Wpis z mikrobloga

@Bogactwo_czesc_glowna:

Kurde kibel, chyba jedyny pociąg który gorzej jedzie na nowych torach niż na starych. Pamiętam jak wyremontowali kiedyś odcinek, to zamiast gładkiej jazdy chybotał się na boki przez całą trasę.
@smk666: Pociągi nie będą jeździć szybciej, bo powyżej 300km/h, no teoretycznie 320km/h nie mają hamulców, poza oporem powietrza. Pociąg hamuje na kilka sposobów, w zależności od prędkości, ale żaden z nich nie działa powyżej 300. Istnieje co prawda znany i opatentowany bodaj przez Knorr-Bremse hamulec elektromagnetyczny (pociąg-tory) wysokich prędkości, ale powoduje on tak wielkie prądy wirowe na zewnątrz, że zapomnij o ludziach z rozrusznikiem i drobnej elektronice w pociągu. Do tego
@secret_passenger: Ten gość to przygłup, szkoda czasu. Siedzi tutaj i wypisuje dzień w dzień durne komentarze o zajebistości USA, a jak mu napiszesz żeby tam pojechał, to cisza. Chrzani jakieś farmazony o ciężkiej pracy, a sam spędza na wykopie mnóstwo czasu, produkując te swoje komentarze.
Wpadłby w obroty amerykańskiego rynku pracy i szybko by spotulniał. Choć równie dobrze może iść na budowę w Polsce jako zwykły pomocnik i zobaczymy jak długo
Oczywiście zaścianek z wiadomo jakiego kraju, bez podobnych osiągnięć nawet w trzydzieści lat po obaleniu komuny, jak zawsze jest pierwszy do wyśmiewania i krytykowania Francji.


@wdmhfsb: tak się składa, że w 1972 roku mieliśmy już sporo nowoczesnej trakcji elektrycznej (EU05, EU06, EU07, ET22). W ruchu lokalnym były EN57, które były bardzo dobrymi i nowoczesnymi jednostkami.
Nie wspominam, że PKP eksploatowało już wtedy lokomotywę SP45 która robiła nawet wrażenie w RFN.

Prowadzono
Takie życie między Zachodem a głębokim Wschodem, jakby mieli wtłaczanego Marksa i Lenina przez 50 lat to też by pewnie nie jeździli dzisiaj szybko ( ͡° ʖ̯ ͡°)


@Karatte: fajnie tylko szkoda, że umknęło Ci że Polska była w tym samym czasie czołowym producentem nowoczesnego taboru kolejowego na świecie. Mało tego nasz tabor eksportowaliśmy masowo nawet do krajów zachodnich za twardą walutę.
tym bardziej, że TGV było tworzone przez wolnorynkową firmę, a nie sterowany centralnie zakład z wiecznymi problemami.


@LRF1000W: szkoda, że nie wiesz ale Alstom, który zajmuje się TGV jest dotowany z budżetu państwa. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tymczasem w Polsce EN57 z Katowic do Krakowa w dwie godziny z prędkością ~50 km/h


@Lolenson1888: podziękuj państwu z dykty i kartonu, który pozwala aby Stalexport skutecznie blokowała konkurencyjne drogi i linie kolejowe w promieniu 30 km od autostrady A4.

EN57 to już bardzo ciężko spotkać na tym odcinku. Obecnie głównie jeżdżą Impulsy Newagu.
@kaganiec_oswiaty: 100 to szczyt marzeń? Jechałeś pendolino kiedyś czy tylko jak to u nas #!$%@? i narzekasz, bo tak? Wiele razy jechałem na linii Kraków-Gdańsk, odcinek gdzie jedzie się 200km/h jest długi, w pozostałych miejscach cały czas się ciśnie 140-160. W porównaniu ze zwykłym TLK to jest NIEBO A ZIEMIA. Nie oceniam tu tego czy zakup pendolino w tej specyfikacji i kwocie to sukces, ale jak już są to na ich
nawet centralnie sterowany


@LRF1000W: ciekawe czy w Francji bez centralnych decyzji można byłoby zbudować TGV? Prócz pociągów trzeba specjalne systemy zasilania, modernizacja infrastruktury lub budowa od zera ( ͡° ͜ʖ ͡°)

TGV to czysto polityczny projekt, który tak naprawdę nigdy nawet na zero nie będzie wychodził.
fajnie tylko szkoda, że umknęło Ci że Polska była w tym samym czasie czołowym producentem nowoczesnego taboru kolejowego na świecie. Mało tego nasz tabor eksportowaliśmy masowo nawet do krajów zachodnich za twardą walutę.


@bisu: brzmi jak zart, ale przybliz jaki to nowoczesny tabor eksportowalismy masowo na zachod?
brzmi jak zart, ale przybliz jaki to nowoczesny tabor eksportowalismy masowo na zachod


@Tzebullaque: żart a Polacy to są zbyt głupi aby coś sprzedawać na zachód?

Sprzedawaliśmy masę cystern (zakłady w Świdnicy) do przewodu ropy naftowej czy nawet pitnej wody. Węglarki to też był hit sprzedaży.
Polskie wagony pasażerskie kupowały koleje praktycznie w całej Europie.

Lokomotywy trafiły do Libanu (3x301Dc), Iraku (8xSM42), Maroka (23xSM42, 20x201Eg a wcześniej sporo parowozów). Jednostki tzw.
@Tzebullaque: do końca lat 80 XX spływały zapytania z państw tzw. 3 świata aby wyprodukować im parowozy. Moim zdaniem to był błąd aby zrezygnować z produkcji trakcji parowej skoro na świecie chcieli nasze parowozy jeszcze długo kupować ;)
Sprzedawaliśmy masę cystern (zakłady w Świdnicy) do przewodu ropy naftowej czy nawet pitnej wody. Węglarki to też był hit sprzedaży.

Polskie wagony pasażerskie kupowały koleje praktycznie w całej Europie.


@bisu: ja pytalem o nowoczesny tabor a nie proste wagony, ktore sprzedawaly sie tylko ze wzgledu na cenę ktora byla akceptowalna przy bardzo przecietnej jakosci. Podobnie zreszta jak wszystkie inne produkty prl. Co do masowosci to szczerze watpie, ale prosze - udowadniaj.