Wpis z mikrobloga

@Jogi4: nie 50 lat temu, tylko 39 i nie ponad 300 km/h bo TGV początkowo uruchomiono z vmax 270.

Takie życie między Zachodem a głębokim Wschodem, jakby mieli wtłaczanego Marksa i Lenina przez 50 lat to też by pewnie nie jeździli dzisiaj szybko ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@WuDwaKa: a Polska co? A Polska kupiła orżnięte Pendolińce za cenę całości i się podnieca że na pętli testowej w idealnych warunkach osiągnęła więcej jak 200 na godzinę. A w trasie w znacznej mierze 100 na godzinę to szczyt marzeń.
  • Odpowiedz
ciekawe kiedy będzie 1000 km/h

@n1cod3:
Ciężki temat, bo opór powietrza rośnie wraz z kwadratem prędkości, do tego 1000 km/h to prędkość przydźwiękowa i dojdą tutaj dodatkowe spore opory nie wynikające ze zwykłego przepływu laminarnego. Samochód z silnikiem 200 KM pojedzie 250 km/h ale aby osiągnąć 490 km/h w testowych warunkach Bugatti Chiron potrzebuje już 1500 KM.
  • Odpowiedz
W pewnym sensie fejk news bo te pociągi tyle tylko pojechały na jazdach testowych a na codzień ok. 300 km/h jeżdzą. To są kolejne rekordy prędkości a nie właściwe osiągi.
  • Odpowiedz
Samochód z silnikiem 200 KM pojedzie 250 km/h ale aby osiągnąć 490 km/h w testowych warunkach Bugatti Chiron potrzebuje już 1500 KM.


@smk666: kwestia silnika. Silnik odrzutowy zachowa moc przy dużej prędkości, ale bugatti pierwsze ruszy na światłach.
  • Odpowiedz
kwestia silnika. Silnik odrzutowy zachowa moc przy dużej prędkości, ale bugatti pierwsze ruszy na światłach.


@Stulejarzysta:
Porównujesz jabłka i gruszki. Weź też pod uwagę ile waży sam silnik odrzutowy oraz paliwo do niego i jak to się ma do zastosowań praktycznych. Zarówno amerykanie jak i sowieci eksperymentowali z odrzutowymi pociągami i wszyscy widzimy dzisiaj jak dobre było to rozwiązanie ( ͡º ͜ʖ͡º)
https://en.wikipedia.org/wiki/Turbojet_train
  • Odpowiedz