Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko164
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
samolubnygen

samolubnygen

Dołączył 8 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 814
  • Znaleziska 38
  • Mikroblog 776
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 6
haha123
haha123
26.03.2023, 12:16:19
  • 134
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

samolubnygen
samolubnygen 26.03.2023, 15:08:20 via Wykop
  • 3
@haha123: Już tłumaczę w jaki sposób spadnie inflacja, pomimo BK2%, pomimo stóp sporo poniżej inflacji bazowej

1. Obniżki cen gazu o 55%, wprowadzone 13 marca. Efekty zobaczymy wkrótce.
2. Obniżki cen ON, już teraz kosztuje prawie tyle samo co 95. Efekty zobaczymy wkrótce.
3. Ceny prądu są w dużej mierze uzależnione on cen gazu i węgla. Cena jednego i drugiego spada.
  • Odpowiedz
samolubnygen
samolubnygen 26.03.2023, 16:05:05 via Wykop
  • 4
@haha123: Kilka miesięcy temu ceny surowców spadły, ale na giełdzie. Nie uświadczyłeś żadnych spadków cen w postaci taryf gazowych, czy cen widocznych na pylonach Orlenu. Biznes nie kupuje przecież kontraktów na giełdzie, tylko od dostawcy, a ci dopiero od marca rozpoczęli obniżkę.
  • Odpowiedz
pastaowujkufoliarzu
pastaowujkufoliarzu
23.03.2023, 23:45:34
  • 4
Wiadomo, że spadkowicze to ludzie z niespecjalnie mocnym kontaktem z rzeczywistością. Wyparcia, fantazje wielkościowe, urojenia, cykliczne ataki agresji, kiepskie kompetencje społeczne... - te sprawy. Ale w bogatym asortymencie środków wypierania rzeczywistości obok: "deweloperzy muszą budować" zawsze najbardziej mnie bawi mityczne: "ukrywanie mieszkań przez deweloperów".

To teoria, że deweloper, który ma mieszkania w budowie, zamiast je ogłaszać i próbować sprzedać, woli je schować, żeby wytworzyć w ten sposób wrażenie, że popyt jest większy
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

samolubnygen
samolubnygen 23.03.2023, 23:51:33 via Wykop
  • 1
@pastaowujkufoliarzu: Wystarczy przyjść na dzień otwarty do dewelopera i na własne oczy zobaczyć, że jest zainteresowanie... a nie czekaj, wyopki nie wychodzą z domu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
samolubnygen
samolubnygen 23.03.2023, 23:53:56 via Wykop
  • 1
@pastaowujkufoliarzu: Pani nalewająca lemoniadę w szczególności ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
haha123
haha123
18.03.2023, 15:28:04
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

samolubnygen
samolubnygen 18.03.2023, 15:43:54 via Wykop
  • 2
@haha123 ale co się nie zgadza? Gdy mamy kredyt na 550k z ratami malejącymi na 30 lat to część kapitałowa wynosi 1528 zł. Zostaje nam więc 1304 na odsetki, co przy kredycie 550k oznacza około 2.85% oprocentowania. Wszystko się spina.
  • Odpowiedz
samolubnygen
samolubnygen 18.03.2023, 15:54:31 via Wykop
  • 0
@haha123: W tej chwili najlepszą ofertą na rynku jest kredyt w mBanku dla segmentu intensive i zniżce dla klienta wewnętrznego , przy 20% wkładu własnego dają 8.23% na stałej stopie. Przy 8.23% mamy miesięczne odsetki o wysokości 3772 zł, różnica 2.5k. To Twoim zdaniem mało?
Kredyt na warunkach rynkowych dla kogoś kto się hipotetycznie łapie na ten program opłaca się tylko w przypadku gdy znalazło się już w tej chwili
  • Odpowiedz
samolubnygen
samolubnygen 18.03.2023, 16:12:21 via Wykop
  • 0
@haha123 Mam nadzieję, że nie chcesz stawiać znaku równości pomiędzy ratą stałą, a malejącą xD

Jest różnica zapłacić ponad 200k mniej przez 10 lat, prawda?
  • Odpowiedz
samolubnygen
samolubnygen 18.03.2023, 16:21:12 via Wykop
  • 3
@haha123 tak, ale nijak to się ma do obecnych warunków. Te kredyt jest wybawieniem dla wszystkich, których wycięło z rynku ze względu na wysokie stopy. Nie ma żadnych argumentów, które mogłyby świadczyć o tym, że popyt nie wzrośnie. Popyt wzrośnie wprost proporcjonalnie do liczby wniosków jakie będzie można w ramach bk2 złożyć.

Swoją drogą to ciekawa postawa, najpierw stawiasz tezę, że bk2 to realnie 5% po czym kończysz argumentację, że stopy
  • Odpowiedz
samolubnygen
samolubnygen 18.03.2023, 16:34:50 via Wykop
  • 0
@haha123: Po 3 latach można bez problemu refinansować, a żeby złapać RRSO na poziomie 2.85% to stopy by musiały spaść w przciągu roku do 1% i poniżej tego poziomu żeby rynkowy kredyt wychodził taniej niż bk2. Nawet gdyby jakimś cudem stopy spadły do 0% za rok, to przez 12 miesięcy można byłoby zaoszczędzić 30k. Przy stopach 0% różnica między bk2 a rynkową wartością to jakieś 450 zł. Jak długo musiałby
  • Odpowiedz
samolubnygen
samolubnygen 17.03.2023, 07:14:59
  • 9
W czerwcu ubiegłego roku pojawiły się obligacje oprocentowane stopą referencyjną NBP. Nie trzeba było długo czekać na traktat sopocki i koniec cyklu podwyżek.

1 stycznia 2023 Orlen magicznie obniża marże na paliwie w taki sposób, że po powrocie VATu cena brutto na stacjach nie zmienia się nawet o grosz.

15 marca 2023, odczyt inflacji 18.4% i wszyscy wpadają w panikę, że to już koniec złotówki. Tymczasem, tego samego dnia Orlen obniża ceny gazu o
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

samolubnygen
samolubnygen
Autor
17.03.2023, 08:43:03 via Wykop
  • 0
@del855: Różnica jest taka, że teraz mamy rok wyborczy, a ceny towarów na giełdach znacząco spadły. Przyznam, że moje myślenie jest lekko życzeniowe, ale patrząc na stabilność kursu dolara w ostatnich miesiącach jestem nastawiony w miarę optymistycznie :)
  • Odpowiedz
samolubnygen
samolubnygen 15.02.2023, 16:21:27
  • 10
W końcu jakieś rzetelne dane ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#nieruchomosci #inflacja
samolubnygen - W końcu jakieś rzetelne dane ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#nieruchomosci #inflacja

źródło: mini-ratka

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

samolubnygen
samolubnygen
Autor
15.02.2023, 16:36:42 via Wykop
  • 0
@Kiedysbedeczerwonka: Co za różnica, jak spadło to będzie rosnąć ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Widać, że tej grupie mini-ratka mają samych spadkowców analityków xD
  • Odpowiedz
haha123
haha123
06.02.2023, 17:54:43
  • 9
Kontynuując ten wpis:

Znalazły się te ogłoszenia - wszystkie - z tym, że zostały przeniesione z rynkupierwotnego na otodom - jakaś agencja wzięła je pod swoje skrzydła - tylko z jedną różnicą - ceny +20% w górę.

Taniej nic się nie sprzedało, to z pewnością 20% drożej się sprzeda i pośrednik zarobi miliony ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

samolubnygen
samolubnygen 06.02.2023, 18:12:47 via Wykop
  • 3
@haha123: Im droższe tym bardziej premium, a podobno na rynku teraz kupują tylko gotówkowi właśnie w tym segmencie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
haha123
haha123
02.02.2023, 16:54:17
  • 55
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

samolubnygen
samolubnygen 02.02.2023, 17:47:11 via Wykop
  • 2
@haha123: Zakładasz więc, że wysokość stopy procentowej powinna być liniowo zależna od poziomu inflacji? Już obecne stopy procentowe wystarczyły by zdusić kredyty hipoteczne i leasingi. NBP nie ma wpływu na ekspansywną politykę fiskalną rządu.

