Wpis z mikrobloga

Zgodnie z zapowiedzią, lecimy z kolejnym wpisem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dzisiaj krótki wpis o #leasing zakrawający o #finanse. #rozdajo będzie na końcu wpisu ( ͡º ͜ʖ͡º) Jak wspominałem, będę wyróżniał produkty warte uwagi i w tym wpisie chciałbym poruszyć ofertę leasingu od Impuls Leasing. Dokładnie chodzi o ofertę ze stała stopą procentową. Pisałem już o tym kiedyś we wpisie. W skrócie:

Zdecydowana większość ofert leasingowych (podobnie jak kredytowych) opiera się na stałej ustalonej marży i WIBOR, który jest zmienny. Co to oznacza? W przypadku zmiany stawki WIBOR zmieni się rata finansowania. Zapewne osoby, które mają aktywne umowy zauważyły obniżenie raty w związku z obniżką WIBOR. Chociaż są pewne leasingi, które aktualizowały harmonogram dopiero po wniosku klienta (°°

I o ile obecnie mamy bardzo niskie stawki (głównie 1M, 3M jest brany w umowach leasingowych), przyszłość jest niepewna. I tutaj pojawiają się oferty oparte o stały indeks.

Oferta oparta o stały indeks oznacza, że rata nie ulegnie zmianie niezależnie od wahań WIBOR. Oznacza to pewność zobowiązań finansowych niezależnie zmian na rynku. Oczywiście takie oferty są odpowiednio droższe. Niestety nie każda firma leasingowa oferuje stałą stopę.

I tutaj wracamy do Impuls Leasing, bo zapewne zapytacie o ile? 0,5%. Dokładnie o tyle. Stały indeks na dzień 09.10.2020 wynosi 0,7% vs. WIBOR 1M 0,2%. Dla przykładu, kiedy podpisywałem swoją umowę leasingową 11.2019 przy 4 letnim okresie finansowania stały indeks wynosił 1,98% ¯\_(ツ)_/¯ Kolejnym atutem jest to, że owa baza dotyczy każdego okresu umowy tj. nie ważne czy podpisujecie na 3 czy 5 lat - stały indeks wynosi 0,7%. Wspominam o tym, ponieważ pozostałe firmy różnicują stałą stopę, tzn. stawka jest niższa przy krótszym okresie i analogicznie wyższa przy dłuższym okresie finansowania, co jest logiczne i wynika z ryzyka czasu.

A teraz przykładowe oferty ze stałą ratą:
auto nowe, cena 100k brutto
Opłata Wstępna 10%: 10 000 PLN brutto
59x 1 694,41 PLN brutto
Wartość Końcowa 1 000 PLN brutto
Suma opłat: 110,97%

auto używane (nie może przekraczać 10 lat na koniec finansowania, ale leasing nie może być krótszy niż 24 miesiące, więc maksymalnie 2012 rocznik można sfinansować jeszcze na 2 lata), 75k brutto
Opłata Wstępna 10%: 7 500 PLN brutto
35x 2 097,80 PLN brutto
Wartość Końcowa 750 PLN brutto
Suma opłat: 108,90%

Na koniec zapowiedziane #rozdajo. Po pierwsze gratuluje wygranemu z poprzedniego wpisu i zgodnie z zapowiedzią, dzisiaj będzie mini promocja innego Mirka. Do wygrania sosy chilli dla 4 osób od @el3m wysyłka paczkomatem na mój koszt, losowanie jutro o 20 przez #mirkolos. Zielonki out, wymagane minimum 100 akcji na mirko.

Dodatkowo informacja ze świata #ubezpieczenia dla osób, które w ciągu ostatnich 3 lat likwidowały szkodę z OC sprawcy mając auto w leasingu i otrzymały wypłatę odszkodowania w kwocie netto (a np. rozliczają 50% VAT lub wcale) to polecam zapoznać się z dobrymi nowinami:
decyzja sądu

Rzecznik Finansowy

#motoleasing <-- mój tag, zapraszam do obserwowania.
www.optif.pl <-- nasza strona

rozdajo 3/12

Taguje #motoryzacja bo tematy powiązane.
OptiFinance - Zgodnie z zapowiedzią, lecimy z kolejnym wpisem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dzisiaj kró...

źródło: comment_1602262292Ywg5nKZtMVZHLIJF1K80N9.jpg

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

To jest ten leasing, który bliskiej mi osobie odmówił wakacji od raty leasingu na auta firmowe, którymi handlowcy nie mogli ruszyć w trasy (bo całą branża stanęła, jak i firma i była bliska upadku)..

To ta sama instytucja, która powiedziała, że ewentualnie może się zgodzić na 3-miesięczne zawieszenie (nie odroczenie, jakby ktoś źle interpretował) rat, ALE pod warunkiem podpisania aneksu do leasingu, który powodował wzrost końcowej wartości leasingu o 4 tysiące złotych!
  • Odpowiedz
@RobertoBaggio: Zazwyczaj przy zawieszeniu rat (bo to oferowało większość leasingów) wzrastała suma opłat co wynika z czystej matematyki (tymczasowy brak spłat kapitału i przeniesienie tego w czasie = większe odsetki). Banki to nie leasingi, to spółki zoo nastawione na zysk i nie działają na podstawie ustawy o bankowości. Kredyt =/= leasing. Leasing to zwyczajne zobowiązanie, za które dostaje się FV.

@PanZiomal: Samochód jest problemowy czy finansowanie? ( ͡
  • Odpowiedz
@OptiFinance ale o czym Ty (Wy) piszesz teraz? Inne banki, które mają w swojej ofercie leasingi nie przekładały do podpisu aneksu, który znacząco zwiększał wartość leasingu (o czym napisałem wcześniej).
Robił to Impuls Leasing.
Nie robił tego np. Alior, czyli jeden z najpopularniejszych banków oferujących leasing na auto.

To jest żerowanie na fatalnej sytuacji niektórych firm z niektórych branż.
  • Odpowiedz
@OptiFinance: A z ciekawości jak to historycznie wyglądało? Gdy spadła stawka WIBOR w tym roku, to jak mocno pospadały ludziom raty? Masz może jakieś realne przykłady? Ciekawy jestem czy to kwestia kilku, kilkudziesięciu złotych na racie, czy bardziej mówimy tu o setkach złotych.
  • Odpowiedz
@OptiFinance: mam pytanie - czy iść w stały % jeżeli koszt ogólny leasingu wzrasta o 0,55%?

Jezeli np stopy wzrosną, z 0,1 na 1,5 to jak wtedy to się wylicza do wzrostu raty? Na pewno przyda się innym Mirkom ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz