Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko218
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
kdgc
kdgc

kdgc

Dołączył 10 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 11258
  • Znaleziska 1212
  • Mikroblog 10046
  • Obserwujący 40
  • Obserwowane 12
  • Dodane (126)
  • Komentowane (872)
  • Plusowane (9048)
mickpl
mickpl
05.09.2024, 14:23:33
  • 1796
Dziennikarz TVN24 zadał Glapie przydługie pytanie że kredyty som no drogie i co możemy z tym zrobić, jak zwiększyć dostępność.

Glapa pedzioł, że w Polsce jest bardzo silne lobby deweloperskie, które uniemożliwia masowe, tanie budownictwo państwowe.

A potem dodał, że zawsze byli przeciwni kredytom 2% i 0%, bo one nie zwiększają dostępności tylko bogacą się na nich deweloperzy.

#nieruchomosci
mickpl - Dziennikarz TVN24 zadał Glapie przydługie pytanie że kredyty som no drogie i...

źródło: glapa

Pobierz
  • 74
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 05.09.2024, 14:30:46 via Wykop
  • 25
@mickpl: Polecam posłuchać całej odpowiedzi na to pytanie. Bardzo rozsądne podejście + jawne stanowisko przeciwko dopłatom do kredytów i poparcie dla budownictwa społecznego.
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 05.09.2024, 14:58:41 via Wykop
  • 6
@pysznewpierdalator: https://youtu.be/-DlzxsgvuJw?t=3361
kdgc - @pysznewpierdalator: https://youtu.be/-DlzxsgvuJw?t=3361
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 05.09.2024, 15:46:36 via Wykop
  • 0
@ArseneWengerTheAnimatedSeries: wstawiłem dokładnego linka w jednej odpowiedzi pod tym postem. To jest długie on z 20 min o tym mówi.
  • Odpowiedz
pysznewpierdalator
pysznewpierdalator
04.09.2024, 18:24:20
  • 0
#nieruchomosci

Siemka recesyjne świry, powiem wam że ostatnio coraz więcej się mówi wśród znajomych o zwolnieniach, mniej jest zleceń dla firm.

Wchodzimy w kulminacyjny moment. Dlatego pytanie w ankiecie brzmi. Czy z Glapciem wylądujemy mięciutko czy spakujemy walizy i spi3rdolimy najdalej jak się da, a Donald zostanie już zawsze zapamiętany że co dochodzi do władzy to ludzie wyjeżdżają? Xd

Recesja - sresja

  • Soft landing 35.3% (30)
  • Pi3rdolnie tak że nas kukle będą siedziały. Z bólu 48.2% (41)
  • Sprawdznko 16.5% (14)

Oddanych głosów: 85

  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 04.09.2024, 18:42:28 via Wykop
  • 0
@pysznewpierdalator: Zależy do kiedy. Ogólnie to tak to wygląda jak na obrazku. Terminal w okolicy 3% na koniec 2025.
kdgc - @pysznewpierdalator: Zależy do kiedy. Ogólnie to tak to wygląda jak na obrazku...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
Oltwk93
Oltwk93
Oltwk93
04.09.2024, 11:06:13
  • 11
#nieruchomosci #demografia #polska
Wykopki: mam dość dyktatury deweloperów w Polsce
Wyjadę do Czech i tam sobie kupię tanie mieszkanie
Tymczasem #czechy :
Oltwk93 - #nieruchomosci #demografia #polska 
Wykopki: mam dość dyktatury deweloperów...

źródło: Screenshot_20240904_130530

Pobierz
  • 48
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 04.09.2024, 11:10:44 via Wykop
  • 27
@Oltwk93: Masz jeszcze jakieś inne argumenty z gatunku: "Whataboutism"?
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 04.09.2024, 11:25:22 via Wykop
  • 5
@Oltwk93: Type(z jawnym knfliktem interesów, którym się może z nami podzielisz), ile razy można wam na wykopie powtarzać, że żaden powżny analityk z poważnych instytucji jak banki inwestycyjne w płatnych analizach nie odnosi się do stosunku cen i wynagrodzeń bez odniesienia do kosztów finansowania. Liczy się tylko housing affordability index po stronie popytu(indeks dostępności mieszkaniowej w Polsce też to jest liczone poszukaj sobie w ZBP) i wskażniki podażowe (months of
  • Odpowiedz
O.....a
O.....a
konto usunięte 04.09.2024, 10:34:21
  • 1
Moj krotki komentarz do poniższego wpisu Micka przewidujący dlaczego ceny w większości przypadków nie spadną
otóż ciężko traktować rynek nieruchomości jako jedność
najbardziej dokuczliwy społecznie i widoczny jest wzrost cen mieszkań w centrach miast top 5 i na tym sie skupie
dominującym czynnikiem,który powoduje wzrosty cen, to oczywiście popyt, który wynika z
- prostoty inwestycji,
- niskiego ryzyka
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 04.09.2024, 10:48:48 via Wykop
  • 1
@Onbezwasa: O czym mam z Tobą dyskutować jak władowaleś wszyskie najbardziej znane klisze do jednego posta, kompletnie pomijając indeks dostępności mieszkaniowej czyli to co definiuje rzeczywisty popyt(a nie to, że ja chce kupić ale nie mogę bo mnie nie stać na kredyt) i wszystkie wskaźniki podażowe. Pominąłeś też sytuację gospodarczą, cykle koniunkturalne, które wpływają na czynnik "niskiego ryzyka". Ogólnie analityka rynku nieruchomości z Ciebie nie będzie.
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 04.09.2024, 10:59:00 via Wykop
  • 0
@Onbezwasa: Napisałem Ci co determinuje rzeczywisty popyt na tym rynku, to zapraszam do raportów ZBP(Związek Banków Polskich) na poszerzanie wiedzy. To, że każdy by chciał mieć jacht w żadym stopniu nie ma wpływu na ceny jachtów. Liczy się popyt wyrażony w zdolności finansowania.
  • Odpowiedz
thorgoth
thorgoth
04.09.2024, 08:33:54
  • 2
A ja mam takie #niepopularne pytanie; skoro kwestia dopłat do kredytów to jest coś co grzeje wszystkich Polaków i jeśli Donek to przepchnie to będzie skończony to czy przypadkiem w związku z tym notowania partii które są PRZECIW (Hołownia, Konfa, Razemki) nie powinny pójść choć o 0,00000001% w góre? Nie?
No bo jakoś nie idą a niektórym wręcz idą w dół.

Nikomu nie zaświeca się lampka że w założeniach wejściowych
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 04.09.2024, 08:39:39 via Wykop
  • 6
@thorgoth:
kdgc - @thorgoth:

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
blehblehbleh
blehblehbleh
blehblehbleh
03.09.2024, 18:18:00
  • 66
Jeżeli zastanawiacie się nad absurdalnie usilnym dążeniem rządu do wprowadzenia programu deweloper plus i zrzucacie je na lobbying PZFD, to macie rację, ale tylko w 50%. Drugie 50% to powody polityczne. Tak, polityczne.

Bo chociaż sam program ma niskie poparcie społeczne w grupie docelowej oraz w grupie wyborców koalicji 15 października, to scenariusz alternatywny będzie miał dla niej znacznie gorszy skutek. Tym skutkiem będzie recesja. Recesja to dla gospodarki proces ozdrowieńczy -
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 03.09.2024, 18:27:39 via Wykop
  • 8
@blehblehbleh: Zgadzam się, problem jest taki, że cały świat teraz gra w tą samą grę. Popatrz na Niemcy i co u nich trzyma GDP na plus. Sztuczki powoli się kończą, a przy tym poziomie deficytów i kosztach obsługi długu zaraz zobaczymy w praktyce jak działa: Law of Diminishing Marginal Returns. To jest dużo bardziej niebezpieczna gra niż się wydaje.
kdgc - @blehblehbleh: Zgadzam się, problem jest taki, że cały świat teraz gra w tą sa...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 03.09.2024, 18:41:02 via Wykop
  • 9
@Papieska_Bestia_z_Wadowic_2137: dźwignia, specjalnie chcą dać kredyt bogatym z kosmicznie dużymi limitami, żeby małą dopłatą wygenerować w miarę bezpiecznie(bo mniejsza szansa, że bogaci wpadną w problemy) natychmiastowy przepływ dziesiątek jak nie setek miliardów przez ten sektor. Wybrali ten sektor bo tutaj mogą jeszcze zbić kapitał polityczny bajeczką o polskich rodzinach. Ale to jest niebezpieczne zagranie, bo przekierowując ten strumień na ten sektor, efektywnie osłabiają przepływy w innych sektorach ¯\(ツ)/¯ Stary trick.
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 03.09.2024, 18:47:49 via Wykop
  • 20
@blehblehbleh: Co do Niemców to podaje ich jako przykład bo to nasz największy partner handlowy. Jak oni polecą to żadne nasze sztuczki z bk0 wiele nie pomogą. Problemy Niemców są dwa: pierwszy to oczywiście cały misterny wieloletni plan na zieloną politykę klimatyczną w p---u, ale drugi problem jest ciekawszy, eksport do Chin, który spada od czasu uwalenia przez Chiński rząd ichniejszej bańki na nieruchach, co uwolniło kapitał na przemysł i
kdgc - @blehblehbleh: Co do Niemców to podaje ich jako przykład bo to nasz największy...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
Defined
Defined
03.09.2024, 17:21:26
  • 0
Czy tego chcecie czy nie, tag #nieruchomosci stał się tagiem wojenki politycznej i właściwie większość wpisów na nim jest już związana z polityką. Co więcej, w takim środowisku można bardzo łatwo prowadzić agitację polityczną, co już jest widoczne, a będzie się uwydatniało bardziej z miesiąca na miesiąc.
Oczywiście czasami Białek pozwala na spamowanie polityką bez cenzury tagiem polityka. Było tak po wyborach i po tym gdy normiki zaczęły oglądać masowo
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 03.09.2024, 17:28:03 via Wykop
  • 0
@olcayn: dokładnie, giełda najlepszy przykład, ciekawe jak zaczniemy rozgrywać najbliższe wybory w USA, czy będą siłowo ładować tag polityka w ten sam sposób.
  • Odpowiedz
szczszz
szczszz
03.09.2024, 16:12:27
  • 2001
Dlaczego niezalogowani nie widzą wpisów na tagu #nieruchomosci
szczszz - Dlaczego niezalogowani nie widzą wpisów na tagu #nieruchomosci

źródło: Screenshot_20240903_180646_com.brave.browser

Pobierz
  • 63
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 03.09.2024, 16:22:53 via Wykop
  • 42
@szczszz: No ciekawe ciekawe....
kdgc - @szczszz: No ciekawe ciekawe....

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
mickpl
mickpl
03.09.2024, 14:26:15
  • 737
Tusku na konferencji pedzioł, że "na 0% czeka dużo młodych ludzi" XD

Panie Tusku nie to hasło, "polskie rodziny". Akurat jeśli chodzi o "młodych" to ten program jest dla nich strzałem w pysk i nikt w tej grupie na niego nie czeka. Program ma polegać na tym, że zarobione janusze z co najmniej 3 dzieci kupią sobie kolejne mieszkanie za 800k na 0% pod najem.

#nieruchomosci #polityka
mickpl - Tusku na konferencji pedzioł, że "na 0% czeka dużo młodych ludzi" XD

Panie ...

źródło: kredyt0

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 03.09.2024, 14:30:41 via Wykop
  • 10
@Yuri_Yslin: tzw. "nadpodaż drogich mieszkań" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
kdgc - @Yuri_Yslin: tzw. "nadpodaż drogich mieszkań" ( ͡° ͜ʖ ͡°)

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
Yuri_Yslin
Yuri_Yslin
03.09.2024, 09:35:08
  • 1
Jak widzicie stopy procentowe w kolejnych 5 latach? Nie mam na myśli tylko okresu 2024-2025, bo tutaj z grubsza wiadomo, że będzie raczej nic w 2024 i może -100pb w 2025.

Ale tak do 2030? Jaki będzie kierunek?

@kdgc @del855 @haha123

#gospodarka #finanse #ekonomia #nieruchomosci

Stopy procentowe w 2030?

  • > 6% 14.6% (21)
  • ok. 5% 15.3% (22)
  • ok. 4% 18.1% (26)
  • ok. 3% 21.5% (31)
  • ok. 2% 16.7% (24)
  • ok. 1% 2.8% (4)
  • ok. 0% 1.4% (2)
  • Ujemne 9.7% (14)

Oddanych głosów: 144

  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 03.09.2024, 10:29:03 via Wykop
  • 6
@Yuri_Yslin: Nie da się tego prognozować na tak długi okres. Zobacz na obrazek jak się sprawdza takie prognozowanie robione przez poważnych graczy(smart money) i obstawiających na to miliardy prawdziwego hasju. Ja ogólnie zakładam recesje w USA i EuroZone w 2025. Ścieżka stóp będzie zależała od głębokości recesji i czasu jej trwania, a to jest nieprognozowalne(reflexivity). Jeśli będzie recesja to stopy mocno w dół. Ale tak ogólnie czasy ZIRP(Zero Intrests Rate
kdgc - @Yuri_Yslin: Nie da się tego prognozować na tak długi okres. Zobacz na obrazek...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
mickpl
mickpl
02.09.2024, 11:53:41
  • 301
Przypominam koledze Samcikowi, że z ekonomicznego punktu widzenia nie ma możliwości, aby program nie podbił cen. Nie ma znaczenia okres, grupa NPC, ilość bombelków itd.

1,6 mld odpali kredyty na ok. 50 mld. Czyli taki hajs dostaną deweloperzy tu i teraz, a "beneficjenci" z resztą społeczeństwa będą zrzucali się na to przez kolejne 10 lat.

Co więcej najpopularniejszym motywem sprzedaży na wtórnym jest dobranie kredytu komercyjnego i zakup u dewelopera większego mieszkania, więc program
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 02.09.2024, 12:06:02 via Wykop
  • 12
@pysznewpierdalator: rozumiesz, tylko udajesz, że nie rozumiesz...
  • Odpowiedz
OskariuszKonduktorski
OskariuszKonduktorski
02.09.2024, 10:32:28
  • 2
Ale żeby w poważnych mediach takie odważne tezy stawiać, toż to nie przystoi

I think that issues with Commercial Real Estate are profound, they are identifiable. They are real. They are not going away.

The inevitability of default is there

-Could it get ugly? -Yes.


https://www.bloomberg.com/news/videos/2024-08-29/cre-s-profound-issues-not-going-away-aetos-capital-ceo
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 02.09.2024, 10:39:44 via Wykop
  • 1
@OskariuszKonduktorski: media widzę trzymają rękę na pulsie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
kdgc - @OskariuszKonduktorski: media widzę trzymają rękę na pulsie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 01.09.2024, 20:44:07
  • 5
#nieruchomosci

Xd z cyklu na nieruchomościach nie można stracić.
Patrzcie na rating AAA(Long Term Investment Grade). Ciekawe ile trupów jeszcze pochowane w szafach. Ja myślę, że każda amerykańska rodzina z trójką dzieci pilnie potrzebuje kredyt 0% na biurowiec, a praca zdalna musi zostać zakazana bo teraz powoduje global warming ( ͡º ͜ʖ͡º)
kdgc - #nieruchomosci 


Xd z cyklu na nieruchomościach nie można stracić. 
Patrzcie ...

źródło: temp_file504433200248303456

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc
Autor
01.09.2024, 21:01:59 via Android
  • 2
@acpiorundc tak, albo gorzej...
kdgc - @acpiorundc tak, albo gorzej...

źródło: temp_file5366518718693039649

Pobierz
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 44
  • Strona 5 z 44
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 25.07.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 14.01.2024

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 20.06.2024

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking