Wpis z mikrobloga

@og0r:

predkosc podloza nie ma znaczenia, ale predkosc samolotu ma znaczenie. Skoro tasma niweluje predkosc samolotu to skad sila nosna?

co za bzdury! Jak taśma może "niwelować prędkość samolotu"?!
Taśma w żaden sposób nie zwalnia samolotu, pomijając tarcie (które będzie bardzo małe, dużo mniejsze od ciągu silników) . Samolot będzie się poruszał względem powietrza i to wytworzy ciąg. To że podłoże jakoś się porusza to dla układu samolot-powietrze nie ma
  • Odpowiedz
@nom_de_guerre:

Nie poleci. Samolot aby wystartować musi się poruszać. Aby się poruszać muszą mu się obracać koła. Jeżeli obrót kół jest niwelowany przez taśmę to samolot stoi w miejscu i nie może wytworzyć siły nośnej.

To w jaki sposób jest napędzany nie ma żadnego znaczenia.

Niektórzy sugerują, że samolot nie potrzebuje kół bo jest napędzany silnikami odrzutowymi. Takeoff speed boeing 747 to 290 km/h. Jak wy sobie wyobrażacie ważącą 162
tokidoki - @nomdeguerre: 
 Nie poleci. Samolot aby wystartować musi się poruszać. Aby...
  • Odpowiedz
gdyż podłoże zmienia swoją prędkość wobec samolotu wprost proporcjonalnie do wzrostu prędkości kół


@jucio: Tak jak kolega @BrowarPERUN napisał nie ma to żadnego znaczenia. Jedynie występuje jakieś tarcie toczne które można pominąć
  • Odpowiedz
@jucio:
koła poruszają się luźno, jakkolwiek rozważymy kwestię tarcia koło-podłoże lub na łożysku mocującym koła z samolotem, to nie wygeneruje się siły która równoważyłaby ciąg. Samolot zacznie się poruszać do przodu i powtórzę to jeszcze raz: prędkość taśmy nie ma znaczenia! Kółka to luźne podpórki, które generują siłę hamującą zaniedbywalnie małą w stosunku do ciągu.
  • Odpowiedz
  • 0
@BrowarPERUN przeciez to glowne zalozenie tego eksperymentu, tasma obraca w sie przeciwnym kierunku i z ta sama predkoscia co samolot. Skoro samolot generuje ciag odpowiadajacy predkosci 5km/h i tasma obraca sie z predkoscia 5km/h w kierunku przeciwnym i samolot stoi w miejscu.
  • Odpowiedz
@berti: samolot z obrazka (boeing 747) ważący 162 tony aby się wzbić potrzebuje się rozpędzić do 290km/h (takeoff speed). Moim zdaniem konieczne do tego są kręcące się koła. Jeżeli taśma niweluje obrót kół (tzn koła w praktyce się nie kręcą) to nawet jeżeli samolot jest pchany siłą ciągu silników to z powodu tarcia nie rozpędzi się do 290km/h i nie wystartuje.
  • Odpowiedz
@og0r:
widzę, ze nie wiesz jak działa samolot.
W samochodzie tak by właśnie było, bo napęd jest przenoszony na koła, a te dzięki tarciu mogą zacząć poruszać się względem podłoża.
W samolocie napęd nie jest przekazywany przez koła. Koła to podpórki dla samolotu zmniejszające tarcie. Siła jest generowana przez układ samolot-powietrze. Układ samolot-podłoże nie ma żadnego wpływu na poruszanie się samolotu. Jakbyś sobie rozrysował przyłożenie wektorów siły, to byś zobaczył,
  • Odpowiedz
samolot z obrazka (boeing 747) ważący 162 tony aby się wzbić potrzebuje się rozpędzić do 290km/h (takeoff speed). Moim zdaniem konieczne do tego są kręcące się koła. Jeżeli taśma niweluje obrót kół (tzn koła w praktyce się nie kręcą) to nawet jeżeli samolot jest pchany siłą ciągu silników to z powodu tarcia nie rozpędzi się do 290km/h i nie wystartuje.


@nom_de_guerre: Wróć do gimnazjum, popraw 2 z fizyki. I pojmij
  • Odpowiedz
@jucio:
co ma piernik do wiatraka?
ech, jestem przerażony, że ludzie mają wręcz ujemne pojęcie o fizyce. Co ta szkoła z wami zrobiła? To jest chore, naprawdę nie ogarniam tego, że można tego nie widzieć że samolot zacznie latać w takim układzie...
  • Odpowiedz
@BrowarPERUN: Daj se chłopie spokój. Oni są święcie przekonani że im szybciej taśmociąg się porusza to wzrasta siła odziałująca na samot. Nie potrafią sobie wyobrazić, że poza tarciem tocznym nic tam więcej nie występuje
  • Odpowiedz