@Jogi4: nie 50 lat temu, tylko 39 i nie ponad 300 km/h bo TGV początkowo uruchomiono z vmax 270.
Takie życie między Zachodem a głębokim Wschodem, jakby mieli wtłaczanego Marksa i Lenina przez 50 lat to też by pewnie nie jeździli dzisiaj szybko ( ͡°ʖ̯͡°)
Francuski pociąg pędzący (do przodu) 320 km/h. Skonstruowany i wyprodukowany 27 lat po drugiej wojnie światowej. Oczywiście zaścianek z wiadomo jakiego kraju, bez podobnych osiągnięć nawet w trzydzieści lat po obaleniu komuny, jak zawsze jest pierwszy do wyśmiewania i krytykowania Francji.
@WuDwaKa: a Polska co? A Polska kupiła orżnięte Pendolińce za cenę całości i się podnieca że na pętli testowej w idealnych warunkach osiągnęła więcej jak 200 na godzinę. A w trasie w znacznej mierze 100 na godzinę to szczyt marzeń.
@n1cod3: Ciężki temat, bo opór powietrza rośnie wraz z kwadratem prędkości, do tego 1000 km/h to prędkość przydźwiękowa i dojdą tutaj dodatkowe spore opory nie wynikające ze zwykłego przepływu laminarnego. Samochód z silnikiem 200 KM pojedzie 250 km/h ale aby osiągnąć 490 km/h w testowych warunkach Bugatti Chiron potrzebuje już 1500 KM.
W pewnym sensie fejk news bo te pociągi tyle tylko pojechały na jazdach testowych a na codzień ok. 300 km/h jeżdzą. To są kolejne rekordy prędkości a nie właściwe osiągi.
kwestia silnika. Silnik odrzutowy zachowa moc przy dużej prędkości, ale bugatti pierwsze ruszy na światłach.
@Stulejarzysta: Porównujesz jabłka i gruszki. Weź też pod uwagę ile waży sam silnik odrzutowy oraz paliwo do niego i jak to się ma do zastosowań praktycznych. Zarówno amerykanie jak i sowieci eksperymentowali z odrzutowymi pociągami i wszyscy widzimy dzisiaj jak dobre było to rozwiązanie ( ͡º͜ʖ͡º) https://en.wikipedia.org/wiki/Turbojet_train
#kolej #pociagi #tgv #ciekawostki #predkosc
Komentarz usunięty przez autora
#kalkazreddita
Takie życie między Zachodem a głębokim Wschodem, jakby mieli wtłaczanego Marksa i Lenina przez 50 lat to też by pewnie nie jeździli dzisiaj szybko ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Jogi4: ze tez jeszcze tego nie naprawiles XDDDDDDDD
@n1cod3:
Ciężki temat, bo opór powietrza rośnie wraz z kwadratem prędkości, do tego 1000 km/h to prędkość przydźwiękowa i dojdą tutaj dodatkowe spore opory nie wynikające ze zwykłego przepływu laminarnego. Samochód z silnikiem 200 KM pojedzie 250 km/h ale aby osiągnąć 490 km/h w testowych warunkach Bugatti Chiron potrzebuje już 1500 KM.
@smk666: kwestia silnika. Silnik odrzutowy zachowa moc przy dużej prędkości, ale bugatti pierwsze ruszy na światłach.
@Stulejarzysta:
Porównujesz jabłka i gruszki. Weź też pod uwagę ile waży sam silnik odrzutowy oraz paliwo do niego i jak to się ma do zastosowań praktycznych. Zarówno amerykanie jak i sowieci eksperymentowali z odrzutowymi pociągami i wszyscy widzimy dzisiaj jak dobre było to rozwiązanie ( ͡º ͜ʖ͡º)
https://en.wikipedia.org/wiki/Turbojet_train