Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko181
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
uczalka
Profil firmowy

uczalka

Dołączył 10 lat i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 16989
  • Znaleziska 2737
  • Mikroblog 14252
  • Obserwujący 263
  • Obserwowane 117
Lukasz4343
Lukasz4343
29.06.2022, 23:59:23 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
#angielski A mogę użyć present simple bez podania konkretnego czasu? Tam gdzie nie pasowałoby present perfect. Np.
I launched the app. (Nie że nadal jest włączona, tylko że kiedyś np. dziś to zrobiłem)
Dzięki!
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uczalka
uczalka 30.06.2022, 13:22:10
  • 2
@Lukasz4343: Technicznie rzecz biorąc, używa się form Past Simple np. w raportach:
Launched the app
Changed the settings to default
Fixed the issue

Ale jeśli mówisz pełnym zdaniem "Uruchomiłem apkę", bez podawania konkretnie, kiedy, to skupiasz się bardziej na tym, że "już" to zrobiłeś, albo na efektach tego działania, które mają miejsce w teraźniejszości, i stąd Present Perfect pasuje po prostu lepiej.
  • Odpowiedz
uczalka
uczalka 30.06.2022, 13:39:31
  • 1
@Lukasz4343: Jeżeli opowiadasz jeszcze komuś po prostu po kolei, co robiłeś danego dnia, to wtedy będzie też Past Simple. Np.:
- What did you do today?
- I had lunch and then I launched the app I'm working on. I found a bug and I fixed it.
  • Odpowiedz
DorodnyTucznik
DorodnyTucznik
DorodnyTucznik
30.06.2022, 06:13:29 via iOS
  • 1
Ja powiedzieć po angielsku „nie interesuje się bo kociej mordy dostaniesz”? #angielski #angielskizwykopem #pytaniedoeksperta #idiomacademy
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uczalka
uczalka 30.06.2022, 13:19:32
  • 0
@DorodnyTucznik: curiosity killed the cat

  • Odpowiedz
uczalka
uczalka 02.03.2022, 15:13:48
  • 7
Rozwiązanie (prawie) wszystkich problemów.
#humorobrazkowy #starealedobre #takaprawda
uczalka - Rozwiązanie (prawie) wszystkich problemów.
#humorobrazkowy #starealedobre ...

źródło: comment_1646233934t19RzhyTVqtN3srSlBLzeN.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DoloremIpsum
DoloremIpsum
17.01.2022, 22:47:12 via Android
  • 1
Smutno mi przez niebieskiego paska ( ͡° ʖ̯ ͡°)
#zalesie #logikaniebieskichpaskow
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uczalka
uczalka 18.01.2022, 02:27:19
  • 0
@DoloremIpsum:
  • Odpowiedz
ouna-
ouna-
12.01.2022, 00:26:07 via iOS
  • 7
Wiecie co sprawia ze Anglia staje się ostoja normalności i paszporty covidowe ani wprowadzanie dyskryminacji jeśli chodzi o zaszczepienie lub nie nie wchodzi w grę? Oprócz obecnych zawirowań na scenie politycznej, nadchodzących wyborach lokalnych i tym ze opozycja tylko czeka żeby pozbyć się Borisa… główna przyczyna są… MNIEJSZOŚCI. Tak, mowa o czarnoskórych oraz Azjatach. Jak udowodnili wielokrotnie - rząd nie ma w starciu z nimi najmniejszych szans, darzą rząd najmniejszym zaufaniem a
ouna- - Wiecie co sprawia ze Anglia staje się ostoja normalności i paszporty covidowe...

źródło: comment_1641947167JvHR1khIAebCwrBGrXyLh0.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uczalka
uczalka 12.01.2022, 02:53:43
  • 0
tylko czemu ta teoria nie sprawdza się w UE i tam masz zamordyzm na 200%?


