Wpis z mikrobloga

W zeszłym tygodniu odebrany, 800km za mną. Focus ST-Line 2.0 EcoBlue 150KM 370Nm, z 8-biegowym PowerShiftem.

Całkiem fajne auto. Prowadzi się jak po sznurku, aktywna regulacja tłumienia amortyzatorów robi świetną robotę. Bardzo dobrze wyciszone wnętrze. Jak na tą klasę bardzo dużo miejsca w środku. Wygodne fotele. Bardzo przyjemne inteligentne, adaptacyjne reflektory full LED.
Wykończenie tam gdzie widać ok, tam gdzie nie widać - mocno poniżej poziomu chociażby Koreańczyków. Silnik - powiedziałbym że całkiem przeciętny w klasie dwulitrowych turbodizli. Skrzynia - jak dla mnie dużo przyjemniejsza niż DSG (które uważam za kiepskie, więc o to nie trudno), podoba mi się że bez problemu pozwala spokojnie przyspieszać nawet na 8 biegu, zamiast natychmiast zrzucać 1, 2 albo i 3 biegi po to, żeby za 2 sekundy wrócić do punktu wyjścia.
Infotainment - jak na SYNC3 jest bardzo dobrze, chociaż VW czy Kia na tym polu wypadają lepiej, szczególnie w kwestii nawigacji. Plus za szybkość działania, wbudowany modem 4G LTE i fajną współpracę z apką FordPass (można nawet odpalić samochód przez Internet, przy niskiej temperaturze włącza się wtedy grzanie szyb, siedzeń i kierownicy).
Systemy asystujące poza ESA (Evasive Steering Assist) dość standardowe, chociaż dziwne jest rozróżnienie asystenta pasa na "utrzymanie pasa" i "prowadzenie w pasie" (ten drugi działa tylko w połączeniu z aktywnym tempomatem).
Z fordowskich wkurzających rzeczy: brak opuszczania lusterek przy parkowaniu (chociaż są dość duże i tak umiejscowione i ukształtowane, że można od biedy parkować na standardowym ustawieniu) i brak automatycznego ryglowania drzwi po ruszeniu.

#motoryzacja #ford #pokazauto
bidzej - W zeszłym tygodniu odebrany, 800km za mną. Focus ST-Line 2.0 EcoBlue 150KM 3...

źródło: comment_4I8Imi8ZPrpt7JVsl27yYNbMjCGDAJfr.jpg

Pobierz
  • 74
  • Odpowiedz
Jak na tą klasę bardzo dużo miejsca w środku


@bidzej: mnie zaskakuje ilość miejsca na nogi z tyłu. Wręcz irracjonalnie duża jak na ten segment - mogli przeznaczyć tę przestrzeń na bagażnik albo skrócić auto.
  • Odpowiedz
mnie zaskakuje ilość miejsca na nogi z tyłu.


@goferek: też nie wiem skąd to się wzięło :O Przed Focusem miałem Insignię i tam było mniej miejsca dla pasażerów z tyłu, a to niby auto o segment wyżej.
Bagażnik co prawda nie za wielki, ale z drugiej strony przeciętny jak na kompaktowego hatchbacka.
  • Odpowiedz
Jaka cena, ponad stówę?

@swiss_dream: dość mocno, 36k ojro. Ale wyposażenie prawie pełne, brakuje tylko panoramy, która przy tym wyciszenie wnętrza wydawała mi się głośna.
  • Odpowiedz
który lepiej się prowadzi? Opel czy Focus?


@swiss_dream: w porównaniu do Insigni to nawet taczka prowadzi się dobrze :>

jak ze spalaniem w mieście i na autostradzie?


@henius: póki co za mną jedni tankowanie, w cyklu mieszanym miasto/autoban wyszło 6.4 (i na komputerze, i pod dystrybutorem) - ale po autostradzie było większość tak max 120-130km/h. Z drugiej strony warunki były słabiutkie. Także o spalaniu będę mógł się wypowiedzieć
  • Odpowiedz
@swiss_dream: te większe są właśnie na lato ( ͡ ͜ʖ ͡)
A światła inne, bo te z "piorunem" przez środek są LEDowe, ale nie aktywne (tzn. na długich nie mają sterowania oświetlanymi strefami), a te z "brewką" są aktywne, adaptacyjne, skrętne, inteligentne bla bla bla.

@ScaRRyMaN: to je właśnie ona :P
  • Odpowiedz