Gospodarka USA czy UE jest na innym poziomie niż w PL, możesz przedstawić jakieś argumenty, że dalsze podnoszenie stóp będzie miało istotny wpływ na spadek inflacji?

Przypomnę tylko, że mamy rekordowe nadpłaty hipotek, a znaczący czynnik
  • Odpowiedz
Dusk_Forest77
Dusk_Forest77
29.01.2023, 13:16:57
  • 18
Lista tych, którzy twierdzą, że rychło wrócimy do cyklu podwyżek stóp procentowych:

- Goldman Sachs

- Fitch Ratings

- @mickpl z zepsutego portalu ze śmiesznymi obrazkami

https://wykop.pl/wpis/70207993/lista-tych-ktorzy-twierdza-ze-rychlo-wrocimy-do-cy
@mickpl +168
Lista tych, którzy twierdzą, że rychło wrócimy do cyklu podwyżek stóp procentowych:
- Goldman Sachs
- Fitch Ratings
- @mickpl z zepsutego portalu ze śmiesznymi obrazkami

Lista tych, którzy twierdzą, że cykl już zakończony, a z końcem roku czekają nas nawet
więcej
Dusk_Forest77 - >Lista tych, którzy twierdzą, że rychło wrócimy do cyklu podwyżek stó...

źródło: 5b6f742f4b5d4a7fb4b83244e352d7d5a5b282d8a3f509c3872e86f9c6f4b0a3

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

samolubnygen
samolubnygen 29.01.2023, 14:24:50 via Wykop
  • 1
@Dusk_Forest77: O upadku orzełka w relacji do $ mądrzejsze nie wspominać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
samolubnygen
samolubnygen 29.01.2023, 16:18:33 via Wykop
  • 0
@Krupier: przewidujący poczynania władzy i narodu mick, nie był w stanie się domyślić, że orlen po prostu zejdzie z marży w roku wyborczym xD
  • Odpowiedz

501

Na początku wojny Polska wysłała na Ukrainę MIGi-29 jako "części zamienne"

Pokaż treści 18+

Na początku wojny Polska wysłała na Ukrainę MIGi-29 jako "części zamienne"

Plotki były prawdziwe - rok temu Polska przekazała Ukrainie część swoich MIGów 29 jak "części zamienne". Samoloty były w pełni sprawne i zostały użyte w walce.

BlogoslawionyTwarozyc
z
tass.com
dodany: 26.01.2023, 19:26:49
  • 137
  • #
    ukraina
  • #
    polska
  • #
    wojnanaukrainie
  • #
    wojna
  • #
    lotnictwo
samolubnygen
samolubnygen 27.01.2023, 16:16:30 via Wykop
  • 28
XDDDDD
samolubnygen - XDDDDD

źródło: ruskie_trolle

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Xolan
Xolan
Xolan
03.01.2023, 22:44:01 via Android
  • 17
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

samolubnygen
samolubnygen 03.01.2023, 23:25:43
  • 0
@Xolan: A potem się rano okazuje, że droga wyjazdowa jest zakorkowana bo nagle przez jedną bramę chce przejechać jednocześnie 50 samochodów xD
  • Odpowiedz
dupasmoka
dupasmoka
03.01.2023, 22:59:55
  • 1
po co kasowac? nie wiem

https://i.imgur.com/kTnr7Vb.png

to jeszcze moj komentarz:

chlebus
dupasmoka - po co kasowac? nie wiem

https://i.imgur.com/kTnr7Vb.png

to jeszcze ...

źródło: comment_1672786767EfGKrrUP6cLls1oBtQbKmD.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

samolubnygen
samolubnygen 03.01.2023, 23:19:35
  • 0
@dupasmoka: jest, co prawda brak mieszkań nie doprowadzi do śmierci bezpośrednio, ale wegetacja na wiosce gdzie pensja minimalna to szczyt możliwości dla przeciętnego człowieka to bardzo przykry scenariusz

Albo dochód podstawowy, albo systematyczne zwiększenie podaży mieszkań w największych miastach
  • Odpowiedz
mookie
mookie
mookie
03.01.2023, 22:19:52 via Android
  • 8
Ograniczenie podaży w praktyce ( ͡º ͜ʖ͡º)
@pastibox nasmaruj serwery bo w------o dekiel z kurnikami z początkiem roku. Ta pionowa kreska to dynamika z 1 dnia roku xD

https://olxdata.azurewebsites.net/wszystkie/mieszkania

#nieruchomosci #kredythipoteczny #mieszkaniedeweloperskie #inwestycje #finanse #ekonomia
mookie - Ograniczenie podaży w praktyce ( ͡º ͜ʖ͡º)
@pastibox nasmaruj serwery bo w---...

