Wpis z mikrobloga

#linux #python #ansible #devops

Jak byscie zautomatyzowali nastepujace problemy

Przychodza nam incydenty w HP Server Manager gdzie czesc nich jest juz nie aktualna lub jest blednie do nas rozsylana. Jest mozliwosc ogarniecia to ansiblem / towerem ? tak aby np co 20-30 min puszczal jakiego playbooka ktory:
bedzie chodzil tylko po naszej kolejce (grupie) i sprawdzal 2-3 przypadki wg jakiegos regexa
W przypadku kiedy go znajdzie to:
- "wejdzie w numer incydentu"
- doda pare wartosci
- i po wciska 1-2 guziki...

Z mojej strony wydaje mi sie ze nie bylo by to trudne do ogarniecia, tylko ze.
Pewnie trzeba zrobic kolejnego usera i nadac mu prawnienia takie jak my mamy
Kwestia jak wymusic zeby playbook znalazl okreslony guzik i go wcisnal playbookiem...

Ktos moze robil cos takiego moze nie 1:1 ale podobne myki?
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

to ogarnijcie monitoring zeby dzialal jak trzeba,


@rawilson: podobno byla rozmowa na ten temat i podobno ci co ustawiali to juz dawno nie pracuja, a reszta to operatorzy co nie wiedza co sie dzieje.

ewentualnie pogadajcie z ludzmi od HPSMa czy nie wystawiaja jakiegos API


@rawilson: ciekawe i za pomoca ansibla mozna w to "strzelac"?
  • Odpowiedz
HP server manger


@open-alpha: szukaj REST API dla tego softu, sprawdz czy nie jets przypadkiem na porcie 13951 /SM/9/rest/incidents

lub dokumentację sprawdź, pozniej powinno pojsc gładko
  • Odpowiedz
@open-alpha: eee panie to jest out of the box, tylko musisz właczyć :)

dla wesji 9.5

`The Service Manager administrator needs to add these capabilities for each user that needs to connect to Service Manager from Service Manager Service
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@open-alpha: ogólnie ansiblem gadać do API możesz przez moduł uri, tak ostatnio ogarniam jedna automatyzacje, ale jeśli mam być szczery to mam trochę wrażenie że lepiej bym sobie to ogarnął pythonem natywnie, no ale musimy mieć to jako część większego playbooka
  • Odpowiedz