@wladyslaw-krakowski: Albo w Stanach. @ouna: Jakieś refleksje, czemu w Stanach traktują tę kwestię inaczej? Czarni w Stanach masowo odmawiają szczepień, zero zaufania do rządu i słusznie. A mimo to żadne z mainstreamowych mediów nie krzyczą o rasizmie, nie ma specjalnych zamieszek, awantur... Cisza. Grzecznie pchają narrację w stronę coraz większej segregacji sanitarnej i
  • Odpowiedz
uczalka
uczalka 12.01.2022, 11:49:44
  • 0
w Anglii nie maja takiej przewagi bo uzbrojonej policji praktycznie nie ma wiec w razie zadym - jak zamieszki z 2011 - będą musieli stać i patrzeć albo sami ryzykować


@ouna-: Rzeczywiście, tu pełna zgoda, tłumaczę dużo zeznań z UK i mogę potwierdzić, że policja jest w większości kompletnie rozbrojona. Ale nadal wątpię, żeby mieli się tam na dłuższą metę oprzeć segregacji i przymusom szczepień, bo wygląda na to, że
  • Odpowiedz
uczalka
uczalka 12.01.2022, 11:56:11
  • 0
@ouna-: NO I ZA CO BAN?!? ( ಠ_ಠ) JASNA CHOLERA!
  • Odpowiedz
uczalka
uczalka 12.01.2022, 19:10:38
  • 1
@Garcia: Zapytałam moderację, ale oczywiście brak odpowiedzi: https://www.wykop.pl/link/6452641/comment/100794631/#comment-100794631
  • Odpowiedz

1703

Pfizer CEO: dwie dawki szczepionki nie wystarczą na omicrona

Pfizer CEO: dwie dawki szczepionki nie wystarczą na omicrona

Bourla said the two-dose vaccine has lost its protective power against infection and its ability to prevent hospitalization has also dropped.

slkt
z
cnbc.com
dodany: 12.01.2022, 14:28:00
  • 170
  • #
    swiat
  • #
    koronawirus
  • #
    szczepienia
uczalka
uczalka 12.01.2022, 16:20:57
  • 60
Halo @wykop @m__b @a__s, mam kilka pytań z serii niewygodnych:
1. Na jakiej podstawie uznaliście, że znalezisko użytkownika @ouna- jest manipulacją, skoro dotyczyło tych samych informacji? Użytkownik został zbanowany na miesiąc, najwyraźniej w efekcie dodania tamtego znaleziska. Proszę o wyjaśnienie: na czym polegała manipulacja?
2. Na jakiej podstawie zbanowaliście użytkownika @Rabusek, który także próbował zamieścić tutaj te, jakże PRAWDZIWE, informacje na temat wypowiedzi CEO Pfizera
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

uczalka
uczalka 12.01.2022, 16:27:07
  • 16
@lennyface: W takim razie byłaby to podstawa do pozwu cywilnego, nie sądzisz? Myślisz, że można tak sobie ograniczać ludziom wolność słowa, jeśli nie złamali w żaden sposób Twojego regulaminu? Bo ja nie byłabym tego taka pewna, ale nie wiem, nie znam się. Może na sali jest jakiś ekspert?
uczalka
uczalka 12.01.2022, 16:34:57
  • 6
@WujekLeinad: Tak sobie pisać to można wiesz ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jak Ci szef powie, że u niego w firmie panuje teraz np. taka zasada, że nadgodziny są bezpłatne, a zmiany 36-godzinne, to się po prostu zwolnisz czy może masz możliwość gdzieś go zgłosić, bo ta zasada jest niezgodna z prawem?

2173

Częste szczepienia na Covid-19 mogą mieć negatywny wpływ na układ odpornościowy!

Częste szczepienia na Covid-19 mogą mieć negatywny wpływ na układ odpornościowy!

Organy regulacyjne Unii Europejskiej ostrzegają, że częste szczepienia przypominające Covid-19 mogą mieć negatywny wpływ na układ odpornościowy i mogą być niewykonalne.

Vvam
z
bloomberg.com
dodany: 12.01.2022, 07:41:31
  • 305
  • #
    europa
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    bekazcovidian
uczalka
uczalka 12.01.2022, 15:01:06
  • 7
@Kociminetka: A nie, jak NIE MUSZĄ, to spoko, szczepmy dalej wszystkich, jak leci, w coraz krótszych odstępach czasu. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Starych, młodych, dzieci, ozdrowieńców i kobiety w ciąży. W szczególności kobiety w ciąży, tak, jak to robiliśmy zawsze z nowymi i niesprawdzonymi preparatami medycznymi. Prawda?

...Prawda?

