Need for Speed: Underground 20 lat później - RECENZJA
Retro-recenzja jednego z najsłynniejszych Need for Speedów mojego autorstwa. Jak zniosła próbę czasu?
z- 0
- #
- #
- #
- #
- #
Retro-recenzja jednego z najsłynniejszych Need for Speedów mojego autorstwa. Jak zniosła próbę czasu?
z14 listopada 2007 roku, równo piętnaście lat temu na półki sklepowe trafił Crysis - gra, która w chwili premiery oszałamiała graczy i komputery grafiką. Żaden zestaw nie potrafił jej wówczas uruchomić w maksymalnych ustawieniach. Ale grafika nie była jej jedynym mocnym punktem.
z6-krotny mistrz Indycar i zwycięzca Indy 500 z 2008 roku Scott Dixon ustanawia nowy rekord pole position do nadchodzącego Indianapolis 500. Na przestrzeni czterech okrążeń uzyskał średnią prędkość 234.046 mil na godzinę (376.66 km/h)
zAnaliza tego, jak z biegiem lat poprawiały (lub pogarszały) się czasy okrążeń w królowej sportów motorowych. Materiał po angielsku.
zDruga część cyklu o tzw. Malaise Era, czyli o czasie kryzysu w amerykańskim przemyśle motoryzacyjnym wywołanym przez kryzysy paliwowe oraz narastającą konkurencję z Europy i Japonii. W powiązanych pozostałe części
zPółgodzinny dokument omawiający pierwszy symulator samochodu wyścigowego w historii, stworzony przez Geoff Crammonda. Materiał w języku angielskim
zNa początku lat dziewięćdziesiątych CART było u szczytu popularności. Samochody były szybsze niż gdziekolwiek indziej, a wśród kierowców można było znaleźć takie nazwiska jak Fittipaldi, Andretti, czy Mansell. Kilka lat póxniej jednak ten stan rzeczy zmienił się na zawsze. Materiał w j. angielskim
zNajszybszy tor na świecie, problemy z oponami, problemy z bezpieczeństwem, organizacja wyścigu za wszelką cenę, trzech kierowców w konkurencyjnych samochodach, a na koniec wałek na ostatecznym wyniku. To tylko skrótowe przedstawienie komedii, jaką był ten wyścig.
zW 1995 półki sklepowe ujrzał SoftRAM – Program, który (przynajmniej teoretycznie) dzięki dynamicznej kompresji podwajać dostępną pamieć RAM. Filmik z angielskimi napisami.
zW dziecięcych latach rozwoju motorsportu w USA, bardzo popularne były wyścigi na drewnianych torach owalnych. Dużo tańsze od standardowych obiektów, a dzięki pochyleniom dochodzącym do 45 stopni, pozwalały rozwijać kierowcom wielkie prędkości. W powiązanych wyścig motocyklowy
zW 1992 roku premierę miała Formula One Grand Prix od Microprose, którą śmiało można nazwać pierwszym symulatorem F1 w historii.
zCrash test Jaguara XJ6 przy prędkości 110 km/h. W powiązanych znajduje się podobny test Golfa V z rocznika 2008. Świetnie to pokazuje jaki postęp poczyniono w kategoriach bezpieczeństwa biernego
zIgrzyska może się w tym roku nie odbędą, ale kuleczek to nie dotyczy, co oznacza kolejną już edycje Marble Leauge (dawniej Marblelympics), czyli olimpijskich wyścigów szklanych kuleczek. Oprawa na niezmiennie wysokim poziomie.
zKilka miesięcy po zbudowaniu Daytona International Speedway odbył się wyścig najszybszej serii open-wheel w USA (USAC)
zNowa gra Sosa Sosowskiego, twórcy m.in McPixela. Skoki Narciarskie, tylko zamiast skoczni mamy spadające akcje różnych firm. Wybijamy się naciskając jeden przycisk myszy.
zPo wyścigach olimpijskich i rajdach, przyszedł czas na kuleczkową odmianę Formuły 1
zArchiwalny Test-porównanie z „Auto Świata" nr 14 z 2003 roku pomiędzy używanymi Daewoo Lanosem, a FSO Polonezem.
zProblemy przy szykowaniu zeskoku na dużej skoczni Trampolino Dal Ben wymusiły przeniesienie organizacji zawodów na skocznie normalną. Więcej w filmiku
zW tym roku minęło 20 lat odkąd ostatnie auto z napędem na jedną oś wygrało rundę Rajdowych Mistrzostw Świata i tej sztuki dokonał Citroen ze swoim przednionapędowym Kitcarem.
zPatrick Buckland — założyciel Stainless Software — był miłośnikiem tzw. Banger racingu, czyli wyścigów rupieci, zbliżonych do naszego Wrak Race. Szybko zaczął szukać silniejszych wrażeń w świecie elektronicznej rozrywki, lecz żadna tradycyjna samochodówka nie potrafiła zaspokoić jego...
zWykop.pl