Wpis z mikrobloga

Tak z czystej ciekawosci: jezeli w ofercie pracy na stanowisko IT Support wymagaja wiedzy z:
-LAN/WAN
-Windows/Linux
-wirtualizacja
-SQL
to co dokladniej wypadaloby znac z tych zagadnien? Ile musze umiec np. z sieci, windowsa/linuxa albo SQL jezeli wymagaja "podstawowej znajomosci"? Ile czasu moze zajac ogarniecie tych tematow na tyle, aby jakos w miare sobie poradzic na takim stanowisku (gdzie nie jest wymagane doswiadczenie)?
Z LAN/WAN mialem do czynienia tylko w liceum gdzie stawialismy sieci, z linuxa korzystalem i korzystam, ale tu moja wiedza "z glowy" ogranicza sie tylko do wygooglowania "how to...in linux", z wirtualizacji tylko stawialem system na virtualboxie, z SQL sie bawilem kiedys z ciekawosci robiac jakis interaktywny kurs na stronie na zasadzie "SELECT * FROM..."

A zdaje sobie sprawe, ze na sama rozmowe zapewne trzeba jednak miec cos w glowie zeby odpowiedziec na pytania bez zajakniecia. I ciekawy jestem ile i jak duzo materialu musialbym sie nauczyc, zeby w ogole miec szanse sie ubiegac na tego typu stanowisko?

Czy moze odpuscic, bo na takie stanowisko nadaja sie wylacznie osoby ktore maja to "we krwi", bo sie interesuja IT od mlodosci i dla kogos takiego to jest wszystko naturalne i logiczne w przeciwienstwie do laika w IT? :D

#praca #pracbaza #it #itsupport #servicedesk #informatyka pewnie troche #korpo #korposwiat
  • 8
  • Odpowiedz
@ChelseaDagger: Jak nie jest wymagane doświadczenie, to wystarczy, że wiesz co to jest.

moja wiedza "z glowy" ogranicza sie tylko do wygooglowania "how to...in linux"


I juz na wstępie jesteś lepszy od 90% aktualnych pracowników na Service Desku :D

  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@ChelseaDagger: dokładnie jak kolega wyżej napisał, na support pójdziesz to się okaże w 90% przypadków będziesz ludziom kompy restartował :D A co masz robić to cie nauczą i jak jesteś w miarę kumaty to raz dwa złapiesz robotę ;)
  • Odpowiedz
@ChelseaDagger: +1 do kreatywności, uwierz mi ze 90% innych ludkow odpowiedzialo by ze nie wie, a w glowie sami by siebie pytali co to ten linux :D

Szkolilem ludzi na 1sza linie wsparcia, którzy nie wiedzieli jak uzywac skrótów klawiszowych... i tak mówię tutaj o ctrl+c i ctrl+v.
  • Odpowiedz
@Filip3k91: jestem w podobnej sytuacji Tyle ze linuxa znam dobrze... myśle Swobodnie Poruszam się w CLI, postawie większość prostych usług. 3/5 znam basha. Uczę się teraz pythona, przypominam zagadnienia sieci w zakresie CCNA. No i z nowości dla mnie to docker, ansible i sql trochę To tez powoli ogarniam. Jest dla mnie szansa na jakimkolwiek stanowisku IT?
  • Odpowiedz
@JesMan: Oczywiście, że jest, pytanie tylko czy Tobie będzie to odpowiadać. Support IT bez doświadczenia (popartego wpisami w CV) to często praca w systemie 24/7 i wbrew pozorom słabo płatna. Aczkolwiek moim zdaniem i tak warto ten maks rok czasu (dla ogarniętej osoby) się przemęczyć na takim stanowisku, a potem to już tylko pnąc się w gore - niekoniecznie u tego samego pracodawcy. Z twoimi 'kwalifikacjami' to na jakiegoś sieciowego juniora
  • Odpowiedz
@Filip3k91: W takim razie trochę się jeszcze poduczę, zobaczymy jaki będzie rynek po pandemii. Wtedy będę wysyłał CV i idę na studia ;-) Może ruszę z tym IT do przodu. Ogarnięty jestem i lubię to, ale ciężko mi czasami wygospodarować 3h dziennie na naukę ( ͡° ʖ̯ ͡°) Praca zmianowa i te sprawy. Ale staram się jakkolwiek systematycznie orać wszystkiego po trochę Dzięki Mireczku za odpowiedz Zdrowia
  • Odpowiedz