Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko218
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Piiip
Piiip

Piiip

Dołączył 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 12
  • Znaleziska 2
  • Mikroblog 10
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 4
KELO9550x
KELO9550x
KELO9550x
25.09.2025, 00:05:59
  • 0
W jaki sposób banki policza moją zdolność kredytową? Mam jdg, ryczałt 12, przychód z polskiej firmy w złotówkach 12-15 tys netto, z drugiej firmy (niemieckiej) dostaje wypłatę w EUR i jest to 20-30 tys. netto w przeliczeniu na złotówki, kasa wpływa na konto firmowe gdzie robie auto przewawlutowanie, bank środki z zagranicy zaliczy do zdolności kredytowej czy nie bardzo? Sprawdzają oni wyciągi z konta czy skupiają się jedynie na rozliczeniach? Mam świeżą
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Piiip
Piiip
Piiip 6 godz. i 5 min temu via Wykop
  • 0
Przy JDG na ryczałcie 12% bank nie przyjmie całego przychodu jako dochodu. Każdy z nich ma własny przelicznik, zwykle uznają określony procent przychodu jako dochód (zależy to od branży i stażu). Dochód liczony jest jako średnia z 12 miesięcy (czasem 24, a 6-9 msc po przejsciu np. z UoP na B2B), a przy świeżej działalności część banków w ogóle nie podejdzie do tematu.

Jeśli chodzi o wpływy w EUR z niemieckiej firmy,
  • Odpowiedz
lolek999
lolek999
lolek999
18.02.2026, 07:43:53
  • 0
Cześć wszystkim!
Mam pytanie odnośnie kredytu hipotecznego w ramach programu “Rodzinny Kredyt Mieszkaniowy” (RKM) z gwarancją BGK.

Jesteśmy parą bez dzieci, w nieformalnym związku. Chcemy wziąć kredyt na wspólne mieszkanie. Doradca w banku wyliczył nam wspólną zdolność kredytową i powiedział, że możemy skorzystać z gwarancji BGK.

Tylko zastanawiam się, jak to zrobić, skoro w naszej sytuacji (bez ślubu i dzieci) wnioskujemy jako jednoosobowe gospodarstwo domowe.
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Piiip
Piiip
Piiip 6 godz. i 15 min temu via Wykop
  • 0
Tak, możecie wziąć kredyt wspólnie na dwie osoby w ramach RKM. Nie musi to być kredyt tylko na jedną osobę.

To, że jesteście parą bez ślubu i bez dzieci, nie wyklucza wspólnego wniosku. W praktyce składacie wniosek jako dwoje kredytobiorców, bank liczy Wam wspólną zdolność, a mieszkanie kupujecie na współwłasność (np. po 50%). Program nie wymaga małżeństwa.

Określenie „jednoosobowe gospodarstwo domowe” ma znaczenie przy weryfikacji warunków programu (np. limit ceny/m² czy brak
  • Odpowiedz
Tino
Tino
18.12.2021, 22:00:10
  • 2
Co myślicie o domach modułowych? Nie wyobrażam sobie życia w mieszkaniu, a wydaje się to dobrą alternatywą, niż budowa od podstaw. Dodatkowo cena, wychodzi zdecydowanie taniej niż normalne budownictwo.

Ktoś z Was mieszka lub ma doświadczenia z takim domem? Jak to wygląda w praktyce?

#dom #nieruchomosci #mieszkanie #budowadomu i może #budownictwo
Tino - Co myślicie o domach modułowych? Nie wyobrażam sobie życia w mieszkaniu, a wyd...

źródło: comment_1639864699ZGRUiGobPzzp3mHRvXtyk3.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Piiip
Piiip
Piiip przedwczoraj, 18:49:57 via Wykop
  • 0
Dom modułowy to dziś normalnie finansowany, pełnoprawny dom. Duży plus to przewidywalny koszt i szybka realizacja.

