Wpis z mikrobloga

Cześć wam!.

Mam problem z autem. Problem próbowało zrozumieć już ponad 6 mechaników i każdy rozkłada ręce.

Pacjent: Opel Vectra C 2008. 1.9cdti 150KM. Kombi.

Odbyte zabiegi: wymiana sprężyn, wymiana złącza elastycznego w układzie wydechowym, wymiana sprzęgła/koła dwumasowego/wysprzeglika, wymiana stabilizatorów.

Symptomy choroby: stukanie w kole przednim od strony pasażera. Stukanie podąża za prędkością obrotu koła. Raz jest, raz go nie ma. Pojawia się nie zapowiedziane nawet na prostej gładkiej drodze. Czasem ustaje przy wdepnięciu sprzęgła, czasem nie.
Najgorszą częścią tego jest to, że czasem razem ze stukaniem zaczynają być wyczuwalne wibracje na samochodzie, czasem wyjątkowo macha całym autem. Brak drgań i luzów na kierownicy.

Dotychczasowe testy: szlifowanie krawędzi tarczy hamulcowej (podejrzenie stukania klocka o nalot na krawędzi?), szarpaki na stacji diagnostycznej, test poduszek pod silnikiem/skrzynią.
Objawy ustąpiły na dwa dni po tym, jak ostatni mechanik dokręcił koła wyjątkowo mocno dużym kluczem.

Zaraz zamieszczę filmik z dźwiękiem tego dziwactwa.

#mechanikasamochodowa
#mechanika
#motoryzacja
Oraz Duńscy mechanicy, czyli #cytrynigumiak z obcych stron.
  • 66
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@donleone: czy lomotanie zależy od prędkości? Czy od obrotów? Z tego co widzę to chyba od prędkości. Dźwięk tak jakbyś miał odkrecona lub polamana któraś osłonę plastikową. Ale to nie powinno powodować trzęsienia autem. Jeśli auto się trzesie to mogą być opony. Może któraś guza ma. Zamień przednie z tylnymi.
Zawolaj mnie jak już będziesz wiedział co.
  • Odpowiedz
@kleeb: Tak, łomotanie zależy od prędkości. Czasem już przy toczeniu się zaczyna być słyszalne uderzenie. Co do dźwięku, to byłem pewien, że to jest jakaś część plastikowa, ale jeżeli to jest, to nie mogę tego zlokalizować.
Co do trzęsienia autem - nie ma zasady na to, przy jakiej prędkości zaczyna nim trząść. To znaczy, że raz przy 140km/h trzęsie, innej godziny nie. Potrafi trząść wyjątkowo mocno nawet przy niskich prędkościach,
  • Odpowiedz
@Opponent: To jest odpowiedź, która pasuje najbardziej dla mnie. Przy dodawaniu gazu czuję delikatne machnięcie silnika, tak samo jak przy odpuszczaniu gazu. Miałem kiedyś poduszki pod silnikiem rąbnięte w E klasie i machało autem jakby opętał je szatan ;- )))

@Zaangazowany: Niestety, ale dwa lata temu musiałem zamiast zmienić na lepszy to na gorszy. Tak już został mi ten ropel.

BTW. Sprzedam opla ;- )))
  • Odpowiedz
@donleone: Miałem podobny problem, dziwne dźwięki i drgania całego auta, które występowały w losowych momentach. Problemem był rozsypany przegub wewnętrzny. W zależności jak się w nim półośka ułożyła, tak wpływało to na drgania i dziwne dźwięki.
  • Odpowiedz
@hydeparkk: @donleone wg mnie kolega ma racje, przeguby masz padnięte.
Bo skoro drganie występuje w momencie działania układu napędowego jak i na biegu jałowym oznacza że jedyne elementy wirujące, czyli de facto powodujące drgania to koła, półosie, przeguby, łożyska.
A w momencie gdy przegub jest padnięty, raz może ułożyć się półoś dobrze a raz źle, i powodować drgania.
  • Odpowiedz
@donleone: jesli to ma zwiazek ze sprzeglem (czasem ustaje po wcisnieciu) to zostaw lozyska kol w spokoju. masz cos zdechlego w skrzyni, prawdopodobnie lozysko/podpore polosi, przegub albo cos innego od przeniesienia napedu na prawe kolo, jak juz pare osob pisalo. Jesli jest, sprawdz tez odwaznik na polosi (nie wiem czy w Vectrze cos takiego masz), moze sie poluzowal albo rozpadl.
  • Odpowiedz
@hydeparkk: @STR8: W trakcie swoich poszukiwań w otchłaniach internetu doszedłem do wniosku, że to jest naprawdopodobniejsze rozwiązanie. Jutro 2 mechaników, mam nadzieję, że znajdą to cholerstwo przed trasą (niedziela)

@KuQuality: Wiedziałem, że ktoś wypatrzy skarpetki :D Kurde, jestem z reguły wyjątkowo stonowanie ubrany, ale do tych skarpetek się przyzwyczaiłem. Goście nawet do garniturów takie noszą :D
https://www.happysocks.com/dk/men/mens-socks/
donleone - @hydeparkk: @STR8: W trakcie swoich poszukiwań w otchłaniach internetu dos...

źródło: comment_kdKhM2Me6utg7tcpS4J7Zr0mRj5GqSpV.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@bidzej: Co to znaczy coś padniętego w skrzyni? Masz na myśli skrzynię biegów czy następne elementy, które wymieniłeś? Gałka skrzyni biegów stoi w pozycji bez drgania, biegi wchodzą gładko i bez zacięcia. Sprzęgło/Koło zamachowe dwumasowe i wysprzęglik zostały wymienione.

Czy najlepszym rozwiązaniem w takim wypadku jest poproszenie mechaników o sprawdzenie przeniesienia napędu (przeguby, itp itd.) ?
  • Odpowiedz
@donleone: ja bym poduchy silnika/skrzyni obstawiał
opony i koła raczej nie, bo by się tłukło zawsze przy tej samej prędkości
krzywe tarcze byłoby zawsze czuć przy mocniejszym hamowaniu
łożysko i przeguby byłoby słychać dużo głośniej przy robieniu kółek
zawieszenie by stukało na nierównościach lub przy szybkich zmianach
  • Odpowiedz
@donleone: Sprawdź czy prowadnice zacisków sie nie zapiekają
Zobacz czy klocki hamulcowe są poprawnie zamontowane
Czy przypadkiem nie oderzyłes gdzies wcześniej i pod obciążeniem półoś w coś nie uderza.
  • Odpowiedz
  • 0
@hydeparkk: @STR8: @bidzej: @osk23: @el_nino123: @gmitek:
Właśnie wracam z ASO. Chłopaki mówią, że cokolwiek to było, naprawiło się samo. Zapewne powróci za parę godzin, jak już wszystko będzie nieczynne.
Nie wiem co robić, ale jadę na stację diagnostyczną, żeby sprawdzili to i oni. To nie jest skarbonka, to jest jak studnia życzeń, a ja już wrzuciłem tam worek monet ;-)
  • Odpowiedz