607

Xi Jinping wysłał Andrzejowi Dudzie życzenia powrotu do zdrowia

Pokaż treści 18+

Xi Jinping wysłał Andrzejowi Dudzie życzenia powrotu do zdrowia

Prezydent Chin Xi Jinping przesłał wyrazy współczucia Andrzejowi Dudzie w związku z zachorowaniem przez polskiego prezydenta na Covid-19. Wiadomość odnotowują chińskie media.

CJzSanAndreas
z
msn.com
dodany: 11.01.2022, 23:02:50
  • 126
  • #
    swiat
  • #
    polska
  • #
    bekazpisu
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    bekazcovidian
uczalka
uczalka 12.01.2022, 03:03:03
  • -36
@tos-1_buratino: Myślisz, że jakiś ciekawszy wariant mu podsunęli? Według mojej wiedzy Długopis szykował sobie szalupę ratunkową i rzeczywiście (choć wiem, jak to brzmi) mógł planować przeciwstawienie się PiSowi w kwestii segregacji sanitarnej i przymusu szczepień, a to bardzo nie na rękę Chinom i całej reszcie globalistów.

Może to sygnał ostrzegawczy dla innych politycznych marionetek, które śmieją rozważać przejście na stronę ludzi.
uczalka
uczalka 12.01.2022, 12:16:52
  • 0
@Korda: Próbowałam się zaangażować osobiście w działalność antysegregacyjną, spróbowałam parę miesięcy temu m.in. z ruchem Polska Jest Jedna prezydenta Rafała Piecha z Siemianowic, w których mieszkam. Byłam na spotkaniu wewnętrznym, miałam okazję zadać m.in. parę pytań Annie Marii Siarkowskiej z PiSu i poobserwowałam trochę ich działania od środka. Są zorientowani wyłącznie na Dudę i PiS, a jedyne faktyczne działania, jakie prowadzą, to zbieranie właśnie podpisów pod petycją do prezydenta o
uczalka
uczalka 12.01.2022, 12:33:10
  • 0
@Abstraktor: Nie mam odpowiedzi na wszystkie pytania, ale mam trochę tzw. "insider info", które przekazałam wyżej. Zgadzam się, że Duda jest nikim, pisałam o politycznych marionetkach. Być może to też w ogóle nie jego decyzja, żeby robić tę szalupę ratunkową, ale na pewno jest jej kluczowym elementem. Tak wynika z moich bezpośrednich obserwacji.

Na stronie PJJ przez długi czas był od razu na wstępie pop-up z tym zbieraniem podpisów pod

54

CEO Pfizer: "two doses (...) offer "very limited protection, if any"

CEO Pfizer: "two doses (...) offer "very limited protection, if any"

"Pfizer's chief executive has revealed that two doses of the current Covid-19 vaccine offer "very limited protection, if any" against Omicron, although two doses plus a booster offer "reasonable protection" against hospitalisation and death." Bez tłumaczenia, niech każdy sobie sam przetłumaczy :)

Rabusek
z
nzherald.co.nz
dodany: 12.01.2022, 12:14:33
  • 27
  • #
    swiat
  • #
    koronawirus
  • #
    pfizer
  • #
    szczepienia
  • #
    covid19
uczalka
uczalka 12.01.2022, 12:21:12
  • 2
@Rabusek: WTF? ( ಠ_ಠ)
uczalka - @Rabusek: WTF? ( ಠ_ಠ)

źródło: comment_1641990055bdeBrOHpy4cpaiDbicDhIW.jpg

Pobierz
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jaszczu
jaszczu
jaszczu
11.01.2022, 23:19:40
  • 4
Co powiemy dzieciom, jeśli zostawimy im świat bez wolności?
#koronawirus
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uczalka
uczalka 12.01.2022, 02:57:45
  • 1
@jaszczu: @ouna-: Jaki świat? :|
  • Odpowiedz
covid_duck
covid_duck
11.01.2022, 20:42:18
  • 4
#koronawirus #statystyka #zgony #covid
covid_duck - #koronawirus #statystyka #zgony #covid

