Wpis z mikrobloga

Następne ciekawostki ze świata kolei. Zostaw plusa dla zasięgu!

Każda lokomotywa (przynajmniej u nas) ma (jeszcze) książkę pokładową. Maona rzekomo w przyszłości zniknąć na rzecz wpisów nt. stanu lokomotyw w tabletach pracowniczych. Zobaczymy jak to wyjdzie.¯_(ツ)_/¯
Na ten moment mamy papier. I na tym papierku przy przyjęciu lokomotywy trzeba wypisać szczegółowo to, co przyjmujemy i w jakim stanie.
Przykładowy wpis z książki w komenatrzu.
Taki odpis powinien zawierać to z kim nawiązano łączność przyjmując lok., opis sprawności Radiotelefonu, Radioalarmu, kamery pokładowej jeśli jest, SHP (Samoczynne Hamowanie Pociągu) oraz CA (Czuwaka Aktywnego działającego w cyklach około 60 sek.). Dalej powinniśmy zwrócić uwagę na działanie hamulców oraz na części biegowe loka czy są sprawne i nie odbiegają od ustalonych norm. Warto zapisac stan uposażenia jak i szczególne informacje odnośnie lokomotywy, jej uszkodzeniach badz wymaganych naprawach. Jest tez wpis odnoszący się do pracy lokomotywy i ilości godzin przepracowanych po ostatnim przeglądzie gdzie :
Praca wykonana przez tą drużynę/suma godzin przepracowanych od przegladu. Czyli my (załóżmy dolne godziny dla nas na dziś) przepracowaliśmy 7 h to te właśnie godziny dopisujemy do już 89. przepracowanych co daje nam 96h po przeglądzie.
Maszyniści wypełniają Część II książki, a Część III pozostaje dla warsztatów i odpisów tego co było robione i sprawdzane.
Jeśli pojawiły się jakieś pytania - śmiało. Postaram się odpowiedzieć ()

A dziś.... Manewry :/ od 7 do 11 zero pracy ale zaraz Jeziorak plus wyjazd do Ceglorza. Zdjęcia pojawią się w komentarzach.
#atencyjnymaszynista #100twarzykolejarzy #kolej #pkp #intercity #poznan #manewry #cegielski #ciekawostki
Pociongowy - Następne ciekawostki ze świata kolei. Zostaw plusa dla zasięgu! 

Każda ...

źródło: comment_psFACZMfnDSH2kXy28jejPUqhoI82Es6.jpg

Pobierz
  • 27
@Pociongowy: Manewry to zamuł.
Moje wpisy w książce mieszczą się w jednej linijce. Jak kiedyś dostanę % za nie sprawdzenie wyposażenia to będzie w pełni zasłużone ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Znam też maszynistę co nigdy nic nie wpisał do żadnej książki xD
W Niemczech usterki wypisują na kartkach i wkładają lub przyklejają z przodu książki. I w sumie tak sobie jeżdżą oblepione - u nich też wyjebongo
@xan-kreigor Nie chodzi o to jak szybko tym jeździmy tylko jak to jest utrzymane, czy wszystko jest sprawne i czy nadaje się w ogóle do jazdy. Jeśli chodzi o lokomotywę to musisz mieć gaśnicę, sygnały końca pociągu, oplombowane to co ma być oplombowane itd.

@Vel_Makarena
Ad.1 Żeby zostać samodzielnym maszynistą musisz zdać licencję (to dość łatwe jeśli się chce) i potem u przewoźnika zrobić świadectwo (tu już trudniej, stykasz się z codzienną
@sabara_toripon raczej na to nie zwracają aż tak dużej uwagi. Masz być ogólnie sprawny fizycznie. Bardziej badania mają na celu zbadanie kwestii wzroku, słuchu, ekg, i badania psychologiczne. Jeśli radzisz sobie w normalnym życiu, chodzisz, schylasz się, wchodzisz po schodach i drabinie to da radę. Ale to oczywiście moja ocena. Nie musi sie ona pokrywać z oceną lekarza.
@Pociongowy: Dzięki za odpowiedź. Jeśli da radę, to czy mógłbyś dać jakieś porady odnośnie wzroku przed badaniem? Siedzę na +0,7 na jednym oku a jeszcze zostały mi 2 lata do ukończenia szkoły i nie jestem pewien czy do tego czasu coś się nie zmieni :p
@sabara_toripon wzrok "stabilizuje się do 21 r.ż. więc po tym czasie możesz zrobić operację. Ja specjalnie pod badania robiłem laserową korekcję wzroku. Trzeba mieć pierwszą kategorię. Całkiem tania sprawa bo za oboje oczu zapłaciłem jakieś 2500zł. (Jak coś to pw-podpowiem co i jak)

@baobabtoudi niestety ¯_(ツ)_/¯ musisz uwierzyć na słowo.