Ostatnimi laty Koreańczycy robią bardzo ciekawe wozy, są nowoczesne i nie ustępują jakością samochodom europejskim lub japońskim. Niesamowite jest, jak szybko dogonili swoich konkurentów, zaczynając w latach 80. od licencyjnych wynalazków typu Kia Pride lub brzydkich własnych konstrukcji pokroju Hyundaia Pony, przez różne Lanosy i Espero, aż po Elantrę i Stingera. Razem ze Skodą i Dacią opanowały segment aut miejskich wyrzucając z niego Fiata. Teraz stać ich na własne centra R&D, zachodnich projektantów i inżynierów, więc w nasyconym europejskim rynku atakują segment zdominowany przez Volkswagena Golfa GTI: hot-hatche. Ciekawe, czy uda im się zdobyć przyczółek i utrzymać; w Polsce większość woli używane auto niemieckie niż koreańskie, więc mogą mieć ciężko, ponadto nówka z salonu nie ma rewelacyjnej ceny. Poniżej porównanie cenowe najseksowniejszych gorących hatchbacków, dane zaczerpnięte z oficjalnych stron producentów, koszt za podstawową wersję:
Morał z tego zestawienia płynie taki, że najtaniej będzie wziąć Golfa, a za drobną dopłatą szybsze Megane. Poza tym, niemal wszystkie auta mają silniki nie przekraczające dwóch litrów i turbo. W taki oto sposób hot-hatch jest nudnym autem z napędem na przód i turbiną, nawet w Hondzie ( ͡°ʖ̯͡°) Normy Euro wykastrowały auta spalinowe z ich charakteru i shomogenizowały rynek. Za tydzień kolejny wpis, pozdrawiam i miłego dnia!
@MrGreeneye: dzięki za opinię, dodaję te wpisy po to, żeby też się czegoś dowiedzieć od innych userów, bo sam mam umiarkowane pojęcie @myszaster: brutto
@DerMirker: Gdyby tylko był w cenie Golfa... Ale oni o------i taką ceną, że szkoda gadać. Jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości to raczej Megane nie ma sobie równych, już 3 generacja rsa była świetna.
@MrGreeneye: Golf jest podobno strasznie nudny, ale konkurencji to on nie ma. Focus lepiej jedzie i ryczy ale to wnętrze. U mnie na razie na celowniku jest Polo GTI ze względu na cenę i brak wymogu dużej wielkości. Potem bym szukał I30N lub Golfa GTI, potem Golf R.
BTW Wiesz jak będziesz jeździł? Nie zawsze warto brać drogie wypasione wersje z 4x4. Większość recenzentów uważa, że te auto jeżdża rewelacyjnie
W taki oto sposób hot-hatch jest nudnym autem z napędem na przód i turbiną, nawet w Hondzie
@DerMirker: A kolega jeździł choćby Golfem GTI? Dla mnie auto które ma ponad 200km (a te maja grubo więcej) mniej niż 6,5s do 100 i nawet przy przednim napędzie nie można nazwać nudnym. Nudny to jest Passat 1.6TDI. Polecam po świrowanie w takim nudnym Hot-Hachtu.