źródło: comment_1641933735mH12hEf1I73ncDN16WxsCj.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uczalka
uczalka 12.01.2022, 02:31:13
  • 1
@covid_duck: Niedobrze. W takim zestawieniu w kategorii "bez szczepienia" mieszczą się także osoby po pierwszej dawce szczepionek dwudawkowych i prawdopodobnie także osoby do 14 dni po podaniu 1. dawki Johnsona albo 2. dawki Pfizera/Moderny/Astry (zdecydowanie wymaga to doprecyzowania, bo widziałam już właśnie takie podziały i klasyfikowanie ludzi jako "szczepionych" dopiero po upłynięciu 14 dni od ostatniej dawki). Masz tutaj grubą manipulację danymi. Przykładowo ludzie, którzy umierają z powodu
  • Odpowiedz
uczalka
uczalka 12.01.2022, 02:37:36
  • 1
@covid_duck: XDDDDDDDDDDDDDDDDDD
No i dokładnie o to chodzi.
  • Odpowiedz
covid_duck
covid_duck
11.01.2022, 19:36:35
  • 14
Może być zwykła reakcja na igłę, strach czy inne takie, ktoś wie coś więcej co tam zaszło?
#koronawirus #szczepienia
covid_duck - Może być zwykła reakcja na igłę, strach czy inne takie, ktoś wie coś wię...

źródło: comment_1641929791ye1xYzDwM5cazVBRmK2KFG.jpg

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uczalka
uczalka 12.01.2022, 02:13:43
  • 2
@covid_duck: Może być wstrząs anafilaktyczny. WIem, bo kiedyś miałam, i dlatego nikt mnie nie zaciągnie na żadne szczepienie, nawet siłą. Za duże ryzyko (a można od wstrząsu anafilaktycznego jak najbardziej umrzeć), a przy tym zero korzyści, nie licząc iluzorycznej, tymczasowej "licencji" na odzyskanie chociaż garstki z tych praw i wolności, które ludzie dają sobie sami odbierać.
  • Odpowiedz
uczalka
uczalka 12.01.2022, 02:19:17
  • 1
@covid_duck: Za CDC, według danych z VAERS na samiutkim początku szczepień (a pamiętajmy, że nawet w przypadku poważnych reakcji niepożądanych, takich, jak wstrząs anafilaktyczny, czy nawet zgonów zgłasza się tam nie więcej niż 17% przypadków):

As of December 23, 2020, a reported 1,893,360 first doses of Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine had been administered in the United States, and reports of 4,393 (0.2%) adverse events after receipt of Pfizer BioNTech COVID-19 vaccine
  • Odpowiedz
covid_duck
covid_duck
12.01.2022, 01:49:21
  • 136
MZ zamieszcza pełną bazę zakażeń (2,9 mln osób!) ze statusem szczepienia i tu brawa (bez ironii!) za transparentność. W danych są różne ciekawe wyniki - takie jak na przykład ten poniżej.

Jak na gruncie logicznym i prawnym obronić zasady segregacji sanitarnej wbrew własnym danym?


https://t.co/yQ9Fp0pKCk
#koronawirus #szczepienia #covid19 #covid19stats #szury
covid_duck - > MZ zamieszcza pełną bazę zakażeń (2,9 mln osób!) ze statusem szczepien...

źródło: comment_1641952160qIvcD1OynbBVKgH0W9BAFn.jpg

Pobierz
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uczalka
uczalka 12.01.2022, 02:07:03
  • 6
@covid_duck: O tej porze to utonie, wrzuć rano.
  • Odpowiedz
covid_duck
covid_duck
11.01.2022, 23:15:12
  • 37
https://twitter.com/SebRoss4/status/1481024574586294272?t=-VuD0CxYq1QDJQIhK1bpkg&s=19

#koronawirus #szczepienia #heheszki #humorobrazkowy
covid_duck - https://twitter.com/SebRoss4/status/1481024574586294272?t=-VuD0CxYq1QDJQ...

źródło: comment_1641942880rVWbfOEsUZK2GcfHYLhlfT.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uczalka
uczalka 11.01.2022, 23:42:48
  • 2
@covid_duck: XD
  • Odpowiedz
supra107
supra107
11.01.2022, 16:30:55
  • 1
@uczalka: Masz może jakieś artykuły/badania potwierdzające tezę, że naturalna odporność jest silniejsza od tej uzyskanej ze szczepień?
#koronawirus
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uczalka
uczalka 11.01.2022, 18:21:53
  • 3
@supra107: Ło panie, pewnie, że mam. XD

Badanie nr 1: Nature - z 11.03.2021 - "Sensitivity of SARS-CoV-2 B.1.1.7 to mRNA vaccine-elicited antibodies". Poniżej wykres z tego badania przedstawiający miana przeciwciał w kontakcie z dzikim wariantem (WT) i wariantem Alfa z początku roku (B.1.1.7) u osób po 1 dawce (b, c), po 2. dawce (d, e) i u ozdrowieńców (f, g). Od razu dodam też, że sam poziom przeciwciał nie jest
uczalka - @supra107: Ło panie, pewnie, że mam. XD

Badanie nr 1: Nature - z 11.03.2...

źródło: comment_1641925220t4C9jiSPxyy2sVqURrWdb9.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
uczalka
uczalka 11.01.2022, 21:23:37
  • 2
@vocal: (。◕‿‿◕。)
  • Odpowiedz
uczalka
uczalka 10.01.2022, 21:38:40
  • 29
Ech. Widziałam znów przed chwilą, jak ktoś napisał "Zaszczepiłem się, bo wierzę w skuteczność szczepionek", i naszła mnie taka luźna refleksja: jak do tego doszło, że zastąpiliśmy naukę i własnoręczne wyszukiwanie i weryfikowanie informacji... religią? Wiarą w odgórnie narzucane dogmaty, których nie wolno nawet kwestionować? Za chwilę zaczniemy palić na stosie heretyków i bluźnierców, którzy ośmielają się wątpić i zadawać pytania. Strasznie smutne te czasy. ( ͡° ʖ̯ ͡°
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uczalka
uczalka
Autor
11.01.2022, 02:41:08
  • 2
skoro nauka cię tak razi?


@Pajdoniusz: Kto tak powiedział? Skąd taki wniosek? Razi mnie ślepa wiara w "naukę" bez poparcia w postaci rzeczywistych, rzetelnych badań, danych, statystyk i opinii ekspertów. Ekspertów, a nie mediów, polityków i innych odpowiednio opłaconych "gadających głów" powtarzających w kółko dogmaty tej wiary i zakazujących jakiejkolwiek dyskusji.

Przejrzyj mój profil, a zobaczysz, na ile skutecznie samodzielnie wyszukuję i weryfikuję źródła, które później tutaj podaję. Jestem tu już nawet
uczalka - > skoro nauka cię tak razi?

@Pajdoniusz: Kto tak powiedział? Skąd taki w...

źródło: comment_16418687968yOWM22huu3g81Kw4EMaad.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
S.....n
S.....n
konto usunięte 10.01.2022, 21:39:29
  • 1
Słyszeliście, że większość osób, która ucierpiała w pożarze bloku w nowym jorku leżała nieprzytomna na klatkach schodowych po zawałach? ciekawe ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#koronawirus
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uczalka
uczalka 10.01.2022, 21:41:48
  • 1
@Shin-chan: ? Jakieś źródło?
  • Odpowiedz
uczalka
uczalka 10.01.2022, 23:17:07
  • 0
@Shin-chan: Wygląda na to, że się udusili dymem, który rozszedł się po budynku przez otwarte drzwi mieszkania, więc chyba jednak za wcześnie na robienie sensacji. Ale nie wiem.
  • Odpowiedz

1547

Wyborcza: "Ala zaczęła głodówkę po kolejnej kłótni o szczepienie"

Wyborcza: "Ala zaczęła głodówkę po kolejnej kłótni o szczepienie"

Wyborcza w formie: "9-latek: wkurzają mnie te ich foliarskie bzdury. Jakieś chipy, mutacje. Mama to nawet nie rozumie, co to jest mRNA"

Rabusek
z
wyborcza.pl
dodany: 10.01.2022, 15:54:25
  • 223
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    szczepienia
  • #
    covid19
uczalka
uczalka 10.01.2022, 21:11:33
  • 5
@Earna: Po prostu przestali się już zupełnie z czymkolwiek kryć.
uczalka - @Earna: Po prostu przestali się już zupełnie z czymkolwiek kryć.

źródło: comment_1641849072WmMkC4B29CHD1yAuPDxGq8.jpg

Pobierz
Tomtomprom
Tomtomprom
10.01.2022, 11:13:28
  • 33
GIF - nowe zakażenia vs zaszczepienie w powiatach.

#koronavs #koronawirus #szczepienia
Tomtomprom - GIF - nowe zakażenia vs zaszczepienie w powiatach.

#koronavs #koronaw...

źródło: comment_1641813017EoyFHjHUTYylZC8SajI8t0.gif

Pobierz
  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uczalka
uczalka 10.01.2022, 12:22:06
  • 8
@ouna-: @Tomtomprom: Sama zauważyłam np. pozytywną korelację między ilością zaszczepionych a ilością zgonów już na podstawie połączonych danych Matta_888 z października i listopada, choć wtedy była jeszcze dużo mniej wyraźna. I napisałam o tym Mattowi.

Mój pierwszy komentarz z zauważeniem pozytywnej korelacji między szczepieniami a zgonami (po zestawieniu ze sobą dwóch mapek Matta).
"Argument" Matta na obalenie mojej teorii:

Na zgony wpływa masa czynników, szczepienia to jeden z nich, warto
uczalka - @ouna-: @Tomtomprom: Sama zauważyłam np. pozytywną korelację między ilością...

źródło: comment_1641817507j6EIYh1NAqyXkqfCsTPLdL.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
uczalka
uczalka 10.01.2022, 12:36:10
  • 0
@Tomtomprom: Tak, widziałam Twojego gifa, tym bardziej pasuje tu przez to tamten jego "argument" - zgadzam się, że należy się przyjrzeć także temu ogólnemu trendowi. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

warto więc spojrzeć na ogólny trend wynikający ze wszystkich danych, co też zrobiłem w zapostowanym wyżej wykresie :)


I całkiem poważnie: gdyby ktoś miał siły, chęci i pomysły, jak zrobić osobne zestawienie takich danych dla każdego województwa,
  • Odpowiedz
uczalka
uczalka 10.01.2022, 12:52:13
  • 0
@Tomtomprom: Nie grzebałam aż tak głęboko w materiałach źródłowych, z których korzysta Matt, żeby wiedzieć, gdzie dokładnie szukać tych danych, ale skoro on ma te dane w podziale na poszczególne powiaty, to z powiatów zdecydowanie dałoby się to jakoś posortować według województw. Powiem Ci za to, co dokładnie podejrzewam:

Biorąc pod uwagę to, jak wyraźnie odznaczały się np. granice lubelskiego i podlaskiego na mapkach Matta podczas ostatniej "fali", a także
  • Odpowiedz
uczalka
uczalka 10.01.2022, 13:03:12
  • 0
@Tomtomprom: No i masz, tak, dokładnie o to chodzi. :/ Tylko tutaj patrzą na zakażenia, a nie na zgony ("linia trendu" dotyczyła akurat zgonów), ale jest POZYTYWNA korelacja ilości zaszczepionych do ilości zachorowań, nie NEGATYWNA. Ze zgonami też może wyjść coś podobnego - i dlatego Matt nie chciał rozbijać tych danych na województwa.
  • Odpowiedz
valhander
valhander
10.01.2022, 10:36:17
  • 1
No waning of protection was observed at any time for ICU admissions for all three vaccines.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2022.01.05.22268648v1
#koronawirus
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uczalka
uczalka 10.01.2022, 10:55:32
  • 0
@valhander: Dobrze wiedzieć, że nie tylko Pfizer i Moderna kupują sobie badania na zamówienie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Competing Interest Statement

All authors with the exception of Dr. Schneeweiss are employees of Janssen R&D the manufacturer of Ad26.COV2.S.


Dr. Schneeweiss is participating in investigator-initiated grants to the Brigham and Womens Hospital from Boehringer Ingelheim unrelated to the topic of this study. He is a consultant to Aetion Inc. which
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15
  • Strona 2 z 15
  • >

Iwona Lenik

  • Korepetytorka i tłumacz języka angielskiego. Prowadzę konwersacje po angielsku na każdy temat, łącznie z przygotowaniem do rozmów kwalifikacyjnych. Pierwsza lekcja gratis, kolejne 100 zł brutto / 60 min.
  • Siemianowice Śląskie
  • lenik.iwona@gmail.com

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 08.11.2021

    Komentator
  • VIP
    od 11.09.2017

    VIP
  • Złotousty
    od 30.11.2021

    Złotousty
  • Ekshibicjonista
    od 12.04.2015

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 07.09.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 15.05.2021

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking