Wpis z mikrobloga

Cześć wam!.

Mam problem z autem. Problem próbowało zrozumieć już ponad 6 mechaników i każdy rozkłada ręce.

Pacjent: Opel Vectra C 2008. 1.9cdti 150KM. Kombi.

Odbyte zabiegi: wymiana sprężyn, wymiana złącza elastycznego w układzie wydechowym, wymiana sprzęgła/koła dwumasowego/wysprzeglika, wymiana stabilizatorów.

Symptomy choroby: stukanie w kole przednim od strony pasażera. Stukanie podąża za prędkością obrotu koła. Raz jest, raz go nie ma. Pojawia się nie zapowiedziane nawet na prostej gładkiej drodze. Czasem ustaje przy wdepnięciu sprzęgła, czasem nie.
Najgorszą częścią tego jest to, że czasem razem ze stukaniem zaczynają być wyczuwalne wibracje na samochodzie, czasem wyjątkowo macha całym autem. Brak drgań i luzów na kierownicy.

Dotychczasowe testy: szlifowanie krawędzi tarczy hamulcowej (podejrzenie stukania klocka o nalot na krawędzi?), szarpaki na stacji diagnostycznej, test poduszek pod silnikiem/skrzynią.
Objawy ustąpiły na dwa dni po tym, jak ostatni mechanik dokręcił koła wyjątkowo mocno dużym kluczem.

Zaraz zamieszczę filmik z dźwiękiem tego dziwactwa.

#mechanikasamochodowa
#mechanika
#motoryzacja
Oraz Duńscy mechanicy, czyli #cytrynigumiak z obcych stron.
  • 66
@donleone: Zobacz też w jakim stanie są sprężyny przy tym kole. U mnie ostatnio coś stukało/hałasowało jakieś pół roku i serwis nie wiedział co. Aż pewnego dnia wulkanizator ściągnął koło i widzi połowę sprężyny.
@szaremyszki: Niestety tu się zgodzę, tak jak do większości rzeczy nie potrzebuje specjalistów do pomocy, tak mechanika u mnie leży i kwiczy, a właściwie to jestem po prostu zasranym leniem i bez podnośnika to napewno nie będę się zabierać za roboty :D