@miret210: opis na pl wiki wskazuje że w takich skrzyniach biegi zmienia się tylko przez łopatki/lewarek co jest oczywiście nieprawdą. @SpalaczBenzyny: dlatego napisałem, że oba top są automaty i różnią się tylko konstrukcja. Oba typy biegi zmieniają same, udostępniają też możliwość zmiany lopatkami etc. Z punktu widzenia kierowcy nie interesuje mnie czy w środku biegi zmienia płyn czy dwa sprzęgła.
@westsajd: pl wiki to syf, angielską trzeba czytać. Powinna interesowac konsumenta, bo koszty serwisu są inne, w DSG masz wszystko co w manualu (sprzęgło itd), a w hydrokinetyce nie.
@miret210: sugerujesz ze koszty obsługi hydro beda niższe niż dsg? Zapewniam że nawet stare "dobre" hydro też może się dosyć kosztowne posypać gdzie koszty naprawy (nawet w starutkim w124) zaczynają się od 1k zł.
@westsajd: nie, nie będzie. Masz oddzielna rubrykę ponieważ to nie jest AUTOMAT. Nie jestem ci w stanie odpowiedzieć na to pytanie, ale jak kupujesz używany samochód DSG to może on mieć zużyte sprzęgło, jak kupujesz automata hydrokinetycznego, to może przekładnia już się psuć przez to, że olej nie był wymieniany, jak kupujesz samochód z manualem, to skrzynia może mieć popsute synchronizatory/konczyć się sprzęgło. NIE ma reguły. w DSG koszt wymiany
@Varreo: Nie ma żadnej przewagi manuala chyba, że jeździsz wyscigowo albo musisz koniecznie palić gumę. Nie znam nikogo kto po przesiadce na automat chciałby wrócic na manual.
@miret210: to jest ta diametralna roznica w kosztach? Jeszcze przy założeniu, że "może" będą problemy. Rozumiem jakby trzeba było wydać stałą kwotę rzędu 2k na rok, wtedy to byłby realny problem. Ludzie jeżdżą z dsg po 250kkm, wymieniają tylko olej. Wykłócasz się o nomenklaturę chociaż nie ma ona w tym przypadku najmniejszego znaczenia. Btw. Wymiana oleju w hydro od 500zl Btw2 jezdzilem nowa kuga z hydro, porownywalem do nowego dsg,
@Varreo: Nie znam nikogo kto po przesiadce na automat chciałby wrócic na manual.
@Leszcz_pancerny_w_rzucik_malowany: Miło mi, Kamil jestem ( ͡°͜ʖ͡°). Mam manuala, ostatnio zaliczyłem 300km trasę za kierownicą automatu. Auta tego samego segmentu. Nie odczułem potrzeby rychłej zmiany i nie jestem jakoś specjalnie zachwycony. Może to kwestia tego, że jechałem CVT (Lexus GS), muszę się zwykłym dla odmiany przejechać to może zmienię
@Varreo: jeżeli kupujesz nowy samochód, albo jakiś nowszy to moim zdaniem zdecydowanie automat. I w większości przypadków jest tak jak wyżej piszą, jak spróbujesz automatu to nie będziesz chciał wrócić na manuala. Poza tym obecnie większość automatów oferuje jakąś tam formę zmiany biegów samemu ;)
@Krzemol: Nie znam Lexusa ale jesli masz mozliwość przejedz się samochodem z silnikiem 200 km+ i tradycyjnym automatem. A róznicę na prawdę czuć szczegolnie w miescie. Ja 2 tygodnie jezdze manualem po 6 latach automatu i psychicznie juz niewyrabiam.
pies to najlepszy przyjaciel czlowieka i beka z przegrywow z wykopu co uskuteczniaja jakis hejt na psy XD wam to sie od tego przegrywu w glowach pie*rzy ostro #psiarze #psy
#motoryzacja #samochody #pytaniedoeksperta
https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C3%B3%C5%82automatyczna_skrzynia_bieg%C3%B3w (podpowiedz - DCT) (angielska wiki tez tak podaje)
https://pl.wikipedia.org/wiki/DSG_(Direct_Shift_Gearbox)
Ma 2 sprzęgła i program steruje przekładnią i wciska odpowiednio "sprzęgło"
w czystym automacie masz przekładnie hydrokinetyczną.
Komentarz usunięty przez autora
@SpalaczBenzyny: dlatego napisałem, że oba top są automaty i różnią się tylko konstrukcja. Oba typy biegi zmieniają same, udostępniają też możliwość zmiany lopatkami etc. Z punktu widzenia kierowcy nie interesuje mnie czy w środku biegi zmienia płyn czy dwa sprzęgła.
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
źródło: comment_XivRk7IjX8zHVgFQ4v2uF4cFGGitKZZc.jpg
PobierzWykłócasz się o nomenklaturę chociaż nie ma ona w tym przypadku najmniejszego znaczenia.
Btw. Wymiana oleju w hydro od 500zl
Btw2 jezdzilem nowa kuga z hydro, porownywalem do nowego dsg,
@Leszcz_pancerny_w_rzucik_malowany: Miło mi, Kamil jestem ( ͡° ͜ʖ ͡°). Mam manuala, ostatnio zaliczyłem 300km trasę za kierownicą automatu. Auta tego samego segmentu. Nie odczułem potrzeby rychłej zmiany i nie jestem jakoś specjalnie zachwycony. Może to kwestia tego, że jechałem CVT (Lexus GS), muszę się zwykłym dla odmiany przejechać to może zmienię
I w większości przypadków jest tak jak wyżej piszą, jak spróbujesz automatu to nie będziesz chciał wrócić na manuala.
Poza tym obecnie większość automatów oferuje jakąś tam formę zmiany biegów samemu ;)