Wpis z mikrobloga

From Iterative Founder: Do you remember "Doom" by idSoftware? :) Here is a very interesting interview with the creator of the game. He tells about their core development principles. We can learn from them even now. I am very impressed. No wonder the game was such a hit. Only few guys, wrote it, with no engines, inventing cutting edge technology, in few months, while developing other games at the same time. This is real passion. This is how I remember my coding days ;)

Example principles from the video:
1) Always maintain constantly shippable code
2) "We are our own best testing team and should never allow anyone else to experience bugs or see the game crash...Test thoroughly before checking in your code."
3) Write your code for this game only - not for a future game ;)

https://www.youtube.com/watch?v=E2MIpi8pIvY

#pracait #programowanie #programista15k #gamedev #agile #testowanieoprogramowania
  • 8
  • Odpowiedz
@Iterative: Przez te wszystkie przykazania jak kodować to już robi się coś w stylu "motywacja bez granic"
A prawda jest taka, że tylko takie #!$%@? i jak nie masz w sobie tej wewnętrznej siły napędowej to w żaden sposób jej też nie osiągniesz.
  • Odpowiedz
@n1troo: Niestety, nie tylko w informatyce, ale i innych dziedzinach wielu za bardzo skupia się czasem na procesie, nowoczesnych metodach, zamiast po prostu zrobić to co jest do zrobienia. Ten film pokazuje, że kiedyś nie było tysiąca różnych metodologii, technik, nawet Internetu, a kilku gości napisało światowej sławy grę, jednocześnie pisząc inne. Jak we wszystkim, potrzebny jest balans, proces i metody są przydatne, dodatkowa motywacja może pomóc, czasem idzie to
  • Odpowiedz