Wpis z mikrobloga

Cześć Excelowe świry. Mam pytanie odnośnie power querry. Czy jest jakaś opcja w tym dodatku, aby jedną dużą tabele podzielić na więcej tabel wg. Kryterium z jednej kolumny? Np. mam w kolumnie A dziesięć wierszy z napisem "a", kolejne piętnaście wierszy w tej kolumnie to "b" i tak dalej. I chciałbym to podzielić na osobne tabele. #excel #powerbi #bi #businessintelligence #korposwiat
  • 10
@Vegonator: Dwie opcje:
1) Robisz z zapytania PQ funkcję z parametrem, w którym podajesz kryterium filtrowania i do niej robisz odwołania w kolejnych zapytaniach tworzych docelowe tabele.
2) Pętelka w VBA, która podstawi warunek do zapytania, odświeży tabelę i zapisze plik, coś w stylu:

arr = Array("a", "b", "c")

With ThisWorkbook.Connections("nazwa").OLEDBConnection
Sql = .CommandTex
For Each a In arr
.CommandText = Sql & " where [kolumna]=" & a
.Refresh
ThisWorkbook.SaveAs a
@Vegonator: Aha: nie idź tą drogą, którą podałeś w linku :) Odfiltrowanie właściwych danych i zapisanie pliku z nimi jest dużo pewniejsze, niż skakanie makrem po zakresach. Jeżeli dane ściągasz z mało wydajnych źródeł, zrzuć całość np. do osobnego arkusza i do niego zrób drugie "podzapytanie", które obsłużysz makrem z punktu 2.