Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko227
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
mwl4

mwl4

Dołączył 9 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2695
  • Znaleziska 633
  • Mikroblog 2062
  • Obserwujący 5
  • Obserwowane 2
mwl4
mwl4 23.06.2025, 18:28:54
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

363

Łukaszenko rezygnuje z programu kosmicznego na rzecz magazynów ziemniaków.

Łukaszenko rezygnuje z programu kosmicznego na rzecz magazynów ziemniaków.

Rada Ministrów przeznaczy około 2315* milionów rubli (około 707 milionów dolarów) na ten pilotażowy innowacyjny projekt. Rząd planuje budowę składowiska ziemniaków o pojemności 20 000 ton w Tałaczynie, w obwodzie Witebskim, jak podaje jego dyrektywa opublikowana w Krajowym Biurze ds. Prawnych

Neocaridina
z
pozirk.online
dodany: 22.06.2025, 12:57:40
  • 58
  • #
    ciekawostki
  • #
    heheszki
  • #
    bialorus
  • #
    ziemniaki
  • #
    kosmos
  • #
    nauka
mwl4
mwl4 22.06.2025, 23:07:03 via Wykop
  • 20
@stroggoslaw: to ziemniaki mają swoją masę krytyczną?
wfyokyga
wfyokyga
22.06.2025, 22:10:23
  • 25
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mwl4
mwl4 22.06.2025, 22:42:44 via Wykop
  • 3
@J3bacz2000: bunker buster.
  • Odpowiedz

816

W Zakopanem sam radny stawia samowolki budowlane

W Zakopanem sam radny stawia samowolki budowlane

Zakopiański radny Stanisław Karp ma na posesji drugą samowolkę. Nadzór budowlany potwierdził, że na wskazanej działce 47/3 obręb 135 stoi "budynek rekreacji indywidualnej". Postawiony także bez zgłoszenia i bez jakiegokolwiek pozwolenia na budowę. To "Domek przy potoku 2".

tomasztomasz1234
z
24tp.pl
dodany: 22.06.2025, 16:14:57
  • 53
  • #
    polska
  • #
    afera
  • #
    gory
  • #
    zakopane
  • #
    nieruchomosci
  • #
    podhale
mwl4
mwl4 22.06.2025, 19:47:08 via Wykop
  • 87
Przecież powszechnie wiadomo, że na Podhalu prawo budowlane się nie przyjęło. Tam co drugi dom to samowola (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

sforce
sforce
22.06.2025, 14:35:06
  • 5
#gielda przyznam sie wam coś, założyłem Shorta na wti w piątek i teraz się cykam
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mwl4
mwl4 22.06.2025, 14:40:56 via Wykop
  • 1
mwl4

źródło: IMG_4521

Pobierz
  • Odpowiedz

2

RODO do remontu? Nawet polski UODO przyznaje: za dużo na barkach małych firm

Czy europejskie prawo o ochronie danych osobowych, czyli m.in. słynne RODO, zbyt mocno dociska mniejsze podmioty? Zajęło to tylko 7 lat, żeby zauważyć do jakich absurdów doprowadziło RODO/GDPR.

mwl4
z
bezprawnik.pl
dodany: 20.06.2025, 10:00:19
  • 1
  • #
    rodo
  • #
    prawo
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    internet
H.....s
H.....s
konto usunięte 17.06.2025, 07:24:08
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mwl4
mwl4 17.06.2025, 08:31:15 via Wykop
  • 0
@Hoisin_Sticky_Ribs: atak Iranu na Izrael bronią nuklearną.
  • Odpowiedz

299

Zakaz dla nastolatków. Uderzą w media społecznościowe po tragedii w szkole

Zakaz dla nastolatków. Uderzą w media społecznościowe po tragedii w szkole

Prezydent Francji Emmanuel Macron ogłosił, że jeśli Unia Europejska nie wprowadzi w najbliższych miesiącach skutecznych regulacji, Francja samodzielnie zakaże korzystania z mediów społecznościowych przez osoby poniżej 15. roku życia. To reakcja na rosnące obawy dotyczące bezpieczeństwa dzieci

