Wpis z mikrobloga

Wszystko co chcielibyście wiedzieć o nowym benzynowym 1.6 PureTech a boicie się zapytać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
http://www.francuskie.pl/wszystko-o-nowym-silniku-1-6-puretech-jakie-zmiany-wprowadzil-producent/

TLDR; 1.6 PureTech to znacząco zmodyfikowany następca 1.6 THP, w którym wyeliminowano wady poprzednika i wprowadzono kilka ulepszeń.

Dłuższa wersja

Dawno dawno temu #bmw i #psa zrobiły silnik benzynowy. Nazwali go 1.6 THP. Okazał się oszczędny, dynamiczny ale też problematyczny. Konstrukcja paska rozrządu i napinacza, powodowała, że ten element ulegał przyspieszonemu zużyciu. Stąd jak wejdziecie na aledrogo, widać dużą ilość napinaczy, pasków i tym podobnych. Potem drogi BMW i PSA się rozeszły a w najnowszych samochodach pojawił się 1.6 PureTech o mocy od 180 do 270 KM.
Wiele osób pytało, co to za jednostka.
1.6 PureTech to konstrukcja bazująca na 1.6 THP, ale znacząco zmodyfikowana w stosunku do oryginału. Zmiany są na tyle poważne, że producent zdecydował się na nową nazwę. Wśród najważniejszych zmian był mechanizm rozrządu, ale też kilka innych elementów, optymalizujących zużycie paliwa i trwałość.
Można zamówić wersję
180 KM
225 KM
270 KM.
Silnik został też zaprojektowany tak, by dobrze współpracować z hybrydą, która wkrótce się pojawi w samochodach PSA.

#mikroreklama #citroen #peugeot #ds #motoryzacja #samochody #silniki #puretech #thp
francuskie - Wszystko co chcielibyście wiedzieć o nowym benzynowym 1.6 PureTech a boi...

źródło: comment_ZZ0adRKl39lSwO4qOxJzv6c6zaNeYMj6.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@francuskie malutki ten silniczek jak na tyle koni.

@tomszczyk no wiesz z drugiej strony jak ludzie robią tuning to też dużo więcej koni wyciągają jak parę rzeczy zmienia ale tutaj z takiej pojemności tyle koni to jak w f1 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@frems ale wyciskanie z tak małego silnika tak dużej mocy nie jest dobre. Przy tuningu wiele elementów silnika się wymienia na trwalsze, a tutaj jest masowka, pewnie wyliczona na 100kkm A potem złom
  • Odpowiedz
@francuskie a czy możesz napisać coś więcej o poprzedniej generacji tego silnika, (1.6 THP 156KM), rozglądamy się właśnie za nowym autem, bardzo podoba nam się peugeot 508, zależy nam na benzynie ale właśnie różne są opinie co do tego silnika.
  • Odpowiedz
@mrs_badger: Zastosowany łańcuch rozrządu może się rozciągać, co powoduje konieczność jego częstszej wymiany. W jakiejś części tych jednostek szybciej zużywał się również napinacz łańcucha rozrządu i też trzeba go było wymieniać. Mając tego świadomość można żyć ( ͡° ͜ʖ ͡°). Objawy łatwo wykryć słuchowo.
  • Odpowiedz
@francuskie: temat trochę stary, ale jak to konkretnie brzmi? Mam Cytrynkę 1.6 VTi z 2010r. Udokumentowany przebieg 73kkm od kupna w salonie oraz serwis w aso. Po wypadnięciu zapłonu na jednym cylindrze wymieniłem wszystkie świece i przeszło, ale zaczął głośno pracować (,) może to być problem z rozrządem?
  • Odpowiedz