Wpis z mikrobloga

W zeszłym tygodniu odebrany, 800km za mną. Focus ST-Line 2.0 EcoBlue 150KM 370Nm, z 8-biegowym PowerShiftem.

Całkiem fajne auto. Prowadzi się jak po sznurku, aktywna regulacja tłumienia amortyzatorów robi świetną robotę. Bardzo dobrze wyciszone wnętrze. Jak na tą klasę bardzo dużo miejsca w środku. Wygodne fotele. Bardzo przyjemne inteligentne, adaptacyjne reflektory full LED.
Wykończenie tam gdzie widać ok, tam gdzie nie widać - mocno poniżej poziomu chociażby Koreańczyków. Silnik - powiedziałbym że całkiem przeciętny w klasie dwulitrowych turbodizli. Skrzynia - jak dla mnie dużo przyjemniejsza niż DSG (które uważam za kiepskie, więc o to nie trudno), podoba mi się że bez problemu pozwala spokojnie przyspieszać nawet na 8 biegu, zamiast natychmiast zrzucać 1, 2 albo i 3 biegi po to, żeby za 2 sekundy wrócić do punktu wyjścia.
Infotainment - jak na SYNC3 jest bardzo dobrze, chociaż VW czy Kia na tym polu wypadają lepiej, szczególnie w kwestii nawigacji. Plus za szybkość działania, wbudowany modem 4G LTE i fajną współpracę z apką FordPass (można nawet odpalić samochód przez Internet, przy niskiej temperaturze włącza się wtedy grzanie szyb, siedzeń i kierownicy).
Systemy asystujące poza ESA (Evasive Steering Assist) dość standardowe, chociaż dziwne jest rozróżnienie asystenta pasa na "utrzymanie pasa" i "prowadzenie w pasie" (ten drugi działa tylko w połączeniu z aktywnym tempomatem).
Z fordowskich wkurzających rzeczy: brak opuszczania lusterek przy parkowaniu (chociaż są dość duże i tak umiejscowione i ukształtowane, że można od biedy parkować na standardowym ustawieniu) i brak automatycznego ryglowania drzwi po ruszeniu.

#motoryzacja #ford #pokazauto
Pobierz bidzej - W zeszłym tygodniu odebrany, 800km za mną. Focus ST-Line 2.0 EcoBlue 150KM 3...
źródło: comment_4I8Imi8ZPrpt7JVsl27yYNbMjCGDAJfr.jpg
  • 74
to jest prosta funkcja do zrobienia samodzielnie,


@sailor_73: była - w MK3 i to przed liftem. Po lifcie MK3 trzeba już było kombinować ze zmianami w sofcie.

2.0 tdci wg mnie najlepszy diesel w klasie


@sailor_73: EcoBlue to jest kolejna iteracja 2.0TDCi. Czy jest najlepszy to nie wiem, parametry tylko trochę lepsze niż 2.0TDI, osiagi takie jak i Golf, generalnie niczym szczególnym się nie wyróżnia... ot 150-konny 2-litrowy turbokopciuch.
@goferek: co do miejsca na nogi, to chyba wolałbym go z tyłu mieć więcej niż bagażnika. Graty zawsze można przewieźć na dachu czy coś, a miejsca nie dorobisz :) Poza tym, częściej chyba się wozi kogoś z tyłu niż pełny kufer.

W Jettcie przy normalnym ustawieniu przedniego fotela mogę z tyłu normalnie założyć nogę na nogę mając 180cm wzrostu, piękna sprawa. A gdzie tam Passat ( ͡° ͜ʖ ͡
z opisu wynika ze nie jestes zadowolony z zakupu


@reroute: to źle wnioskujesz, za tą kasę zajebiste auto, to jak ono się prowadzi rekompensuje wszystkie braki.

A od Forda w ogóle zaczynałem przygodę z samochodami. 2 Fiesty MK3 1.1, obie przebudowane na 1.8 130KM, sportowe heble, zawiasy itd :D Także mam sentyment.
@bidzej: O kurde, mam Focusa benzynkę 2013 i niedługo będę zmieniał.
Powiedz coś więcej, finansowanie to rozumiem, że leasing czy kupiłeś w inny sposób?
Jakoś mi te Fordy przypasowały i chyba zostanę przy Fordzie właśnie.