Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko258
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
michal-kosel

michal-kosel

Dołączył 7 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 133
  • Znaleziska 133
  • Mikroblog 0
  • Obserwujący 18
  • Obserwowane 0

4

PZU / NFZ / PFF? Czy branża FITNESS dała się sprzedać za paczkę fajek?

PZU / NFZ / PFF? Czy branża FITNESS dała się sprzedać za paczkę fajek?

"nikt nie prosił, wszyscy potrzebowali..." - Ten występ na targach branżowych zaskoczył wszystkich!

michal-kosel
z
youtube.com
dodany: 08.10.2021, 10:46:17
  • 0
  • #
    pzu
  • #
    fitness
  • #
    otwieramy
  • #
    biznes
  • #
    kosel
  • #
    polska

1501

To już chyba jest SKANDAL! NIE SPODZIEWALI SIĘ, ŻE KTOŚ TO NAGRA!

To już chyba jest SKANDAL! NIE SPODZIEWALI SIĘ, ŻE KTOŚ TO NAGRA!

Zobacz jak zwykłe stowarzyszenia próbują wywołać wrażenie instytucji państwowej powołując się i straszą policją lub mówiąc, że są "z urzędu" - bo przecież "obcokrajowiec nie zrozumie" Minister na początku 2019 r. jasno skrytykował ich działania, tak radzili sobie z "opornymi", którzy nie chcieli $

michal-kosel
z
youtube.com
dodany: 02.07.2019, 17:49:45
  • 126
  • #
    kontrola
  • #
    skandal
  • #
    prawo
  • #
    zaiks
  • #
    zpav
  • #
    polska
michal-kosel
michal-kosel
Autor
02.07.2019, 18:21:17
  • 178
@jaKlaudiusz: dzięki! Temat jest gruby i ciągnie się już praktycznie 30 lat, jeśli macie w znajomych jakąś fryzjerkę, kosmetyczkę, włascicielke małego studia treningów czy szkoły tańca to zapytajcie ich - to olbrzymi problem i obciążenie!

Dzięki za wsparcie i wyrozumiałość!

#razemmozemywiecej!
michal-kosel
michal-kosel
Autor
02.07.2019, 21:43:21
  • 160
@powsinogaszszlaja: dzieki za wsparcie! Nie mamy nic przeciwko temu by artysta dostawal należne mu wynagrodzenie gdy ktos zarabia na jego twórczości. My walczymy z sytuacja gdy nie zarabia sie na muzyce a jednak ktoś przychodzi i kaze za to zapłacić. A ustawa mowi jasno, ze jesli nie to jest przedmiotem zarobku, to jest to dozwolony uzytek. Wiecej u mnie na kanale!

Trzeba się trzymać razem!
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 11:04:54
  • 0
@krol_bolu: mamy za sobą dwie porządne kancelarię i słynnego z Tomka Palaka, od praw autorskich (ten z internetu), więc nie jesteśmy sami! Dzięki za Wasze wsparcie i wykopy, nawet nie wiecie jak bardzo to ważne!
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 11:05:55
  • 0
@Luczexx: Minister na początku 2019 zrugał ZPAV i odebrał licencje piętnując ich praktyki, możesz więcej poczytać u mnie na blogu: https://www.biblioteka.zarabiajnapasji.com/zpav-traci-prawo-do-kontrolowania-muzyki
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 11:09:29
  • 6
ie niesie żadnej wartości merytorycznej.


@Arv_: słuszna waga, wielokrotnie próbowaliśmy się przebić z dłuższymi treściami i był z tym problem, wtedy ludzie mówili, "zróbcie filmik na 2-3 minuty, by zaciekawić ludzi i w opisie dorzućcie szerszy kontekst by zobaczyli"

