Wpis z mikrobloga

@nom_de_guerre: zobacz takie ćwiczenie. nazywa się "sled pull". Teraz wyobraź sobie, że zamiast człowieka z liną jest silnik odrzutowy. Czy silnik odrzutowy przesunie sled? Oczywiście, że przesunie. Teraz wyobraź sobie, że sled ma skrzydła. Po osiągnięciu odpowiedniej prędkości (przy silniku odrzutowym pewnie zajmie to jakiś ułamki sekund) sled poleci.
Zdradzę Ci sekret. Sled nie ma kół

Ja się nie nabijam. Ja naprawdę chcę Ci to wyjaśnić. Prościej niż 5-letniemu synkowi
b.....i - @nomdeguerre: zobacz takie ćwiczenie. nazywa się "sled pull". Teraz wyobraź...

źródło: comment_KEPbv1XPeTBj2svKpLIutfpUxOc9g2Gu.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@berti: Ale po co ty mi to tłumaczysz. Ja nie twierdzę że koła są ogólnie potrzebne do latania. JA TWIERDZĘ, ŻE BOEING 747 BEZ DZIAŁAJĄCYCH, KRĘCĄCYCH SIĘ KÓŁ NIE OSIĄGNIE 290KM/H I NIE WZBIJE SIĘ.
  • Odpowiedz
pas nie może się kręcić tak szybko, żeby zniwelować ruch kół.


@maciejg:
czemu nie może? Wystarczy, jak pas będzie poruszał się z taką samą prędkością, co prędkość postępowa samolotu. Wtedy kółka nie będą się wcale poruszać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@jucio: Albo taśmociąg próbując osiągnąć prędkość obracających się kół będzie musiał cały czas przyspieszać, aż osiągnie prędkość światła i czas wokoło się zatrzyma tudzież boeing imploduje do czarnej dziury i wtedy rzeczywiście nie wystartuje.
  • Odpowiedz
to niemożliwe! Samolot BOEING 747 BEZ DZIAŁAJĄCYCH, KRĘCĄCYCH SIĘ KÓŁ NIE OSIĄGNIE 290KM/H!


@BrowarPERUN: ZARA, AlE Z WODY WYSTARTUJE, BO PRĘDKOŚĆ KÓŁ BĘDZIE MUSIAŁA PRZYSPIESZAĆ AŻ OSIĄGNIE PRĘDKOŚĆ ŚWIATŁA, ALE BOŁINK BEZ KÓŁ NIE WYSTARTUJE, BO TO 162 TONY.

xD
  • Odpowiedz
@jucio:
ekhm...

Idiotyczne jest dywagowanie nt. obrazka z takimi hipotetycznymi założeniami i argumentowanie przez porównywanie z rzeczywistością

zdecyduj się. Albo chcesz rozważać obrazek teoretycznie, albo chcesz się odnosić do
  • Odpowiedz
@BrowarPERUN to tylko wtedy, gdy taśma będzie poruszać się w tę samą stronę, co samolot - a raz, że nie o takim przypadku mowa, dwa, że to niczego by nie zmieniło ;)
  • Odpowiedz
Kisne niemiłosiernie. Słuchajcie nieuki fizyczne. Tarcie dynamiczne w kołach ma stała wartość niezależna od prędkości. Samolot generując sile ciągu pokona to tarcie i zacznie poruszać sie po bieżni do przodu i wystartuje. Poczyniając założenie ze bieżnia ma wystarczająca długość to naturalnie się to uda. Prędkość kół nie ma tu żadnego znaczenia XD. Podstawowa mechanika here
  • Odpowiedz
@SuchyBatman:
BOŁING, POWTARZAM BOŁING 747, JEST OGROMNYM AEROPLANEM WAŻĄCYM (PODKREŚLAM WAŻĄCYM, A NIE WARZĄCYM, BO TAKIE RZECZY TO W BROWARZE) AŻ 162 TONY! CZY TY ROZUMIESZ ILE TO JEST BOISK PIŁKARSKICH? TO TAK JAKBY LEWANDOWSKI PRZEZ CAŁE SWOJE ŻYCIE STRZELAŁ Z KARNYCH WYŁĄCZNIE W POPRZECZKĘ I TO NA CAŁEJ PETARDZIE, TO BY JESZCZE BYŁO O 14 TON ZA MAŁO!
I TAKI BOŁING TO NIE
  • Odpowiedz
@nom_de_guerre: Jeszcze ci wyjaśnię źebyś zrozumiał.

Stawiamy samolot na płycie, przywiązujemy go za dziób i włączamy zajebisty wentylator, wentylator ten działa tak samo jak ten wiaterek z filmu, a przywiązujemy pomto by wyeliminować to o czym piszesz czyli ruch samolotu i konieczność kręcenia się kół i przemieszczania, i jak myślisz co się stanie, film pokazuje że samolot się uniesie.
A teraz ten wentylator przykręcamy do samolotu i włączamy, i co
  • Odpowiedz
@SuchyBatman: Napisałem jasno że z małym samolotem jest to wykonalne z dużym nie. Powinieneś wyłapać że mały to konstrukcja lekka czyli takie gowienko z pe śmigłem a wielki to No 747. Naprawdę nie wyłapałeś tego z kontekstu? Trzeba już każdemu tak całym zadaniem z rysunkami poglądowymi?
  • Odpowiedz
@wkopywaczwykopywacz: lol. Ty nie wiesz na jakiej zasadzie działa samolot. W przypadku odrzutowca (Boeinga 747) śmigło nie ma znaczenia. Liczy się prędkość względna wiatru. Boeing 747 musi rozwinąć prędkość 290km/h aby się wzbić w powietrze (na pewno da się przy mniejszej prędkości, powiedzmy 200km/h).

P = C * ρ * S * V^2 * 0.5

P - sila nosna
C - wspolczynnik siły nośnej zależny od kształtu i kąta
  • Odpowiedz
@wkopywaczwykopywacz: Ale co ci się nie zgadza? Przecież wyraźnie chodzi mi o to, że to jeden c--j czy to śmigło na lotnisku i wiatr przez nie generowany, czy śmigło przymocowane do samolotu- czy też właśnie silnik odrzutowy samolotu- w tej sytuacji samolot i tak rozpędzi się na takiej płycie, zaraz po tym jak siła ciągu przekroczy opory tarcia dynamicznego w kołach.

@nom_de_guerre:

Liczy się tylko prędkość jaką musi rozwinąć samolot pomimo
  • Odpowiedz