o__0
z
rmf24.pl
dodany: 11.06.2025, 09:44:20
  • 102
  • #
    francja
  • #
    ue
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    dzieci
  • #
    rodzice
  • #
    rodzina
mwl4
mwl4 11.06.2025, 19:38:42 via Wykop
  • 3
@butthead: bo dzieciak wcale nie ogarnie że wystarczy sobie vpna zainstalować na telefonie. Czy bawimy się w banowanie vpnów też?
mwl4
mwl4 12.06.2025, 08:12:43 via Wykop
  • 1
@butthead: co rozumiesz przez stan sieci? Chyba ty nie do końca rozumiesz architekturę internetu i tego, że w praktyce nie da się wszystkiego zablokować. Nawet w Chinach gdzie mają Great Firewall, blokowanie połączeń do serwerów zagranicznych, Deep Packet Inspection, itp, to nadal są działające vpny i ludzie z nich korzystają. To zabawa w kotka i myszkę.
mwl4
mwl4 12.06.2025, 12:07:00 via Wykop
  • 0
@butthead: jesteś odklejony od rzeczywistości. Starsi ludzie (z mojego doświadczenia już nawet 50 latkowie) mają problem z zapamiętaniem własnego adresu email, o hasłach to już nawet nie wspomnę. Mają pozakładane 20 różnych skrzynek pocztowych. A ty im każesz trzymać własny klucz dostępowy (pewnie na zasadzie podpisu cyfrowego - klucz prywatny).
Dodatkowo, to w ogóle nie rozwiązuje problemu, ponieważ dostęp do internetu jest wszędzie, nie tylko w domu. Masz dostęp w
mwl4
mwl4 12.06.2025, 13:22:42 via Wykop
  • 0
@butthead: logowanie mobywatelem, żeby uzyskać dostęp do internetu też nie do końca zadziała. Jest pełno osób, które nie są obywatelami UE (turyści z różnych kierunków np), które nie mają dostępu do mobywatela, a zabranie im dostępu do internetu nie byłoby dobrym pomysłem. Dodatkowo, liczba osób w Polsce, która ma mobywatela to jakieś 9 milionów. Cała reszta (29 milionów) nie ma.
https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/sukces-kampanii-mobywatela--juz-ponad-9-milionow-uzytkownikow

Rządzący wprowadzają różne kretynizmy, ale położenie gospodarki raczej nie
Romska_Palo_Ul_Laputa
Romska_Palo_Ul_Laputa
07.06.2025, 08:12:17
  • 11
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mwl4
mwl4 07.06.2025, 08:26:13 via Wykop
  • 0
VPN na poziomie routera. Tylko mało który ma coś takiego domyślnie.

https://surfshark.com/pl/blog/jak-skonfigurowac-vpn-na-routerze

To chyba lepiej instalować VPN na urządzeniach końcowych.
  • Odpowiedz
mwl4
mwl4 07.06.2025, 08:30:43 via Wykop
  • 6
@Long-Position-Investor:

To nie jest białoruś czy chiny, że blokują VPN.


Jeszcze, hehe.
  • Odpowiedz

256

Darłowo: wyborczy incydent

Pokaż treści 18+

Darłowo: wyborczy incydent

Pieczątka poza lokalem Obwodowej Komisji Wyborczej.

kidi1
z
obserwatorlokalny.pl
dodany: 31.05.2025, 18:14:02
  • 58
  • #
    wybory
  • #
    polska
mwl4
mwl4 02.06.2025, 22:28:46 via Wykop
  • 0
@Aaaaarghhh:
mwl4 - @Aaaaarghhh:

724

Mam pierwszeństwo bo jadę z dzieckiem nielegalnie poruszającym się po jezdni

Mam pierwszeństwo bo jadę z dzieckiem nielegalnie poruszającym się po jezdni

"Wymuszenie pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu równorzędnym przez rowerzystę z dzieckiem. Dodatkowo dziecko poruszało się na hulajnodze drogą publiczną bez kasku... Rowerzysta straszył mnie policją i na koniec zwyzywał." 28.05.2025 Warszawa Żoliborz Przypominamy Art. 15a. [Zasady poruszania się

stopchamteam
z
youtube.com
dodany: 29.05.2025, 14:00:22
  • 177
  • #
    stopcham
  • #
    polskiedrogi
  • #
    kierowcy
  • #
    prawojazdy
  • #
    rower
  • #
    warszawa
mwl4
mwl4 29.05.2025, 20:57:20 via Wykop
  • -22
To nie jest strefa zamieszkania?

W strefie zamieszkania to pieszy ma pierwszeństwo bezwzględnie. A dziecko do lat 10 na rowerze jest pieszym.
  • 15
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

mwl4
mwl4 29.05.2025, 21:26:19 via Wykop
  • -12
@dzon_lok: https://www.tvp.pl/tvppl/kategorie/moto/kategorie/porady/czy-dziecko-na-rowerze-jest-pieszym-rodzice-powinni-o-tym-wiedziec/84443006

Uprawnienia opiekuna dziecka w wieku do 10 lat, które porusza się rowerem

Kluczowe uprawnienia są tak naprawdę trzy. Pierwsze wynika z charakteru opieki. Skoro osoba taka musi pilnować małoletniego, a ten może poruszać się na rowerze tylko chodnikiem, automatycznie osoba dorosła również ma takie uprawnienia. Także podczas jazdy rowerem. Może iść obok rowerzysty w wieku do 10 lat lub jechać jednośladem. Wyraźnie mówi o tym art. 33 ust.
mwl4
mwl4 29.05.2025, 21:32:20 via Wykop
  • -14
Czyli, nawet jeśli to nie jest strefa zamieszkania to Pan na rowerze miał prawo na przejechanie rowerem po przejściu dla pieszych ponieważ jest opiekunem dziecka w wieku do lat 10. A Pan nagrywający powinien wchodzącemu/wjeżdzającemu umożliwić opuszczenie przejścia.
mwl4
mwl4 29.05.2025, 21:34:02 via Wykop
  • -11
@urbantoja: Sam fakt istnienia przejścia nie musi oznaczać, że nie ma tam strefy zamieszkania (wadliwe rozwiązanie, ale możliwe). Poza tym, tak jak napisałem już wyżej, rowerzysta miał prawo wjechania rowerem na przejście dla pieszych.
mwl4
mwl4 29.05.2025, 22:03:20 via Wykop
  • -10
@fonderal: mi to wygląda, że chciał skorzystać z przejścia dla pieszych.
mwl4
mwl4 29.05.2025, 22:24:56 via Wykop
  • -7
@Aaaaarghhh:

Art. 33. o ruchu drogowym

5. Korzystanie z drogi dla pieszych przez kierującego rowerem jest dozwolone wyjątkowo, gdy:

1) opiekuje się on osobą w wieku do lat 10 kierującą
mwl4
mwl4 29.05.2025, 23:54:23 via Wykop
  • 0
@ebce: o faktycznie. Dziecko było widoczne dosłownie przez chwilę nagrania i faktycznie to była hulajnoga a nie rower. I to zmienia postać rzeczy zupełnie. To jest w sumie ciekawy przypadek. Jak bardzo hulajnoga jest inna od roweru w tym przypadku? xD

994

To Nawrocki organizował wykup mieszkania. Był w banku, choć podał inną wersję.

Pokaż treści 18+

To Nawrocki organizował wykup mieszkania. Był w banku, choć podał inną wersję.

Karol Nawrocki nie mówił prawdy na temat swojej roli w wykupie mieszkania Gdańsku. Mamy dowód, że sam wpłacił gotówkę w banku. Zrobił to w imieniu seniora, który był w złym stanie. Tego samego dnia schorowany Jerzy Ż. napisał testament, w którym wszystko powierzył Nawrockiemu.

Idaho597
z
trojmiasto.wyborcza.pl
dodany: 07.05.2025, 06:43:35
  • 132
  • #
    polityka
  • #
    wybory
  • #
    polska
  • #
    bekazpisu
  • #
    nawrocki2025
  • #
    wyboryprezydenckie2025
mwl4
mwl4 07.05.2025, 09:14:32 via Wykop
  • 3
@Tym: Nawrocki jest skończony. Dlatego na konferencji PiS pokazał tylko umowę przedwstępną a nie umowę przeniesienia własności. Natychmiast wyszedłby wałek.
mwl4 - @Tym: Nawrocki jest skończony. Dlatego na konferencji PiS pokazał tylko umowę ...

źródło: e8805bcce9d141e03ddd645d2cf90074c5a4b86c

Pobierz

246

"2-latek miał udar! W ciężkim stanie trafił do szpitala przy Fieldorfa"

"2-latek miał udar! W ciężkim stanie trafił do szpitala przy Fieldorfa"

"Lekarze ze szpitala im. T. Marciniaka we Wrocławiu uratowali dwuletnie dziecko, które trafiło do tej placówki z udarem niedokrwiennym mózgu. Chłopiec został przywieziony z innego dolnośląskiego szpitala w stanie ciężkim. Po wstępnych badaniach mały pacjent został zakwalifikowany do zabiegu..."

paramedix
z
radiowroclaw.pl
dodany: 06.05.2025, 18:32:16
  • 93
  • #
    polska
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
  • #
    dzieci
  • #
    dziecko
  • #
    wroclaw
mwl4
mwl4 06.05.2025, 22:34:38 via Wykop
  • 0
Teraz ci upośledzeni których odratowano i byli w inkubatorze mieli dzieci które były jeszcze bardziej słabe i one tez mają dzieci. To co chcesz? Z każdym pokoleniem mutacja się pogłębia.


@Czesterek: niezłe bzdury tu wypisujesz. Nie pomyślałbym że na tym portalu zobaczę tezy wprost z nazistowskiej eugeniki. Jak można powtarzać takie brednie we współczesnych czasach? Wstyd.

Za
mwl4
mwl4 06.05.2025, 22:54:04 via Wykop
  • 0
@Czesterek: to nie oznacza, że danemu dziecku trzeba dać umrzeć. Takie twierdzenie, że lepiej żeby umarło i nie przekazało dalej swoich genów to jest właśnie eugenika negatywna. Przeczytaj wnikliwie źródła, które podałem a nie pleć bzdur.
mwl4
mwl4 06.05.2025, 23:09:46 via Wykop
  • 1
Zwracam tylko uwagę że chorzy ludzie powinni mocno się zastanowić jak chcą się rozmnażać z innymi chorymi. I potem nie jęczeć że dziecko chore.


@Czesterek: to się w głowie nie mieści to co wypisujesz.

choroby genetyczne i wadliwy materiał genetyczny krążą zatem w populacji w formie ukrytej, gdyż nie da się ich wcześniej wykryć, dopóki nie powstanie homozygota. Z tego punktu widzenia selekcja metodami eugenicznymi jest bezcelowa – aby była
mwl4
mwl4 07.05.2025, 08:39:53 via Wykop
  • 0
Coraz więcej dzieci jest uratowanych mimo że bez medycyny by nie przetrwali. Później oni mają dzieci i te słabe jednostki mogą przeżyć dzięki medycynie. Myślałem że to fakt powszechnie znany a eugenika... No nie można dobrze mówić o niej tym bardziej jak jest taka lewicowa poprawność teraz.


@Simfecstio: odwrócę to - skoro tak, to dlaczego w przeszłości był taki wysoki odsetek umieralności dzieci na przestrzeni wieków/tysiącleci? Przecież te dzieci co
mwl4
mwl4 07.05.2025, 08:48:43 via Wykop
  • -1
za to oznacza, że piszesz nie na temat bo nikt nie sugerował czegoś takiego


@FejsFak: kilku co tutaj pisze, sugeruje to, ale nie bezpośrednio. Jak inaczej zinterpretować następującą wypowiedź?

To bardzo proste, kiedyś dużo dzieci umierało przy porodzie i do 5 roku życia. Teraz ci upośledzeni których odratowano i byli w inkubatorze mieli dzieci które były jeszcze bardziej słabe i one tez mają dzieci. To co chcesz? Z każdym pokoleniem
mwl4
mwl4 07.05.2025, 08:58:42 via Wykop
  • -2
ale czy ty teraz wątpisz w dobór naturalny?


@Simfecstio: nie. Ale ewolucja gatunku trwa bardzo długo. To nie jest kwestia kilku pokoleń. Człowiek anatomicznie współczesny powstał 250 tys lat temu. Funkcja umierania w wieku dziecięcym z powodu chorób genetycznych ma znikomy wpływ na ulepszanie gatunku.

713

Od sprzedaży nieruchomości trzeba będzie zapłacić wyższy podatek

Zakup mieszkań, remont przy niskim nakładzie finansowym, a następnie sprzedaż z zyskiem stanowi prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu lokalami mieszkalnymi orzekł NSA w wyroku o sygn. II FSK 823/22.

Kolekcjoner_dusz
z
forsal.pl
dodany: 04.05.2025, 11:35:29
  • 116
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    prawo
  • #
    finanse
  • #
    podatki
  • #
    ekonomia
mwl4
mwl4 04.05.2025, 19:54:30 via Wykop
  • 4
@blargotron: nie są. Wyrok WSA/NSA wiąże tylko dane strony postępowania. Inne sądy muszą brać pod uwagę wyrok, ale jeśli sprawa toczy się między tymi samymi osobami.

https://mikroporady.pl/kazusy-prawne/prawomocny-wyrok-sadu-administracyjnego-jest-wiazacy-dla-innych-sadow-i-organow-panstwowych-tylko-w-zakresie-tego-co-stanowilo-w-skardze-przedmiot-rozstrzygniecia-powaga-rzeczy-osadzonej

Orzeczenie prawomocne wiąże nie tylko strony i sąd, który je wydał, lecz również inne sądy i inne organy państwowe, a w przypadkach w ustawie przewidzianych także inne
mwl4
mwl4 04.05.2025, 20:18:26 via Wykop
  • 3
@blargotron: z tego co rozumiem to tylko uchwała poszerzona składu NSA ma moc wiążącą dla innych sądów w podobnych sprawach.

https://www.infor.pl/prawo/6298343,czy-zasady-prawne-uchwal-7-sedziow-sn-sa-zgodne-z-konstytucja-krs-naruszenie-zasady-niezawislosci-sedziowskiej.html.amp

Ale to nie jest ten przypadek. W tym przypadku NSA wydało wyrok dla konkretnej sprawy, w konkretnym ustalonym stanie prawnym.
WonszEkspert
WonszEkspert
30.04.2025, 05:33:42
  • 44
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 414
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mwl4
mwl4 30.04.2025, 05:46:50 via Wykop
  • 1279
@WonszEkspert: sygnalizacja świetlna jest ważniejsza niż znaki. Jeśli jest sygnalizacja świetlna to znaków na skrzyżowaniu w ogóle mogłoby nie być. Znaki są po to by w razie awarii sygnalizacji na skrzyżowaniu były stosowane zasady inne niż prawej ręki.

Na nagraniu nagrywający prawdopodobnie dostał zielone światło. A samochód z którym doszło do kolizji prawdopodobnie przejechał na czerwonym świetle. Jeśli oba samochody prawidłowo wjechały na skrzyżowanie na zielonym świetle to winny jest
  • Odpowiedz
mwl4
mwl4 30.04.2025, 05:55:01 via Wykop
  • 282
@WonszEkspert: z tego co widzę nagrywający wjeżdża na skrzyżowanie z jedynego pasa do tego służącego. W takim przypadku może zająć dowolny pas na skrzyżowaniu.
W takiej sytuacji jakiekolwiek linie na skrzyżowaniu nie mają żadnego znaczenia - są przecież znakami poziomymi.

Nie chodzi o znajomość wszystkich kolorów świateł na skrzyżowaniu. Najprawdopodobniej pojazd z którym doszło do kolizji wjechał na skrzyżowanie na świetle czerwonym lub żółtym. Dalsze dywagacje nie mają sensu.
mwl4 - @WonszEkspert: z tego co widzę nagrywający wjeżdża na skrzyżowanie z jedynego ...
  • Odpowiedz
mwl4
mwl4 30.04.2025, 06:02:05 via Wykop
  • 169
@WonszEkspert: nie masz racji niestety.

https://ltesty.pl/podrecznik/95/zmiana-kierunku

Opuszczenie skrzyżowania oraz wybór odpowiedniego pasa ruchu

Przepisy nie mówią wprost, jaki pas ruchu powinien zająć kierujący po wykonaniu zmiany kierunku jazdy. Może to być dowolny pas na prawej połowie jezdni, pod warunkiem że znaki i sygnały drogowe nie nakazują określonego zachowania. W sytuacji przedstawionej na rys. 8 kierujący pojazdem po skręceniu w prawo ma możliwość zajęcia wszystkich pasów ruchu, tj. pasów nr 1,
  • Odpowiedz
mwl4
mwl4 30.04.2025, 06:12:37 via Wykop
  • 130
@WonszEkspert: mając zielone światło nagrywający nie wymusił pierwszeństwa. Tak jak pisałem już. Pojazd z którym doszło do kolizji przejechał na czerwonym lub żółtym świetle i dlatego doszło do kolizji. Jeśli oba pojazdy prawidłowo wjechały na zielonym świetle to winny jest organizator ruchu.
  • Odpowiedz
mwl4
mwl4 30.04.2025, 06:17:52 via Wykop
  • 52
@waginoentuzjasta: nieprawda. Ci jadący z lewej również mają sygnalizator świetlny.

Na zdjęciu, które załączam trójkąciki też są za przejściem dla pieszych xD Bynajmniej nie oznacza to, że mając zielone światło mamy ustąpić tym jadącym poprzecznie.
mwl4 - @waginoentuzjasta: nieprawda. Ci jadący z lewej również mają sygnalizator świe...

źródło: IMG_4409

Pobierz
  • Odpowiedz
mwl4
mwl4 30.04.2025, 06:23:12 via Wykop
  • 140
@waginoentuzjasta: tak, gdyby tam był znak stop to również yolo. Ponieważ znak stop jest znakiem, a sygnalizacja świetlna ma priorytet nad nim.

https://www.otomoto.pl/news/stosowanie-sie-do-sygnalizacji-swietlnej-i-znakow
mwl4 - @waginoentuzjasta: tak, gdyby tam był znak stop to również yolo. Ponieważ znak...

źródło: IMG_4410

Pobierz
  • Odpowiedz
mwl4
mwl4 30.04.2025, 06:35:26 via Wykop
  • 69
@WonszEkspert: powtórzę to jeszcze raz, bo widzę nie trafia xD. Nagrywający wjeżdża na zielonym świetle. Pojazd z którym dochodzi do kolizji prawdopodobnie wjeżdża na świetle czerwonym lub żółtym. To powinien być end of topic. Nie ma sensu dalej dywagować kto winny.

1. Jeśli rowerzysta wjechał na świetle zielonym, to kierujący wjeżdżając na skrzyżowanie z kierunku nagrywającego widząc takiego rowerzystę musi mu umożliwić opuszczenie skrzyżowania. Natomiast jeśli dojdzie do kolizji, to
  • Odpowiedz
mwl4
mwl4 30.04.2025, 06:53:06 via Wykop
  • 59
@WonszEkspert: ja widzę, że masz problem ze zrozumieniem, że przecięcie pasów jak to nazywasz i umożliwienie opuszczenie skrzyżowania to są dwie odrębne sprawy.

Mając zielone światło mogę zająć dowolny pas ruchu. Nie muszę się upewniać, że ktoś jedzie tym pasem ruchu i ignoruje sygnalizację świetlną - jeśli dojdzie do kolizji wina jest tego co ignoruje czerwone światło.

Natomiast jeśli chodzi o umożliwienie opuszczenie skrzyżowania, to prawo dokładnie mówi o pieszych i
  • Odpowiedz
mwl4
mwl4 30.04.2025, 07:30:42 via Wykop
  • 2
@szynall: jeśli pojazdy stoją, bo wjechały na zielonym, ale nie opuściły skrzyżowania, to masz obowiązek umożliwić im opuszczenie skrzyżowania. Mówi o tym ten przepis w podpunkcie drugim:

2. Sygnał zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli:

1) ruch pojazdu utrudniłby opuszczenie jezdni pieszym lub rowerzystom;

2) ze względu na warunki ruchu na skrzyżowaniu lub za nim opuszczenie skrzyżowania nie byłoby możliwe przed zakończeniem nadawania sygnału zielonego.
  • Odpowiedz
mwl4
mwl4 30.04.2025, 07:33:14 via Wykop
  • 11
No chyba, że to jest jakieś kompletnie upośledzone skrzyżowanie gdzie sygnalizacja tyczy się tylko przejścia dla pieszych - bo i takie p------e twory gdzieś widziałem.


@CarlChryniszzswics: nie. To całkiem proste skrzyżowanie, na dodatek linia zatrzymania dla pojazdu z którym zderzył się nagrywający jest całkiem blisko. Po prostu zostało zignorowane światło czerwone/żółte.
mwl4 - >No chyba, że to jest jakieś kompletnie upośledzone skrzyżowanie gdzie sygnali...

źródło: chrome_A1g0SoJ4dD

Pobierz
  • Odpowiedz
mwl4
mwl4 30.04.2025, 08:46:51 via Wykop
  • 1
nagrywający mógłby zgodnie z prawe wjechać w te samochody stojące już na pasie w lewo, skoro miał prawo dowolnie zająć miejsce na dowolnym pasie.


@swiadomy_anakolut: nie. Zgodnie z prawem, jeśli te samochody znalazły się tam jadąc na zielonym to trzeba im umożliwić opuszczenie skrzyżowania.

2. Sygnał zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli:

1) ruch pojazdu utrudniłby opuszczenie jezdni pieszym lub rowerzystom;

2) ze względu na warunki ruchu na
  • Odpowiedz
mwl4
mwl4 30.04.2025, 08:50:03 via Wykop
  • 2
@bakafaka: w załączniku perspektywa z tego drugiego pojazdu. Tam jest za mała odległość, żeby tak rozpędzić samochód i zignorować czerwone światło.
mwl4 - @bakafaka: w załączniku perspektywa z tego drugiego pojazdu. Tam jest za mała ...

źródło: chrome_flTdBUrUgV

Pobierz
  • Odpowiedz

894

Titan Głęboka Analiza

Titan Głęboka Analiza

Najpełniejszy dokument o Titanie na świecie. Pół roku pracy.

MandarynWspanialy
z
youtube.com
dodany: 29.03.2025, 09:20:36
  • 110
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    scifun
  • #
    titan
mwl4
mwl4 29.03.2025, 23:22:21 via Wykop
  • 1
@WstretnyOwsik: Bilet na taką wycieczkę kosztował w 2023 roku 250 tys dolarów.
mwl4
mwl4 29.03.2025, 23:25:05 via Wykop
  • 16
@lotrzyk_: i to wszystko za jedyne 250 tys dolarów.
radziuxd
radziuxd
22.03.2025, 20:46:11
  • 113
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mwl4
mwl4 23.03.2025, 03:00:36 via Wykop
  • 1
@niecodziennyszczon:

Rola Wisły jako rzeki granicznej na tle historycznych podziałów kraju i jej znaczenie w aktualnym podziale administracyjnym


https://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.hdl_11089_17065/c/10-221_252-Twardowski.pdf
  • Odpowiedz
deziom
deziom
10.03.2025, 21:33:54
  • 8
Adresy IP tych, którzy dokonali cyberataku mającego na celu zniszczenie platformy X pochodzą z obszaru Ukrainy — Elon Musk w Fox News

#gielda
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mwl4
mwl4 10.03.2025, 21:45:22 via Wykop
  • 7
@deziom: nie wierzyłem, serio to powiedział. https://www.foxbusiness.com/media/elon-musk-goes-behind-the-scenes-doge-unveils-biggest-source-fraud
Pierwsza minuta wywiadu.
  • Odpowiedz
mwl4
mwl4 23.02.2025, 11:18:59
  • 1
Najważniejsze, że chłopak może dostać kredyt (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

#nieruchomosci #kredythipoteczny
mwl4 - Najważniejsze, że chłopak może dostać kredyt (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

#nieruchomosci #kre...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pysznewpierdalator
pysznewpierdalator
23.02.2025, 15:50:02 via Wykop
  • 0
@mwl4: pierwszy raz jak widziałem ta reklamę to sam nie wiedziałem czy jestem bardziej oszołomiony czy oburzony.

Ludziom się wmawia, że są kimś jak są w stanie się wj3bac w calozyciowe zadłużenie na zaj3bane mieszkanie

Zobaczycie jeszcze z 10 lat i kredyty pokoleniowe, na część nieruchomości czy inne g0wno będzie w standardzie albo 40 letnie hipoteki
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
  • Strona 2 z 13
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 29.01.2022

    Komentator
  • Rocznica
    od 30.09.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking