Wpis z mikrobloga

@mrmydlo: Czemu jak się skoczy w windzie to blokuje się na stałe myśląc że jest przeciążona zamiast po chwili stwierdzić że jest ok i może jechać dalej?
  • Odpowiedz
@cl_master Kiedy winda przekroczy swoja prędkość o 15% prędkości nominalnej wtedy ogranicznik predkosci uaktywnia chwytacze. Chwytacze to takie male walece z malymi "kolcami". Umieszczone sa w gnieździe chwytaczy, miejsce w ktorym poruszaja sie owe walce zweza sie ku górze. Gdy chwytacze sie aktywują te male walki doslownie wżeraja sie w prowadnice, po których jezdzi winda. Gniazdo dociska te walki i zatrzymuje winde. Mam nadzieję ze chociaz troche jest to dla Ciebie
  • Odpowiedz
@linuxovy wcisnac guzik z żółtym dzwonkiem wtedy polaczysz sie z serwisem. W kazdej windzie jest linia telefoniczna. Kabina jest wentylowana i szyb tez jest wentylowany. Powietrza Ci nie braknie.
  • Odpowiedz
@Cash1337: Nic mi na ten temat nie wiadomo, ale być może gdzieś są takie możliwości. Jest dużo rodzajów sterowań, u siebie na rejonie mamy około 7 rodzajów a mamy ponad 90 dźwigów. A co do naciskania przycisku zamykania drzwi to wystarczy nacisnąć raz tylko trzeba trafić na właściwy moment ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@mrmydlo: patrząc na Twoje pierwsze zdjęcie:
1. Podtrzymanie bateryjne jest tylko do wzywania pomocy, czy do logiki również?
2. Nie widzę, lub nie potrafię zidentyfikować przekaźników bezpieczeństwa na tym zdjęciu. Winda spełnia SIL2?
  • Odpowiedz
@r3ll: tylko do wzywania pomocy i oświetlenia awaryjnego. Stosuje się tez duże upsy do uwalniania awaryjnego czy nawet dojazdu do najbliższego przystanku, a w przypadku dźwigów hydraulicznych - zjazdu awaryjnego bo w tym przypadku to tylko kwestia otwarcia zaworu. I w tym drugim przypadku podtrzymane jest całe sterowanie.

Na drugie pytanie nie znam odpowiedzi.
  • Odpowiedz