tak też zrobiliśmy - to tylko wyrywki, pokazujące problem (osoby, które się z tym zetknęły nawet nie wiedzą, że da się inaczej), w opisie video znajdziesz linki do pełnych rozmów i do konkretnych, edukujących
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 11:10:58
  • 2
@widurr: fakt, wyrwane z kontekstu mogło nie wyglądać za dobrze, ale to nasza ekipa. Fakt 90% u nas to kobiety, ale to dlatego, że są wytrwałe, konsekwentne, silne i nie boją się walczyć o swoje. Pracujemy w branży sportowej na co dzień, a takich tutaj nie brakuje. Wyżej napisałem więcej w kontekście tego dlaczego tylko taki fragment (jak go nazwałeś - reklamowy) by właśnie zachęcić do pełnych treści, które są
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 11:12:57
  • 2
@bukimi: problem u nas jest szerszy niż tylko "nie płać zaiksowi", problem polega na tym, by płacić tylko za to z czego się korzysta i wiedzieć, że nie trzeba płacić za coś z czego się nie korzysta. Nie mamy nic przeciwko by pieniądze należne lądowały u artystów, ale jesteśmy przeciwko temu by płacić daninę, gdy się nie osiąga korzyści majątkowych, a o tym jasno mówi ustawa ;) Po prostu edukujemy
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 11:43:15
  • 2
@8670103110194: będzie dobrze! Jest nas coraz więcej!
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 11:48:57
  • 0
@gladagugu: temat rzeka niestety... wszystko rozbija się o to, że mamy sytuację, gdy:
- jeden z OZZ przychodzi do placówki fitness
- OZZ twierdzi, po metrażu, że placówka ma zapłacić 350 zł miesięcznie
- OZZ nie zbiera listy puszczanych utworów, ani prosi o nią, po prostu nakłada opłatę
- OZZ nie weryfikuje kto jest puszczany przez kolejne 6-7 miesięcy
- OZZ pobiera nadal
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 11:51:07
  • 1
@verul: wesele to prywatna impreza; kuchnia odpowiada za catering - za to ma płacone, nie za muzykę. Wodzirej, za bawienie gości - za to ma płacone. Muzykę dostarcza organizator, czyli osoba prywatna, którą są państwo młodzi i puszczają ją swojej rodzinie i bliskim, na terenie prywatnym, w zamkniętej sali, nie otrzymując z tytułu odtwarzania korzyści majątkowych. Więc nie dochodzi do naruszenia ustawy o prawie autorskim - beng!
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 11:51:43
  • 3
@madej751: wyżej opisałem to w komentarzu: > wesele to prywatna impreza; kuchnia odpowiada za catering - za to ma płacone, nie za muzykę. Wodzirej, za bawienie gości - za to ma płacone. Muzykę dostarcza organizator, czyli osoba prywatna, którą są państwo młodzi i puszczają ją swojej rodzinie i bliskim, na terenie prywatnym, w zamkniętej sali, nie otrzymując z tytułu odtwarzania korzyści majątkowych. Więc nie dochodzi do naruszenia ustawy o prawie
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 11:52:08
  • 0
@yorimo: zapłaciłeś?
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 11:52:26
  • 3
@reddml: i tak trzeba robić!
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 11:53:31
  • 3
@Special_ONE: Grażyna jest wieczna!
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 11:54:41
  • 0
@Aleoledacfaraddadf: publicznie, czyli w miejscu ogólnodostępnym - czyli np. w parku. A nie w prywatnym budynku, w prywatnej firmie, gdzie nie ma dostępu każdy - ergo, nie jest miejscem ogólnodostępnym, a o tym mówi ustawa, więcej tutaj: http://prawodlafitnessu.pl/odtwarzanie-muzyki-w-klubie-fitness-wywiad/?fbclid=IwAR1p8GKbQtOu74iGAjkjNo4R4XuplD0McD_ojkR9iQge8dlobZkyd11XEQA
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 11:55:22
  • 0
@orzeszty: robi to prywatnie, na swoim terenie, nie osiąga korzyści majątkowych, tutaj ustawa jest precyzyjna!
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 11:56:10
  • 0
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 11:56:20
  • 0
@qosoo: będziemy walczyć!
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 11:58:08
  • 0
@slx2000: @cziko: @burnthefires: polecam wywiad z Fryzjerem z Wałbrzycha, który ogolił ZAIKS, tam sąd jednoznacznie powiedział jak jest: https://www.youtube.com/watch?v=2oqDaD5AXZc
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 11:58:40
  • 3
@bajlando: dlatego działamy, bo jest masa osób, które nie wiedzą, że nie musza w ich przypadku płacić - stąd ta akcja!
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 11:59:12
  • 3
@diogene: świadomość się powiększa i to jest super! Przebijamy się coraz dalej i coraz więcej osób wie co z tym zrobić - czasy się zmieniły!
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 13:10:34
  • 3
@fruchu: wszystko zależy od tego czy łamiesz ustawę. Wielu artystów wrzuca swoje utwory np. na YT, jeśli ściągniesz utwór, słuchasz dla własnego (dozwolonego) użytku, nie rozpowszechniasz ich publicznie i nie osiągasz z tego tytułu korzyści majątkowych, to nie naruszasz ustawy.

Co to jest AMA?