źródło: comment_1672784391s567IKLpJhidTSVwCtpVh1.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

samolubnygen
samolubnygen 03.01.2023, 23:15:21
  • 0
@mookie: Mówisz o tej śmiesznej korekcie na początku stycznia?( ͡° ͜ʖ ͡°)
samolubnygen - @mookie: Mówisz o tej śmiesznej korekcie na początku stycznia?( ͡° ͜ʖ ...

źródło: comment_1672787639KHuwng60VIPQ3up08lw0Ot.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
haha123
haha123
03.01.2023, 22:37:24
  • 4
Tak w ogóle to trochę śmieszność, bo sprawdzam sobie co tam u mojego takiego jednego rodzynka słychać, wchodzę na rynek pierwotny, szukam szukam, kurde nie mogę znaleźć.

Pamiętam link - wchodzę - ogłoszenie niekatywne XD

Chyba nie muszę dodawać, że temu rodzynkowi prawie nic się w tej inwestycji nie sprzedało :P

Co
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

samolubnygen
samolubnygen 03.01.2023, 23:10:51
  • 0
@haha123: A dzwoniłeś do biura sprzedaży? Nieaktywne ogłoszenie nie oznacza, że się nie sprzedało. Od czasu do czasu widzę, że nagle z dnia na dzień znika z listy cały blok i okazuje się, że ktoś kupił, a przynajmniej tak mówią.
  • Odpowiedz
E.....k
konto usunięte 02.01.2023, 10:14:09
  • 1
No i ankieta pokazała że nieruchy nie stanieją, ludzie będą żryć gruz.... chodzić na dwie roboty, ale taniej nie sprzedadzą, Nasz z dvpy sentyment do nieruchów w PL :).
Ludzie nawet gdyby mogli mieszkać za darmo za hajs z lokaty i tak wolą kupić i mieć stos cegieł z płytami k-g.

Sam uważam że sentyment na rynkach jest zły, ale na rynku nieruchów w PL rządzi tylko sentyment, tam nikt nie umie obliczać
E.....k - No i ankieta pokazała że nieruchy nie stanieją, ludzie będą żryć gruz.... c...

źródło: comment_167265448804AogAfUccimpQn0kqyxGv.jpg

Pobierz
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

samolubnygen
samolubnygen 02.01.2023, 10:33:58
  • 2
@Energydrink: Nazwanie tego zjawiska sentymentem to bardzo powierzchowna analiza. Rynek pracy w Polsce z każdym rokiem co raz bardziej centralizuje się wokół dużych ośrodków miejskich. Przy ciągle rosnącym popycie ceny nie mają jak spaść, wystąpić może co najwyżej niezbyt długa i niezbyt głęboka korekta ze względu na wysokie stopy procentowe. Sukcesywnie zabijając połączenia autobusowe i kolejowe z mniejszych miejscowości ten trend niestety nie ulegnie odwróceniu. Do tego dochodzi fatalna opieka
  • Odpowiedz
samolubnygen
samolubnygen 02.01.2023, 10:46:30
  • 0
@Energydrink: To prawda, jeżeli nie mieszka się w centrum Warszawy, Wrocławia czy Krakowa to znaczy, że mieszka się na zadupiu i jest się biedakiem bez przyszłości ( ͡° ͜ʖ ͡°) To nic, że po 30 mało kto regularnie imprezuje w klubach czy chodzi po muzeach, a spędza swój wolny czas głównie w domu ewentualnie na dworzu w postaci jakiejś aktywności fizycznej. Dojazd metrem na świętokrzyską w
  • Odpowiedz
samolubnygen
samolubnygen 02.01.2023, 10:47:22
  • 0
@Energydrink: Długo na potwierdzenie moich słów czekać nie trzeba było xDDD
  • Odpowiedz

502

Obwodnica Warszawy może się nigdy nie zamknąć. Dlaczego? Przez mieszkańców...

Obwodnica Warszawy może się nigdy nie zamknąć. Dlaczego? Przez mieszkańców...

GDDKiA chwali się, że obwodnica Warszawy jest prawie skończona. Ma już 68 km długości, ale budowa ostatnich kilkunastu może potrwać dłużej, niż przypuszczamy. Od 1990 r. inwestycję blokują mieszkańcy Wesołej.

konkarne
z
moto.pl
dodany: 29.12.2022, 14:07:06
  • 245
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    technologia
  • #
    transport
  • #
    wykop
  • #
    drogi
samolubnygen
samolubnygen 29.12.2022, 23:51:20
  • 0
@andrewt: Ciebie to chyba brak obwodnicy zabolał ( ͡° ͜ʖ ͡°)
samolubnygen
samolubnygen 17.12.2022, 21:46:12
  • 2
Niech mi jakiś prawdziwy, czystej krwi spadkowiec wytłumaczy w jaki sposób ogłoszenie programu pomocowego pod zakup mieszkań jest czynnikiem pro spadkowym?

Czy jedyny argument tutaj jest taki, że ludzie teraz zaczną czekać, a więc sprzedaż się już totalnie załamie? To może warto sobie przypomnieć, że spadek ilości udzielanych kredytów o 70% nie równa się spadkowi sprzedaży o 70%( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

samolubnygen
samolubnygen
Autor
17.12.2022, 21:56:06
  • 0
@little_muffin: No właśnie o tym napisałem, ten program to głównie jest wymierzony w osoby, które zostały wycięte wcześniej z rynku przez podwyżki stóp procentowych, więc ich "wstrzymanie się" nic tutaj nie powinno zmienić. Dla mnie ta wiadomość o tych kredytach 2% jest w zasadzie neutralna, ale gdy pojawi się większa zdolność czy to przez zniesienie rekomendacji KNF, obniżkę stóp, czy też ustawowe zwiększenie zdolności dla beneficjentów programu ( ͡°
  • Odpowiedz
samolubnygen
samolubnygen
Autor
17.12.2022, 22:03:23
  • 0
@Lanzarot3: Nie widziałem tych danych, więc mogę się tutaj zgodzić, że spadek akcji kredytowej ma większe znaczenie niż sądziłem. W dalszym ciągu nie widzę jednak w jaki sposób nowy program od czempionów ma być czynnikiem pro spadkowym.
  • Odpowiedz
samolubnygen
samolubnygen
Autor
17.12.2022, 22:04:43
  • 0
@little_muffin: Tak, dla branży sytuacja jest nieciekawa, ale cały czas to omijanie moje pytanie. W jaki sposób ogłoszenie nowego programu pomocowego ma pogorszyć tę sytuację, skoro osoby, których ten program dotyczy już teraz nie mają zdolności?
  • Odpowiedz
samolubnygen
samolubnygen
Autor
17.12.2022, 22:08:04
  • 0
@Filipterka25: To interesująca koncepcja, ale można wtedy powiedzieć, że to spowoduje wzrost cen mieszkań na zadupiu o tyle, o ile będzie można je podbić pozostać w limicie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
samolubnygen
samolubnygen
Autor
17.12.2022, 22:09:53
  • 0
@Lanzarot3: No właśnie odnoszę wrażenie, że wszyscy na tagu wiedzą, tylko nie ja, dlatego się zapytałem gdzie tu ten pro spadkowy czynnik, o którym można przeczytać nawet kilka razy dziennie
  • Odpowiedz
samolubnygen
samolubnygen
Autor
17.12.2022, 22:13:35
  • 0
@Filipterka25: Mnie też interesuje Warszawa, ale nawet tutaj są lepsze i gorsze miejsca. W limicie 500k to praktycznie cała Białołęka się zmieści, a tam teraz się najwięcej buduje. Żeby się więc nie okazało, że zielona Białołęka cenami podejdzie pod Tarchomin
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
  • Strona 3 z 9
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 06.10.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking