weryfikowana poprzez zadania sprawadzajace konkretne umiejetnosci.
  • Odpowiedz