A co do spotify, w prywatnym lokalu, jeśli częścią usługi nie jest prezentowanie muzyki to nie widzę powodu dla którego miałbyś łamać ustawę ;)
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 13:11:22
  • 1
@senrix: jasne, mowa o ustawie o prawie autorskim, która jasno o tym mówi. Polecam ten wywiad, tutaj rozkładam to na części pierwsze: http://prawodlafitnessu.pl/odtwarzanie-muzyki-w-klubie-fitness-wywiad/?fbclid=IwAR1p8GKbQtOu74iGAjkjNo4R4XuplD0McD_ojkR9iQge8dlobZkyd11XEQA
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 13:13:41
  • 0
@TheNewGuy: to nie jest taki proste. Ustawa mówi jasno - jeśli bogacisz się za pomocą innego artysty, należy mu się za to zapłata. Jeśli nie bogacisz się, to nie naruszasz ustawy. Do tego dochodzi kwestia PUBLICZNEGO (w miejscach ogólnodostępnych) dotwarzania i tutaj raczej markety mają problem.
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 13:15:09
  • 1
@Bomboniusz1986: :D
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 13:15:45
  • 0
@LDevil: trzeba płacić jeśli się bogacisz na odtwarzaniu muzyki i robisz to w miejscach ogólnodostępnych - tak upraszczając ;)
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 13:16:42
  • 1
@Krizz: jasne, że odpiszę - dlaczego nie - po to publikujemy, by szerzyć wiedzę. Zadaj pytanie i co to jest AMA i o jakiej formie zarobku mówisz?
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 13:18:15
  • 0
@highlander: na moim kanale jest video - kontynuacja Pani Grażyny (swoją drogą polecam filmik z całością Pani Grażyny) gdzie jej przełożona najpierw mówi, że absolutnie takie zachowania są be... a potem przesyła pismo, że wszystko było zrobione wspaniale i wg procedur ;)
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 13:20:28
  • 0
@gregor40: dokładnie tak - kurtyna! Niedawno chcieli opodatkować smartfony, bo z nich też "potencjalnie można puszczać muzykę"
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 13:21:31
  • 0
@Luczexx: ZAIKS - prawa autorskie / STOART - prawa pokrewne

pod warunkiem, że:
- dochodzi do odtwarzania w miejscach ogólnodostępnych
- dochodzi do osiągania korzyści majątkowych z tego tytułu

...a rzeczywistość i tak swoje ;)
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 13:24:31
  • 0
@widurr: pewnie nie uwierzysz, ale fota zrobiona podczas jednych z naszych eventów edukacyjnych i to na szybko. Kończyliśmy wywiad i nasz fotograf powiedział (stańcie jak w serialu) to my dla żartów stajemy, a on cyk i wychodzi takie cudo.

mnie się podoba, ekipie też - innej foty nie było. Ale rozumiem sugestie i rozważę ;)
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 13:24:51
  • 0
@verul: dlatego edukujemy o walimy na ledwo i prawo
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 13:26:03
  • 0
@madej751: ludzie jednak na dyskotekę przychodza dla DJ, dla muzyki itp.

bez muzyki wszyscy wyjdą. Celem dyskoteki jest bawienie ludzi przy muzyce - za to płącą wstęp. Na barze płacą za inną usługę, dodatkową. Na dyskotece DJ zarabia za puszczanie muzyki - konkretnej, by bawić ludzi. Zły DJ = brak ludzi. bezpośrednie powiązanie
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 13:26:15
  • 0
@yorimo: <3
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 15:05:35
  • 0
@LDevil: widzisz, możemy się powoływać na logikę i na ustawę. Logika podpowiadałaby, że zamawiam kafelkarza, który tworzy dzieło w postaci wykafelkowania mi łazięki, a potem stowarzyszenie kafelkarzy pobiera miesięczne opłaty, za to, że ktoś korzysta z tego dzieła, bo przecież puszczam do toalety klientów i korzystają z dzieła kafelkarza - czujemy absurd, prawda? Ale można pewnie podać masę przykładów z drugiej strony obalający ten schemat.

możemy też powołać się na ustawę,
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 15:09:27
  • 0
@TheNewGuy: mylisz dwie rzeczy - płacenie dostawcy, za to że przyniósł baniak z wodą i płacenie producentowi wody (czy stowarzyszeniom, które go reprezentują) po tym jak dostawca ja postawił, od ilości osób, które się jej napiły w momencie, gdy nie jest to przedmiotem usługi za którą płacą - w końcu jesteśmy w markecie budowlanym. Wszystko w momencie, gdyby istniała ustawa o "wodopojach" mówiąca podobnie jak ustawa o prawie autorskim, że
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 15:10:00
  • 0
@verul: ...prawie 30 lat...
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 15:10:25
  • 0
@friday91: no a ja się pytam gdzie w tym wszystkim Ci artyści?
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 15:11:01
  • 1
@Wzniosl_Abadon_stary_miecz: dzięki za wsparcie, przyda się kolejny wykop!
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 16:55:37
  • 0
@LDevil: wesele to impreza prywatna, kwestią do ustalenia jest za co i kto dostaje wynagrodzenie, pisałem o tym niżej:

wesele to prywatna impreza; kuchnia odpowiada za catering - za to ma płacone, nie za muzykę. Wodzirej, za bawienie gości - za to ma płacone. Muzykę dostarcza organizator, czyli osoba prywatna, którą są państwo młodzi i puszczają ją swojej rodzinie i bliskim, na terenie prywatnym, w zamkniętej sali, nie otrzymując z
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 16:55:55
  • 0
@uciekinier19: tak!
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 16:56:47
  • 0
@fruchu: jasne, jestem otwarty, na tyle ile moja wiedza będzie wystarczająca na tyle postaram się pomóc!
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 17:11:33
  • 0
@TheNewGuy: rozumiem, że zwracasz uwagę na kluczowe sprawy - czyli łamanie prawa. Absolutnie nie namawiamy do łamania prawa, wyjaśniamy kiedy ta zależność nie zachodzi, przestrzegamy również, że ciężar dowodu leży po naszej stronie. Masz rację, że sądy mogą różnie to oceniać, dlatego w sądzie nie wygrywa ten co ma racje, a ten co ma lepsze dowody. My właśnie pomagamy przedsiebiorcom się tutaj zabezpieczyć i zgromadzić te dowody w oparciu o
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 17:12:59
  • 0
@LDevil: publicznie nie puszcza, puszcza w własnym lokalu i tylko dla gości i klientów - czyli już nie publicznie. Lokal jest prywatny, to nie miejsce publiczne.
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.07.2019, 17:14:04
  • 0
@LDevil: za to ja widziałem wiele przedsiębiorstw, które płacą ZAIKS, STOART, ZPAV, mimo, że nie muszą - każdy ma wolny wybór, a nieznajomość prawa szkodzi - niestety nam najbardziej
michal-kosel
michal-kosel
Autor
04.07.2019, 12:37:16
  • 0
@michal-kosel: radio już zapłaciło tantniem za puszczanie muzyki ;)
michal-kosel
michal-kosel
Autor
04.07.2019, 12:37:23
  • 1
@LDevil: to już drugorzędna sprawa
michal-kosel
michal-kosel
Autor
04.07.2019, 12:38:43
  • 0
@LDevil: oczywiście, z punktu widzenia logiki, lepiej byłoby to unormować jeden do jeden, jak w przypadku Spotify czy YT, ale pomyśl, że organizacje, które przez 30 lat mogły pobierać opłaty często "za powietrze" (jak wykazał Minister) nagle musiałyby się zawinąć - sam rozumiesz, skąd ten skowyt z drugiej strony ;)
michal-kosel
michal-kosel
Autor
04.07.2019, 12:40:21
  • 0
@LDevil: jeśli wynajmiesz na imprezę masową to wygląda inaczej, jeśli zrobisz z tego miejsce ogólnodostępne to inaczej, jeśli wyznaczysz to jako bar (prywatna strefa) i usługą jest sprzedaż piwa i jesteś w stanie wykazać, że muzyka nie wpływa na decyzje zakupową klientów to nie widzę problemu - niestety w sądzie nie wygrywa ten co ma racje, a ten co ma lepsze dowody - zatem wszystko "zależy"
michal-kosel
michal-kosel
Autor
06.07.2019, 08:09:57
  • 0
@LDevil: rozumiem do czego zmierzasz, dlatego tak jak już pisałem wyżej - jedna sprawa to logika, a inna prawo, a jeszcze inna praktyka. Ja reprezentuje grupę, która nie radzi sobie z praktyką i prawem, bo logika jest zgoła odmienna. Nie mam nic przeciwko wypłacie artystom należnych środków - jeśli się należą, a w świetle ustawy, należą się jeśli zarabiam na jego twórczości. Jeśli jednak nie zarabiam, wolałbym nie ponosić zbędnych
michal-kosel
michal-kosel
Autor
26.07.2019, 15:15:25
  • -1
@Kypy: #smuteczek ...

3

Czy dyr. ZPAV POWIEDZIAŁ PUBLICZNIE NIEPRAWDĘ w wywiadzie?

Czy dyr. ZPAV POWIEDZIAŁ PUBLICZNIE NIEPRAWDĘ w wywiadzie?

Mikrofon i papier przyjmie wszystko? Sugestie, które nie mają pokrycia w ustawie mogą być groźne dla użytkowników - lepiej wiedzieć i uważać!

michal-kosel
z
youtube.com
dodany: 26.07.2019, 13:01:11
  • 0
  • #
    zpav
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    polityka
  • #
    kultura
  • #
    wykop

779

Kontrole MUZYKI u przedsiębiorców NIELEGALNE - Minister odbiera ZPAV licencje

Kontrole MUZYKI u przedsiębiorców NIELEGALNE - Minister odbiera ZPAV licencje

ZPAV chciało zagarnąć rynek związany z kontrolą praw pokrewnych u przedsiębiorców, a w efekcie Minister prosząc o papiery doszukał się masy naruszeń na przestrzeni lat. ZPAV już nie może kontrolować, wszelkie wizyty u PRZEDSIĘBIORCÓW stają się nielegalne!

michal-kosel
z
youtube.com
dodany: 01.05.2019, 10:53:08
  • 88
  • #
    zpav
  • #
    zaiks
  • #
    kontroler
  • #
    prawo
  • #
    absurd
  • #
    sadowehistorie
michal-kosel
michal-kosel
Autor
01.05.2019, 18:24:34
  • 26
@JakubWedrowycz: wesoły wilk <3
michal-kosel
michal-kosel
Autor
02.05.2019, 07:43:00
  • 5
@1357924680: już w rozmowach telefonicznych z kierownictwem słyszę ile osób "straci pracę" i jak tak można - więc spokojnie zacznie się...
michal-kosel
michal-kosel
Autor
02.05.2019, 07:44:29
  • 5
@ccc111: póki działają z literą prawa i nikogo nie wprowadzają w błąd to niech działają. Mi zależy jedynie by wykonywali swoje zadania statutowe - czyli pobierali ewentualne pieniądze od tych, którzy ZARABIAJĄ na czyjejś twórczości, a nie doili fryzjerów czy kosmetyczki "bo one nie sprawdzą ustawy" - tylko o to chodzi!
michal-kosel
michal-kosel
Autor
02.05.2019, 07:49:19
  • 2
@orle: wezmę pod rozwagę ;)
michal-kosel
michal-kosel
Autor
02.05.2019, 07:51:17
  • 4
@ccc111: pora wejść w XXI wiek po prostu, a te organizacje mające po 30 lat nadal mentalnie (w mojej ocenie) zachowują się jakby były lata 90-te i walczyli z bazarami i kasetami
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.05.2019, 16:22:25
  • 0
@1flamaster: to zależy czy zarabiasz na muzyce w ogóle, jeśli tak, to ZAIKS (prawa autorskie) i STOART (prawa pokrewne), więcej mówię o tym tutaj: https://www.tomaszpalak.pl/panstwo-zabralo-sie-za-zpav-mnostwo-nieprawidlowosci-w-jego-dzialalniu/
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.05.2019, 16:23:05
  • 0
@vaneck: już przez tel u kierownictwa słyszałem, że lamenty, że tyle osób może stracić pracę - co tam artyści, stołki chyba ważniejsze ;)
michal-kosel
michal-kosel
Autor
04.05.2019, 07:53:00
  • 0
@1flamaster: jeśli przedmiotem usługi jest muzyka, którą oferujesz, a która umożliwia klientom taniec przez co dokonują opłaty należności z tego tytułu (logiczne wtedy jest, że przy braku muzyki, nie doszło by do transakcji) to musisz opłacić ZAIKS i STOART, którzy w obowiązku mają rozliczyć jakie utwory zostały odtwarzane a następnie dostarczyć należne środki do danego artysty, dzięki któremu się wzbogaciłeś.

Jeśli nie zarabiasz na muzyce oraz nie odtwarzasz PUBLICZNIE (jest
michal-kosel
michal-kosel
Autor
04.05.2019, 07:54:15
  • 1
@vaneck: a może ogłosić jakąś zbiórkę na ich rzecz? Zobaczymy na jakie zaufanie społecznie zapracowali sobie na przestrzeni ostatnich niemal 30 lat ;) Myślisz, że coś by uzbierali? Ciekawe ile artyści "szarpnęli by się" w podziękowaniu za ciężką pracę i jak ją tak w rzeczywistości oceniają?
michal-kosel
michal-kosel
Autor
04.05.2019, 08:02:22
  • 1
@abhagebhar: @AdireQ: @maniak713: @zaklad_weterynarii_spolecznej: @szwarceneger: Wszystko tak naprawdę rozbija się o 2 rzeczy:

- czy doszło do PUBLICZNEGO odtwarzania, czyli w miejscu publicznym lub ogólnodostępnym (NSA z 12 kwietnia 2013 r. sygn. II OSK 2472/11 "jest to miejsce ogólnodostępne, otwarte, a więc miejsce, z którego korzystać może nieograniczona liczba osób, niezależnie od tego komu przysługuje prawo własności danej nieruchomości"

- czy doszło do osiągnięcia

7

NIKT NIE CHCE PRACOWAĆ W TYM KRAJU | Rynek pracownika? Roszczeniowi gówniarze?

NIKT NIE CHCE PRACOWAĆ W TYM KRAJU | Rynek pracownika? Roszczeniowi gówniarze?

Michał kilka dni temu zrobił małą "awanturę" podczas debaty na Uniwersytecie Opolskim tłumaczył, że RYNEK się zmienił i młodzi mają inne ambicje, niż fakturować dla "Niemca" "stara gwardia" kompletnie nie ogarnia co się dzieje. W tym video na uczelni biznesowej mówi już jak jest naprawdę

michal-kosel
z
youtube.com
dodany: 15.04.2019, 17:23:36
  • 11
  • #
    rynekpracy
  • #
    mlodzi
  • #
    przyszlosc
  • #
    niemapracy
  • #
    awantura
michal-kosel
michal-kosel
Autor
15.04.2019, 18:24:03
  • 4
@saxs: ;( Jutro rzucam wszystko, kasuje kanał i idę się zarejestrować w PUP... tam mnie nauczą bez tabletu...
michal-kosel
michal-kosel
Autor
15.04.2019, 18:39:04
  • -2
TLDW


@IvanBarazniew: hehe - tutaj masz krócej, wytrzymaj te 9 min <3

https://www.youtube.com/watch?v=ZZ8Oc2tbwPQ
michal-kosel
michal-kosel
Autor
16.04.2019, 15:04:46
  • 0
@zegarmistrz001: oczywiście i o tym rownież mówię w nagraniu, próbuję jednak pokazać inna perspektywę inaczej "wszyscy zginiemy" :D
michal-kosel
michal-kosel
Autor
01.05.2019, 10:58:03
  • 0
@xetrov: jasne, każdy ma swoją percepcję, na kanale mam różne treści - długi i krótkie, ale niestety specyfika działań powoduje, że nie ma opcji zamknięcia się ze wszystkim w 3 min ;)
michal-kosel
michal-kosel
Autor
02.05.2019, 07:39:53
  • 0
@xetrov: ok, wezmę pod uwagę, dzięki ;)

6

"Nie wolno stać pod sklepem" Oświadczenie po wyroku sądu

"Nie wolno stać pod sklepem" Oświadczenie po wyroku sądu

Przejrzałem na oczy i okazało się, że ZPAV jest instytucją o kryształowym sercu i dobrych intencjach, bez której artyści umieraliby z głodu na ulicach polskich miast. Powinniśmy zarządzić ogólnopolską zbiórkę i postawić ów instytucji, przeszklony pałac, okrasić tęczą i otoczyć go jednorożcami.

michal-kosel
z
youtube.com
dodany: 12.02.2019, 07:26:32
  • 4
  • #
    urzad
  • #
    zpav
  • #
    kontrole
  • #
    prawo
  • #
    kary
  • #
    absurd
michal-kosel
michal-kosel
Autor
12.02.2019, 09:34:03
  • -1
@maddox84: poprawiam się - "owej" - to te emocje, gdy zdajesz sobie sprawę, że całe życie byłeś w błędzie ;)
michal-kosel
michal-kosel
Autor
12.02.2019, 09:34:37
  • -1
@Altar: zerknij na "powiązane" - ostatnio było głośno na YT w tej sprawie.

1526

To kpina! Jak wyglądają kontrole ZAiKS - poznajcie Pana Maćka!

To kpina! Jak wyglądają kontrole ZAiKS - poznajcie Pana Maćka!

Pan Maciek z ZAiKS odkrył Facebooka i myślał, że sobie ułatwi zadanie w TRÓJMIESCIE - no cóż, nie spodziewał się, że trafi na nas...

michal-kosel
z
youtube.com
dodany: 19.01.2019, 18:23:01
  • 114
  • #
    zaiks
  • #
    kontrole
  • #
    prawo
  • #
    polska
  • #
    urzad
  • #
    muzyka
michal-kosel
michal-kosel
Autor
19.01.2019, 19:45:14
  • 376
@sylwke3100: walczymy z nimi 4 lata i zawsze tłumaczą się potem, że "oni tylko chronili artystów"... ta...
michal-kosel
michal-kosel
Autor
19.01.2019, 19:45:48
  • 96
@bbr555: Pan Maciej nie spodziewał się, że zostanie gwiazdą Youtube ;)
michal-kosel
michal-kosel
Autor
19.01.2019, 19:46:03
  • 88
@defoxe: już kupiliśmy traktor <3
michal-kosel
michal-kosel
Autor
19.01.2019, 20:18:14
  • 20
@defoxe: tak będzie!

@JanParowka: problem w tym, że to nie działa - ale szanuje, też nie słucham <3
michal-kosel
michal-kosel
Autor
19.01.2019, 20:19:01
  • 54
@marianoitaliano: mamy tego więcej ;) Polecam Panią Grażynę i Pana Jacka - Pan Jacek słyszy głosy, tak dla przykładu ;)
michal-kosel
michal-kosel
Autor
20.01.2019, 06:36:27
  • 52
@niki_niki: jasna sprawa, opisywałem to pod jednym z filmów dość rzeczowo. MOŻNA NAGRYWAĆ 2 osobę jeśli jest to WASZA rozmowa (karane jest nagrywanie nie swojej rozmowy, czyli np. jak ktoś rozmawia w restauracji lub przez tel - jeśli będziesz chciał to podeślę więcej szczegółów - w każdym razie prawo tego nie zakazuje). To co mogą zrobić to pozwać mnie z powództwa cywilnego o naruszenie dobrego imienia (bo danych nie ma,
michal-kosel
michal-kosel
Autor
20.01.2019, 08:00:36
  • 32
@BigArtoo: bardzo trafne pytanie, gdybym wiedział, że to tak wystrzeli bo tym zawarł więcej w opisie, ale do rzeczy. Obecnie toczy się proces sądowy z jednym ze stowarzyszeń, gdzie staramy się m.in. wykazać absurd ich zachowania (proces w oparciu o filmik z kanału #mowimydosc), tam walczymy o to by sąd uwzględnił przede wszystkim to, że na mocy prawa nie mogą nazywać się "kontrolerami", nie mogą sugerować, że

2

Kontrola ZAiKS - Oni lepiej wiedzą, czy naruszasz prawo!

Pani Grażyna wie lepiej, zobacz jak wprowadza w błąd i grozi wytoczeniem sprawy karnej

michal-kosel
z
youtube.com
dodany: 19.09.2018, 14:40:47
  • 0
  • #
    zaiks
  • #
    kontrola
  • #
    zpav
  • #
    prawo
  • #
    grazyna
  • #
    polska

2

Kontrola ZAiKS - Oni lepiej wiedzą, czy naruszasz prawo!

Pani Grażyna wie lepiej, zobacz jak wprowadza w błąd i grozi wytoczeniem sprawy karnej

michal-kosel
z
youtube.com
dodany: 19.09.2018, 14:03:12
  • 0
  • #
    zaiks
  • #
    kontrola
  • #
    zpav
  • #
    prawo
  • #
    grazyna
  • #
    polska

2

Kontrola ZAiKS - Oni lepiej wiedzą, czy naruszasz prawo!

Pani Grażyna wie lepiej, zobacz jak wprowadza w błąd i grozi wytoczeniem sprawy karnej

michal-kosel
z
youtube.com
dodany: 19.09.2018, 13:12:21
  • 0
  • #
    zaiks
  • #
    kontrola
  • #
    zpav
  • #
    prawo
  • #
    grazyna

6

Michał Kosel vs ZPAV - jaki mamy plan?

Michał Kosel vs ZPAV - jaki mamy plan?

Kontynuacja pozwu gdzie ZPAV (to taki ZAiKS) pozywa aktywistę, który stara się z nimi walczyć pokazując pasjonatom alternatywy dla tej organizacji. Niestety ZPAV pozywa go, a on założył vloga i opisuje całą sprawę krok po kroku - sami zobaczcie

michal-kosel
z
youtube.com
dodany: 13.08.2018, 16:19:07
  • 0
  • #
    zpav
  • #
    polska
  • #
    administracja
  • #
    pozew
  • #
    kontrola
  • #
    prawo

21

Jak zmieszać pozwanego z BŁOTEM - ZPAV vs Michał Kosel...

Jak zmieszać pozwanego z BŁOTEM - ZPAV vs Michał Kosel...

Kontynuacja pozwu gdzie ZPAV (to taki ZAiKS) pozywa aktywistę, który stara się z nimi walczyć pokazując pasjonatom alternatywy dla tej organizacji. Niestety ZPAV pozywa go, a on założył vloga i opisuje całą sprawę krok po kroku

michal-kosel
z
youtube.com
dodany: 02.08.2018, 18:26:55
  • 4
  • #
    zpav
  • #
    kontrola
  • #
    pozew
  • #
    bezprawnie
  • #
    absurd
  • #
    urzad
michal-kosel
michal-kosel
Autor
03.08.2018, 08:57:49
  • 1
@efedrini: ZAPV to taki ZAIKS, a całość - to o co chodzi w pozwie znajdziesz na kanale YT z którego pochodzi video. Z kontrolerami ZPAV są takie jaja, że oglądając np kompilacje z nagrań z kontroli zastanawiasz się czy oni tak na serio, czy to kabaret jakiś - polecam, świetna rozrywka ;)
michal-kosel
michal-kosel
Autor
13.08.2018, 16:16:04
  • -1
@efedrini: wpisz sobie w google - krócej już nie umiałem ;)

4

ABSURD KONTROLI - "Czytamy pozew - ZPAV vs Michał Kosel..."

