Wpis z mikrobloga

@Kramarz nie. Ja trzymam się zasady dt jazdy z podręcznika dobrego kierowcy z lat 70, która to mówi, że przed zakrętem trzeba tyle zwolnić, by podczas wykonywania manewru skrętu móc swobodnie przyspieszać. Ot co.
  • Odpowiedz
@Kramarz też nie trzymam, zakrety powinno się brać na biegu ani nie hamując, ani zbytnio nie przyspieszając. Najlepiej żeby bieg sam ciągnął wtedy samochód. Dobry nawyk żeby nie wpaść w poslizg w zime
  • Odpowiedz
@Kramarz: Nie jeździ się na sprzęgle. To niedopuszczalne. Sprzęgło służy tylko do ruszania i zmiany biegów, a raczej pedał, który je zatrzymuje. Dojeżdżasz do zakrętu, redukujesz do odpowiedniego biegu (najczęściej 2) puszczasz sprzęgło i od połowy zakrętu możesz zacząć przyśpieszać. Po co rozłączać napęd w zakręcie? Jak będzie ślisko to Cię wyciągnie i nie będziesz miał opcji ratunku nawet bo masz rozłączony napęd od silnika.
  • Odpowiedz
@Kramarz: idź Pan, czasem :D zwykle redukuje przed samym zakrętem i czasem jak wjeżdżam w "znany" i mały zakręt to już zostawiam te nogę bo po zakręcie od razu wrzucam te 3. Ale raczej ze mnie przykładu bym nie bram bo akurat jeżdżę strasznie nieodpowiedzialnie i na wyczucie ( ͡° ʖ̯ ͡°) złe nawyki z pizzeri.
  • Odpowiedz
@SwiniaczXXX: Masz racje ale nie zawsze jest tak jak opisujesz. Często jadąc w zimę po zaśnieżonej lub oblodzonej drodze, nie jesteś w stanie pokonać zakrętu / skrętu (o 90 stopni) na 2 biegu. Zależy to od auta jakim jedziesz np małą benzyną możesz dać rade ale już dieslem możesz nie być tak łatwo. Nie raz miałem taką właśnie sytuację że jadę na 2 biegu nie dodając gazu skręca kołami a auto
  • Odpowiedz
@Kramarz: Myślałem, że to jakieś głupie pytanie typu "czy podnosicie nogi przejeżdżając przez kałużę", a tu się okazuje, że 20% wykopków rzeczywiście ładuje stopę na sprzęgło podczas skrętu.

No nie wierzę po prostu XD

Ręką to pewnie łapiecie za klapę od bagażnika, żeby w razie czego zapuścić hamulec aerodynamiczny?
  • Odpowiedz
@Kramarz: Jestem niedoświadczonym kierowcą, ale nawet ja wiem, że nie ciska się sprzęgła bez potrzeby, bo to najprostszy sposób na utratę panowania nad autem. Więc tym bardziej na zakrętach.

Co to niby miałoby dawać właściwie?
  • Odpowiedz