@myszaster: Cupry 4x4 to 160k+ i tylko w kombi xD. @cwlmod: Tak, raczej wykorzystam moc i bardziej planuje mody i może Stage 2 jak przestanę się bać o gwarancję ( ͡°͜ʖ͡°). Golfa biorę właśnie ze względu na 4x4, gdybym miał brać Golfa GTI to zdecydowanie wolałbym i30N. Szczerze mówiąc zawsze patrzyłem z lekką pogardą na Golfy właśnie jako nudne auta i nigdy
@DerMirker:Nie wiem jak w GTI ale w R jest napęd na 4 koła, u konkurencji oprócz focusa na próżno szukać 4x4 , ogólnie jak jest ponad 350 NM to ciężko się jeździ do 50km/h bez 4x4 jak chce się konkretnie przyspieszyć , a honda miała problem ze skrzynią ponieważ wysprzeglik jest za blisko wydechu i płyn się gotuje/ zapowietrza i ludzie wrzucają nieświadomie biegi bezsprzęgła , pomaga wymiana płynu na
Jak powiedział, tak zrobił. Tusk, to najwybitniejszy polityk tysiąclecia. Nie zapraszam do dyskusji. 90 procent wykopu w pełni się z tym zgadza (ง͠°͟ل͜͡°)ง Niech żyja silna, wielka i bezpieczna polska! (╭☞σ͜ʖσ)╭☞
Ostatnimi laty Koreańczycy robią bardzo ciekawe wozy, są nowoczesne i nie ustępują jakością samochodom europejskim lub japońskim. Niesamowite jest, jak szybko dogonili swoich konkurentów, zaczynając w latach 80. od licencyjnych wynalazków typu Kia Pride lub brzydkich własnych konstrukcji pokroju Hyundaia Pony, przez różne Lanosy i Espero, aż po Elantrę i Stingera. Razem ze Skodą i Dacią opanowały segment aut miejskich wyrzucając z niego Fiata. Teraz stać ich na własne centra R&D, zachodnich projektantów i inżynierów, więc w nasyconym europejskim rynku atakują segment zdominowany przez Volkswagena Golfa GTI: hot-hatche. Ciekawe, czy uda im się zdobyć przyczółek i utrzymać; w Polsce większość woli używane auto niemieckie niż koreańskie, więc mogą mieć ciężko, ponadto nówka z salonu nie ma rewelacyjnej ceny. Poniżej porównanie cenowe najseksowniejszych gorących hatchbacków, dane zaczerpnięte z oficjalnych stron producentów, koszt za podstawową wersję:
Hyundai i30N Performęs kosztuje 146 900zł (silnik 2.0 275KM, przyspieszenie do setki 6.1s)
Volkswagen Golf GTI, 129 050zł (silnik 2.0 245KM, 6.2s)
Volkswagen Golf R, 160 650zł (silnik 2.0 310KM, 4.6s)
Renault Megane R.S., 131 900zł (silnik 1.8 280KM, 5.8s)
Peugeot 308 GTi, 139 900zł (silnik 1.6 263KM, 6.0s)
Ford Focus RS, 158 240zł (silnik 2.3 350KM, 4.7s)
Honda Civic Type-R, 150 000zł (silnik 2.0 320KM, 5.8s)
Morał z tego zestawienia płynie taki, że najtaniej będzie wziąć Golfa, a za drobną dopłatą szybsze Megane. Poza tym, niemal wszystkie auta mają silniki nie przekraczające dwóch litrów i turbo. W taki oto sposób hot-hatch jest nudnym autem z napędem na przód i turbiną, nawet w Hondzie ( ͡° ʖ̯ ͡°) Normy Euro wykastrowały auta spalinowe z ich charakteru i shomogenizowały rynek. Za tydzień kolejny wpis, pozdrawiam i miłego dnia!
#rzetelnafura śmieszne wpisy
#motoryzacja #samochody #carboners #carspotting #hyundai
źródło: comment_MsqNDzzTGS6CyPamkOJk6u5RFC4L9ec2.jpg
Pobierzźródło: comment_Dfc5Jhz7sWPtBCKIpoE5bwtU6NIDR0yt.jpg
Pobierz@myszaster: brutto
BTW Wiesz jak będziesz jeździł? Nie zawsze warto brać drogie wypasione wersje z 4x4. Większość recenzentów uważa, że te auto jeżdża rewelacyjnie
ta i r-----------a głowica po 50 k XD
Komentarz usunięty przez moderatora
@DerMirker: A kolega jeździł choćby Golfem GTI? Dla mnie auto które ma ponad 200km (a te maja grubo więcej) mniej niż 6,5s do 100 i nawet przy przednim napędzie nie można nazwać nudnym. Nudny to jest Passat 1.6TDI. Polecam po świrowanie w takim nudnym Hot-Hachtu.
@cwlmod: Tak, raczej wykorzystam moc i bardziej planuje mody i może Stage 2 jak przestanę się bać o gwarancję ( ͡° ͜ʖ ͡°). Golfa biorę właśnie ze względu na 4x4, gdybym miał brać Golfa GTI to zdecydowanie wolałbym i30N. Szczerze mówiąc zawsze patrzyłem z lekką pogardą na Golfy właśnie jako nudne auta i nigdy