ABSURD KONTROLI - "Czytamy pozew - ZPAV vs Michał Kosel..."

Jak organizacja ZPAV (to taki ZAIKS) próbuje zastraszyć osobę, która przeciwstawia się kontroli... więcej tutaj: http://bit.ly/MichalKosel_YT

michal-kosel
z
youtube.com
dodany: 26.07.2018, 14:11:36
  • 2
  • #
    zpav
  • #
    kontrola
  • #
    licencja
  • #
    urzednicy
  • #
    bezprawnie
  • #
    pozew
michal-kosel
michal-kosel
Autor
26.07.2018, 15:47:09
  • 0
@IAmBack: w sensie?

10

ABSURD KONTROLI - "Czytamy pozew - ZPAV vs Michał Kosel..."

ABSURD KONTROLI - "Czytamy pozew - ZPAV vs Michał Kosel..."

Jak organizacja ZPAV (to taki ZAIKS) próbuje zastraszyć osobę, która przeciwstawia się kontroli.

michal-kosel
z
youtube.com
dodany: 26.07.2018, 14:37:51
  • 3
  • #
    zpav
  • #
    kontrola
  • #
    zaiks
  • #
    pozew
  • #
    sad
  • #
    prawo
michal-kosel
michal-kosel
Autor
26.07.2018, 15:46:35
  • 1
@titus1: jak widać nie podoba im się mocno, że kopiemy za głęboko w tej sprawie. Badamy ich "algorytm", który podobno przelicza ile pieniędzy powinno trafić do artystów - więcej w materiale ;)

450

Jak wyglądają kontrole muzyki wg ZPAV

Jak wyglądają kontrole muzyki wg ZPAV

Perypetie znajomego z urzędnikami ZPAV Całość opisana tutaj https://www.facebook.com/michalkosel/posts/1738019272911566

Zdenek_Zeman
z
youtube.com
dodany: 25.04.2018, 18:32:22
  • 79
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    prawo
  • #
    urzedy
  • #
    biurokracja
  • #
    zpav
michal-kosel
michal-kosel 27.04.2018, 12:58:18
  • 1
Nie damy się zastraszyć - prosimy o wsparcie akcji #niejestessam na #polakpotrafi
Szczytny cel, misja oraz profity jakie możecie z tego mieć w opisie akcji:

https://polakpotrafi.pl/projekt/niejestessam/
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

michal-kosel
michal-kosel 30.04.2018, 16:40:59
  • 0
@jaromaz: wg ustawy powołują się na udostępnianie w miejscu ogólnodostępnym. Główny problem jest wtedy gdy można Ci wykazać generowanie przychodu z tego tytułu
michal-kosel
michal-kosel 30.04.2018, 16:41:57
  • 0
@MagnaPomerania: Brawo, tak trzymać!
michal-kosel
michal-kosel 04.05.2018, 07:58:52
  • 0
@superfrog: oni działają tak od lat. Najśmieszniejsze jest to jacy są zdziwieni kiedy ktoś podaje im wykładnie prawną ;)
michal-kosel
michal-kosel 04.05.2018, 08:02:24
  • 1
@dezz: a ja Cię rozumiem - właśnie przygotowujemy 2 materiał o tym jak wygląda ich algorytm. Naszą uwagę zwrócił fakt, że raz proszą o listę utworów i nie weryfikują ile razy jaki został puszczony. Co oznacza, że wchodzą do placówki powołując się na to, że za każdy puszczeniem Rihanny ona traci i trzeba jej zapłacić. Ale nie interesuje ich już czy miesiąc później Rihanna została puszczona 2 czy 20 razy
michal-kosel
michal-kosel 04.05.2018, 17:23:01
  • 1
@niochland: @niochland: słuchać możesz, nie możesz udostępniać dalej np. w przestrzeni publicznej lub ogólnodostępnej. Inna sprawa, że wiąże się to z tym, czy przyjmujesz z tego tytułu korzyści majątkowe. Sprawa jest zabawna, ponieważ radio już opłaca możliwość odtwarzania utworów na swojej antenie, więc autor otrzyma wynagrodzenie z tego tytułu. Tak więc osoba, która puszcza materiał w swoim np. warsztacie samochodowym nie musi opłacać tego. Mimo, że ZPAV pojawiający
michal-kosel
michal-kosel 04.05.2018, 17:23:41
  • 0
@majwsik: standardowy ich zabieg - nie wpuszczać, nie rozmawiać, tylko pisma

Michał

  • http://www.KoselKwentnie.pl
  • Facebook

Osiągnięcia

  • Ekshibicjonista
    od 12.02.2019

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 27.04.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking