Wpis z mikrobloga

W zeszłym tygodniu odebrany, 800km za mną. Focus ST-Line 2.0 EcoBlue 150KM 370Nm, z 8-biegowym PowerShiftem.

Całkiem fajne auto. Prowadzi się jak po sznurku, aktywna regulacja tłumienia amortyzatorów robi świetną robotę. Bardzo dobrze wyciszone wnętrze. Jak na tą klasę bardzo dużo miejsca w środku. Wygodne fotele. Bardzo przyjemne inteligentne, adaptacyjne reflektory full LED.
Wykończenie tam gdzie widać ok, tam gdzie nie widać - mocno poniżej poziomu chociażby Koreańczyków. Silnik - powiedziałbym że całkiem przeciętny w klasie dwulitrowych turbodizli. Skrzynia - jak dla mnie dużo przyjemniejsza niż DSG (które uważam za kiepskie, więc o to nie trudno), podoba mi się że bez problemu pozwala spokojnie przyspieszać nawet na 8 biegu, zamiast natychmiast zrzucać 1, 2 albo i 3 biegi po to, żeby za 2 sekundy wrócić do punktu wyjścia.
Infotainment - jak na SYNC3 jest bardzo dobrze, chociaż VW czy Kia na tym polu wypadają lepiej, szczególnie w kwestii nawigacji. Plus za szybkość działania, wbudowany modem 4G LTE i fajną współpracę z apką FordPass (można nawet odpalić samochód przez Internet, przy niskiej temperaturze włącza się wtedy grzanie szyb, siedzeń i kierownicy).
Systemy asystujące poza ESA (Evasive Steering Assist) dość standardowe, chociaż dziwne jest rozróżnienie asystenta pasa na "utrzymanie pasa" i "prowadzenie w pasie" (ten drugi działa tylko w połączeniu z aktywnym tempomatem).
Z fordowskich wkurzających rzeczy: brak opuszczania lusterek przy parkowaniu (chociaż są dość duże i tak umiejscowione i ukształtowane, że można od biedy parkować na standardowym ustawieniu) i brak automatycznego ryglowania drzwi po ruszeniu.

#motoryzacja #ford #pokazauto
Pobierz bidzej - W zeszłym tygodniu odebrany, 800km za mną. Focus ST-Line 2.0 EcoBlue 150KM 3...
źródło: comment_4I8Imi8ZPrpt7JVsl27yYNbMjCGDAJfr.jpg
  • 74
ile pojedzie maksymalnie?


@Wariat_Z_Mokra_Glowa: dobra, dzisiaj sprawdziłem, na prostej drodze z gazem w podłodze utrzymuje 221-222km/h, czyli pewnie te katalogowe 210 trzyma.

na wtryski i układ AdBlue z pewnością ;)


@Znawca_Bigosu: w sumie jeśli to są jego problemy, to przy mojej jeździe, gdzie spora część to długie odcinki po autostradach, to raczej ani wtryski ani dotrysk AdBlue nie dostają po dupie...
@bidzej: jak poprzednia generacja miała spoko umiejscowiony ekran po środku tak ten teslopodobny jest meh :/

No i do tego te drobne rzeczy które psują ogólny odbiór auta jak autoryglowanie czy składane lusterka. To i tak już nie jest aż tak tani segment żeby tego nie dorzucić, szczególnie że kiedyś takie funkcje już były. Czasami nie rozumiem decyzji Forda co do funkcjonalności.
Pobierz zerathul - @bidzej: jak poprzednia generacja miała spoko umiejscowiony ekran po środk...
źródło: comment_BDhFyV3FYojNTpgS5J3SlMAd6Aj11quR.jpg
jak poprzednia generacja miała spoko umiejscowiony ekran po środku tak ten teslopodobny jest meh :/


@zerathul: poprzedniej wersji nienawidziłem właśnie za ten ekran wciśnięty w tunel, którego dolna ścianka była pod kątem ostrym do ekranu i klikanie czegokolwiek na dole bylo upierdliwe.

Co do tych prostych funkcji - też nie rozumiem. Ani to kosztowne, ani trudne.
@Shmit: ja z kolei z MK3 mam ten problem, ze o ile on jest calkiem ladny z zewnatrz, to ergonomia i design wnetrza mnie po prostu odrzucaja. Nawet niespecjalnie jest gdzie telefon odlozyc...
Na 18 mozna czasem żeby połamać.


@Maldo: Masz zwykłe (tj. w wersji ST-Line "sportowe") zawieszenie czy adaptacyjne? Plomby wypadają tylko na naprawdę dziurawych drogach, czy zawieszenie w połączeniu z 18-calowymi felgami jest tak twarde, że da się jeździć praktycznie tylko po idealnie płaskim asfalcie? Gdybyś miał możliwość zamówić samochód jeszcze raz, to dopłaciłbyś 4 tysiące do aktywnego zawieszenia (zakładając, że go nie masz)? Z góry dzięki za odpowiedź.
@vegeciak auto w sumie jest narzeczonej, i tak na początku zachwyt. Potem to zawieszenie trochę wkurza, ale mówię tu o zniszczonych drogach np

https://goo.gl/maps/JB6Zym12a9t
https://goo.gl/maps/pK2WE3KXbJv
https://goo.gl/maps/XTP1zMnQ7BF2

Mam porównanie z fouksem 3 w wersji sprzed liftu(moje auto) i po na 16', i komfort jest niestety odczuwalnie gorszy.
Z pytaniem czy bym dopłacił 4k, nie ja płaciłem że to auto, i jak je wybieraliśmy to szukaliśmy czegoś już gotowego prawie że z 'placu' także
@Maldo: Dziękuję za odpowiedź. Tak złymi i połatanymi drogami jeżdżę bardzo rzadko. Na ogół asfalt mam równy i jedynym problemem mogą być studzienki, które i tak staram się omijać. Mimo to chyba zachęciłeś mnie do dopłaty. Jeszcze raz dzięki.