Nie zawsze jednak wychodzi dużo taniej po doliczeniu fundamentów, przyłączy i wykończenia. Kluczowe jest, co dokładnie masz w cenie i jaką firmę wybierzesz. Polecam Ci ten artykuł, dobrze napisane i rozwiewa wątpliwości pod kątem tego jak patrzą na moduły banki https://hipoteczny.pl/blog/kredyt-na-dom-modulowy-lub-prefabrykowany/
  • Odpowiedz
kefas_safek
kefas_safek
kefas_safek
28.10.2021, 09:42:16
  • 0
pytanko do ekspertów, którzy kupowali jakiś #dom albo #mieszkanie i brali #kredythipoteczny
Powiedzmy, ze stan zamkniety kosztuje 350k, mam odlozone 200k na wklad wlasny ale wiadomo, ze wykonczenie z takiego stanu to jakies 250k moze wyjsc. Czy jest opcja, zeby dostac kredyt na 400k na to? czy nie wiem, zrobic taki trick, zeby kupic to za gotowke za 350k i wtedy pod kupioną już nieruchomość wziąć
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Piiip
Piiip
Piiip przedwczoraj, 18:46:21 via Wykop
  • 0
Tak, dostaniesz kredyt hipoteczny na budowę domu realizowaną na zgłoszenie. Dla banku nie ma znaczenia, czy inwestycja idzie w trybie pozwolenia czy zgłoszenia, liczy się legalność, komplet dokumentów, projekt, kosztorys i wartość zabezpieczenia. Konieczny będzie aktualny stan zaawansowania budowy i zgodność z projektem. Jeśli formalności są zalatwione, tryb zgłoszenia nie blokuje finansowania.
Polecam przy okazji bardzo dobry artykuł na ten temat https://hipoteczny.pl/blog/kredyt-na-budowe-domu/
  • Odpowiedz
ArnoldZboczek
ArnoldZboczek
11.05.2022, 05:27:42
  • 79
Czy ja dobrze rozumiem, że Fundusz Wsparcia Kredytobiorców to tak jakby wzięcie kredytu na spłatę kredytu i dobrowolne wejście w spirale długów? I nie dość że ludzie po 36 miesiącach będą musieli spłacać własny kredyt to jeszcze do tego raty za pseudopomoc? A przy okazji oberwiemy wszyscy rykoszetem w postaci szybciej rosnącej inflacji, co niesie za sobą konieczność podnoszenia stóp procentowych - a wtedy raty zwykłego kredytu jeszcze tym, którzy otrzymali wsparcie
ArnoldZboczek - Czy ja dobrze rozumiem, że Fundusz Wsparcia Kredytobiorców to tak jak...

źródło: comment_1652246832rJfc9GP5ZGwt7n2bqRPlAu.jpg

Pobierz
  • 41
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Piiip
Piiip
Piiip 05.09.2025, 11:47:46 via Wykop
  • 0
@ArnoldZboczek: FWK to nie jest nowy kredyt. To forma bezpłatnej, czasowej pomocy w spłacie rat, która później zwracasz, ale bez odsetek, część kredytu można nawet umorzyć. To bardziej mechanizm ochronny przed zadłużeniem niż spirala długu. No i fundusz nie wpływa istotnie na inflację ani na decyzję dot. stop procentowych. Jest to program socjalny nie makroekonomiczny. Spoko tekst i opis tego rozwiązania jest tutaj https://blogkredytowy.pl/fundusz-wsparcia-kredytobiorcow/. Jak ktoś nie wie, co, jak
  • Odpowiedz
Piiip
Piiip
Piiip 23.10.2025, 15:34:35 via Wykop
  • 0
@ArnoldZboczek: Nie, Fundusz Wsparcia Kredytobiorców (FWK) nie jest kredytem na spłatę kredytu, lecz nieoprocentowaną, zwrotną pomocą państwa dla osób w trudnej sytuacji finansowej. Środki pochodzą głównie z wpłat banków, więc nie wpływają bezpośrednio na inflację ani stopy procentowe. Celem programu jest stabilizacja sektora finansowego, nie generowanie dodatkowego zadłużenia w sensie makroekonomicznym. Krótko mówiąc — to forma czasowej pomocy socjalnej, a nie „spirala długów”. Jak chcesz to więcej możesz poczytać o
  • Odpowiedz
Makowiecky
Makowiecky
Makowiecky
03.09.2024, 10:40:38
  • 5
Czy to prawda, że korzystając z rodzinnego kredytu mieszkaniowego czyli kredytu bez wkładu własnego, koszt kredytu jest znacznie wyższy niż w przypadku takiej samej kwoty kredytu ale z własnym wkładem własnym?

Dostałem teraz informacje, że ten program dalej jest dostępny, ale kompletnie się on nie opłaca ze względu na to jak duże różnice kwotowe w nim występują.

#nieruchomosci #hipoteka #kredythipoteczny
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Piiip
Piiip
Piiip 22.10.2025, 13:52:01 via Wykop
  • 0
@Makowiecky: w większości przypadków kredyt bez wkładu własnego jest droższy niż standardowy kredyt z wkładem własnym.

Powód jest prosty: finansujesz 100% wartości nieruchomości, więc bank ponosi większe ryzyko → daje wyższą marżę, a całkowity koszt kredytu (odsetki + prowizje) rośnie.

Program dalej działa, ale opłaca się głównie osobom, które nie mają wkładu własnego, a nie tym, którzy mogliby go wnieść i uzyskać tańszy, standardowy kredyt. Więcej info sprawdzonych i 100
  • Odpowiedz

4

Ukraińcy biorą kredyty i kupują mieszkania w Polsce.

Ukraińcy biorą kredyty i kupują mieszkania w Polsce.

Już 265 tys. obywateli innych krajów zaciągnęło w Polsce kredyty i pożyczki. To głównie Ukraińcy i Białorusini.

rychu111
z
money.pl
dodany: 30.07.2025, 07:10:49
  • 5
  • #
    nieruchomosci
Piiip
Piiip
Piiip 14.10.2025, 16:06:52 via Wykop
  • 0
To samo jest jeśli chodzi o kredyty hipoteczne. Ukraincy na podstawie praktycznie tych samych dokumentów, mogą ubiegać się o hipotekę. Tutaj więcej w tym temacie https://blogkredytowy.pl/kredyt-hipoteczny-dla-ukraincow/
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

BornToDie69
BornToDie69
21.02.2024, 08:04:49
  • 0
Jak wygląda kwestia refinansowania kredytu, czy wgl warto coś u mnie ruszać? Mam w Millenium kredyt hipoteczny, aktualne oprocentowanie 8.53% zmienne (marża 2.7%, wskaźnik 5.8%). Kwota pozostała do spłaty 291k, rata kredytu 2399 zł, ostatnia rata 09.2047 (324miesiące).

Wartość mieszkania skoczyła już do 550k #kredythipoteczny
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Piiip
Piiip
Piiip 11.10.2025, 15:57:14 via Wykop
  • 0
@BornToDie69: Tak — raczej tak, albo chociaż sprawdzić.
Przy takim LTV i obecnych warunkach na rynku, spokojnie możesz powalczyć o lepsze oprocentowanie. Najlepiej wybrać 1-3 oferty i najpierw na sucho sprawdzić ich parametry za pomocą kalkulatora, która opcja jest lepsza. Tutaj możesz luknąć na kalkulator https://blogkredytowy.pl/refinansowanie-kredytu-hipotecznego/
  • Odpowiedz
koniecswiatajestbliski
koniecswiatajestbliski
02.01.2023, 20:38:44
  • 1
Przymierzam się do nadpłaty kredytu. Mam 6 koła na ten cel. Nadpłacać zmniejszając ratę czy skracając okres kredytowania? Wiem, że generalnie bardziej opłaca się skracać okres, ale zmniejszenie raty też ma swoje plusy. Obecnie rata zjada dość duży % moich zarobków.

Saldo bieżące:274 622,59 PLN
Saldo początkowe:301 500,00 PLN
Data otwarcia:09-01-2019
Data końcowa:12-12-2048

Jak nadpłacać?

  • Zmniajszyć wysokość raty 65.8% (106)
  • Skrócić okres kredytowania 34.2% (55)

Oddanych głosów: 161

  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Piiip
Piiip
Piiip 09.10.2025, 19:17:50 via Wykop
  • 0
@koniecswiatajestbliski: Jeśli rata mocno obciąża budżet, to sensownie będzie teraz nadpłacić i zmniejszyć ratę – zyskasz oddech finansowy i elastyczność. Gdy sytuacja się poprawi, zawsze możesz później skracać okres. W teorii skrócenie daje większe oszczędności na odsetkach (przy 9,31% różnica jest spora), ale bez płynności finansowej nawet najlepsza strategia traci sens. Najlepiej będzie jak najpierw na sucho się przymierzysz, np. Skorzystaj z kalkulatora i oblicz, czy lepiej wyjdziesz na obniżeniu
  • Odpowiedz

328

Kredyty potanieją. Stopy procentowe NBP obniżone o 25 pb

Kredyty potanieją. Stopy procentowe NBP obniżone o 25 pb

Rada Polityki Pieniężnej zdecydowała o obniżeniu stóp procentowych o 25 pb. Decyzja została przedstawiona w ramach posiedzenia 3 września. Łącznie w tym roku stopy NBP zostały ścięte już o 100 pb.

przemyslaw-tabor
z
fxmag.pl
dodany: 03.09.2025, 13:17:59
  • 134
  • #
    nbp
  • #
    gospodarka
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
Piiip
Piiip
Piiip 05.09.2025, 12:44:17 via Wykop
  • 0
Okej, panika - rozumiem. Mozliwe, ze zobaczymy wyzsze marze czy prowizje albo inne opłaty, co finalnie ograniczy realne korzysci z nizszego WIBOR. Zwłaszcza gdy do głosu dojdą zapowiadane zmiany podatkowe (cit i energetyka). Możemy gdybać, co się wydarzy...Karuzala trwa🙄.Tutaj w sumie tak z sensem o tym wszystkim piszą -> https://blogkredytowy.pl/kiedy-spadna-stopy-procentowe/
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Paula I

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking