Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko261
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
hubert-es
hubert-es

hubert-es

Dołączył 5 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 107
  • Znaleziska 102
  • Mikroblog 5
  • Obserwujący 8
  • Obserwowane 3

3

[Analiza] Kanał Sportowy. Mejweni i medialne asy czy chłopcy bez klasy?

[Analiza] Kanał Sportowy. Mejweni i medialne asy czy chłopcy bez klasy?

Rozbrat w Kanale Sportowym idzie na całego. Od publikacji wypranych z emocji oświadczeń na grafikach w social media, Panowie Borek, Pol i Smokowski przeszli do konfrontacji. Czy medialne wygi od sportu mają głowy do argumentacji, czy uprawiają retorykę na poziomie podwórka?

hubert-es
z
bit.ly
dodany: 07.11.2023, 06:10:48
  • 5
  • #
    kanalsportowy
  • #
    stanowski
  • #
    smokowski
  • #
    heheszki
  • #
    borek
  • #
    afera
Maronir
Maronir
Maronir
15.07.2020, 20:57:32
  • 0
@hubert-es: Hubercie wieki ale to wieki nie czytalem tak obiektywnego madrego i kretywnego dziennikarstwa. Gdzie oprocz meritum mozna poczytac Twoje artykuły felietony itp? Bylbym wdzieczny bo Twoje pióro przywraca nadzieje na normalność rzetelność i prawde
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hubert-es
hubert-es
hubert-es 15.07.2020, 21:12:08
  • 0
@Maronir: dzięki za dobre słowo, ale muszę się stety/niestety odciąć od znaczącej części tej opinii:
- tekst nie jest dziennikarstwem,
- tekst jest subiektywną analizą opartą o kryteria logiki, okraszoną bardzo subiektywnym komentarzem,
- tekst nie jest bezwzględnie obiektywny i nigdy nie miał takim być czy za taki uchodzić,
- tekst jest przeciętny w swojej klasie, sklecony naprędce, mógł być lepsiejszy. :)

jeśli jednak coś w tym widzisz, jeszcze raz
  • Odpowiedz

697

[ANALIZA] Dziennikarka i jej SAMOZAORANIE - Paulina Młynarska vs. Kinga Duda

Pokaż treści 18+

[ANALIZA] Dziennikarka i jej SAMOZAORANIE - Paulina Młynarska vs. Kinga Duda

Cześć Wykopki, ostatnio przypadł Wam do gustu mój tekst, w którym rozebrałem manipulacje TVP na części pierwsze. Dziś mam dla Was powyborczą świeżynkę - przykład jak manipulują dziennikarze na bazie case'u Pauliny Młynarskiej. Co o tym sądzicie? Miała rację czy wręczamy jej #goebbelsa?

hubert-es
z
medium.com
dodany: 14.07.2020, 07:48:40
  • 294
  • #
    polska
  • #
    manipulacja
  • #
    afera
  • #
    wybory
  • #
    heheszki
  • #
    przegryw
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 09:05:06
  • 44
@motyk: Dzięki za pozytywną opinię. Napiszesz, co zwróciło Twoją uwagę szczególnie na plus, a co ewentualnie widzisz jako minus?
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 09:25:04
  • 4
@elHakim: Dziękuję za krytyczną opinię, że zdecydowałeś się ją napisać. Chciałbym jeszcze dopytać o pewne szczegóły. Co do Kingi, to zapewne zgadza się z poglądami taty, pewnie nie ze wszystkimi i pewnie nie wszystkie PR-owe triki w kampanii akceptuje, ale... nie wypada jej tego artykułować publicznie.

Moja analiza to subiektywna analiza krytyczna osadzona w artykule, który opisuje wnioski i zawiera mój komentarz. Czy jest w jakimś zakresie niespójny z oceną
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 10:23:47
  • 14
@elHakim: Słownik PWN rzecze:
manipulacja
2. «wykorzystywanie jakichś okoliczności, naginanie lub przeinaczanie faktów w celu udowodnienia swoich racji lub wpływania na cudze poglądy i zachowania»

Pani Paulina pomimo emocjonalnej wypowiedzi właśnie nagina i przeinacza fakty, usiłując oskarżyć Kingę Dudę o coś, czego nie zrobiła i czemu nie zawiniła (ataki na społeczności LGBTQ). W tym celu naginanych jest mnóstwo faktów i przeinaczanych - tak jak opisałem to w mojej analizie-wypowiedzi, ale z tym się
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 11:05:52
  • 11
@elHakim:

owszem, Kinga poparła Dudę tak jak kilka milionów ludzi - to fakt. Czy zatem naprawdę uważasz, że wszyscy z tych kilku milionów ludzi w kraju popierają gnojenie innych czy f-----m?

Decyzje podejmuje się zazwyczaj o jakąś analizę różnych argumentów "za", a także tych "przeciw".
Czy widzisz zatem taką możliwość, że można kogoś poprzeć, a nie zgadzać się z nim co do cala i z każdym jego postulatem
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 19:21:34
  • -3
@Equalizer: dzięki za opinię, ja nie jestem stronnikiem PiS i nie mam nic wspólnego z tym ugrupowaniem. A co Ci nie siadło w tej analizie, jakbyś mógł merytorycznie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 19:31:25
  • -5
Po co takie barwne opisy? Dla atencji? Do twojej analizy niczego nie wnosza. Grasz na emocjach? W analizie? Malo profesjonalne. A i najwazniesze zapomaniles ze jest zalezna od ojca, bo zdaje sie studia w Londku za darmo nie sa.


@jeanpaul: czy Ty czasem nie pomyliłeś odwagi z odważnikiem?
To jest analiza kry-tycz-na okraszona treścią artykułu oraz komentarza.
Jej zadaniem jest wytknąć niespójności w logice myślenia i nadużycia.
Analiza jest w centrum treści
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 19:41:01
  • 14
@Dragimir: Auf wiedersehen.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Godwina
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 19:42:53
  • 1
@pqpsk: dzięki za pozytywną opinię, faktycznie może być w tym słuszność o czym napisałeś.
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 20:17:42
  • -12
W trakcie ostatnich 5 lat obie nie wypowiadaly sie w ogole i nagle takie parcie na szklo? Szkoda ze krytycznie nie zanalizowales wypowiedzi samego wystapienia. No ale w tej chwili mogloby to sie skonczyc nieprzyjemnosciami. Po randomowej Mlynarskiej mozna pojezdzic. Starasz sie o etat w TVP?


@jeanpaul: nie, w polskim radiu. w trójce. będę się wkręcał do redakcji twojej mamy. ( ͡º ͜ʖ͡º)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 21:42:24
  • 4
https://www.wykop.pl/link/5603427/rafal-ziemkiewicz-wysmiewa-zly-stan-zdrowia-jerzego-stuhra/


@Alojzzy: może w weekend, widzę jednak przeszkodę, bo nie mam pełnego dostępu do treści tego artykułu.
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 21:45:03
  • -7
@Equalizer: nie mam nic współnego ani z TVP, ani z PiS. Zerknij w archiwum moich znalezisk, a zobaczysz analizę TVP vs. TVN. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 21:51:26
  • -9
@Equalizer: Czyli według Ciebie publicznie występując nie można mieć swoich poglądów?
To jest jej ojciec - tak jak napisałem - nie musi się z nim zgadzać w każdym zakresie, ale ma prawo popierać jego kandydaturę. To jak w matematyce - masz dwa zbiory, które częściowo się pokrywają. Czego nie rozumiesz? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 21:52:07
  • -4
@Zdoomwars: a można merytorycznie, a nie jak w przedszkolu - ad personam?
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 21:52:52
  • -10
@sinls: z angielskiego, tzw. studium przypadku. Pozdro. :)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 21:53:22
  • -5
@CherryJerry: Któro?
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 21:59:49
  • -5
@Equalizer: widzę, że muszę specjalną metodę dydaktyczną zastosować. Można zgadzać się z czyimiś poglądami gospodarczymi, można nie zgadzać się z czyimiś poglądami na społeczności LGBT. I zarazem można tę osobę - kandydaturę popierać (NIE POPIERAJĄC WSZYSTKICH POGLĄDÓW) i na nią głosować z racji dostępnych opcji. Jeszcze raz zapytam. Po drugie - jakie Kinga słowa o tych ludziach powiedziała, czy ich potępiła? Czego nie rozumiesz?
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 22:02:22
  • -4
@Equalizer: Dlaczego nie? Bo Ty tak piszesz w internecie? Prawo tego nie zabrania.
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 22:03:20
  • -3
@hubert-es: P.S. To jego córka - jest taki zwyczaj powyborczy, że rodziny kandydatów wypowiadają się właśnie na tego typu zgromadzeniach. Zwyczaj kultywowany przez wszystkich prezydentów.
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 22:04:25
  • 1
@ethc: Pauline? xD
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 22:08:29
  • 1
@Zdziszko: Słyszysz to? Ten stuki? To szum klawiatur wpisujących teraz ten tytuł w Google. ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 22:14:14
  • -19
@blackweb: gdzie tu widzisz jakieś wąty na tle osobistym? Bo akurat w tym fragmencie, który zacytowałeś, wąty są, ale do sposobu w jaki Paulina zwraca się do Kingi oraz do jej zachowania (ono zostało ocenione, nie osoba). Nie ma tam nic personalnego. Został jedynie użyty środek stylistyczny zwany hiperbolą.

Dzięki za wnikliwą lekturę, poproszę jeszcze o czytanie mnie ze zrozumieniem. :)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 22:18:50
  • -3
@sidhellfire: dzięki za propsy. Doceniam, że znalazłeś coś wartościowego w moich treściach. Jeśli mógłbym poprosić - nie wyzywajmy się tutaj nawzajem. Dyskutujmy na chillu. ;)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 22:22:57
  • -6
@recoba3000: bo to mój artykuł, którego analiza jest jedynie częścią i mogę pisać tak, jak mi się podoba?
Piszę dla siebie, a nie na czyjeś zlecenie. Nie jestem niczyim pistoletem tylko samotnym kowbojem wykopowego zachodu. Serio już się nie ma o co spruć, że się prujecie do stylu i tego, że autor dodał do analizy KRYTYCZNEJ subiektywny komentarz oraz wnioski?
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 22:26:12
  • -10
@zapomnialemhaslo: Przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Kinga Duda mogła poprzeć KANDYDATURĘ ojca, ale jednocześnie NIE MUSI popierać WSZYSTKICH POGLĄDÓW swojego ojca. Tak jak poparłeś sobie w głosowaniu kogo tam chciałeś i niekoniecznie musiałeś się zgadzać ze wszystkim co tam sobie w programiku napisał. Kumamy? :)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 22:30:17
  • -8
@MrAndy: czaję, jedno-dwa słówka na pare tysięcy znaków, nie bądźmy pedantami. Taki styl. Mam nadzieję, że wybaczycie i zrozumicie. :)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 22:31:32
  • -3
@recoba3000: a spoczi, w takim razie sorrencjo za nieporozumienie i dziękówka za dobre słowo.
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 22:34:34
  • -1
@4tek: nie pomyliłęś czasem w tych groźbach odwagi z odważnikiem?
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 22:35:42
  • -7
@zapomnialemhaslo: wróć do mojego tekstu - przeczytaj jej wypowiedź (zacytowaną) albo odpal filmik (podlinkowany) też będziesz miał tę tajemną wiedzę apropos jej poglądów.
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 22:45:07
  • -6
@zapomnialemhaslo: nie, poraził mnie blask Twojego intelektu niczym zaćmiony księżyc w nocy.
Fajnie, że żyjesz w świecie fantasy i sobie dopowiadasz, co Kinga uważa, a co nie uważa, bo sam wiesz lepiej.
A gdy dostajesz obiektywny dowód - nagraną bez cięć wypowiedź - to go deprecjonujesz, jednocześnie nie przytaczając żadnych dowodów ze swojej strony, które wskazywałyby na homofobiczne poglądy Kingi.

Zróbmy takie ćwiczenie - znajdź wypowiedź, w której wypowiedziała się
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 22:49:04
  • -3
@milo1000: niestety tak jest, że dostajesz w pakiecie, ale nie musisz się na wszystko zgadzać - podzielać cudzych poglądów co do wszystkich spraw - na tym polega swoboda światopoglądowa. A podejmując decyzje z reguły się je waży - poprzez analizę "za" i "przeciw". Również podejmując decyzje dotyczące poparcia kandydatury. Inna sprawa, że tutaj mówimy o rodzinie, która częściowo wpisuje się w strategię marketingową kampanii...
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 22:53:17
  • -14
@teiksef: wypraszam sobie porównanie z Pauliną. Ja jestem 30 leveli poniżej jej światłego poziomu. :)
Zacytuj proszę, gdzie przegiąłem albo co jest nielogicznego w moim tekście. Moja analiza nie była wybiórcza - leciałem zdanie po zdaniu. A kolejno odnosiłem się już do logiki jej argumentów. Rozmawiajmy językiem konkretów, a nie coś o moim tekście domniemujesz.

Jego konstrukcja jest prosta jak konstrukcja cepa. Mocny wstęp i subiektywny komentarz na start, w
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 22:55:37
  • -7
@zapomnialemhaslo: A Ty jeszcze tutaj? Bez cytatów i rzeczowych dowodów na poparcie wypisywanych kocopołów? #usunkonto ( ͡° ͜ʖ ͡°)

P.S. Zachęcam do lektury wikipedii - błędy poznawcze -> efekt czystej ekspozycji. Może oświeci i pomoże.
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 22:59:17
  • -5
@zapomnialemhaslo: #usunkonto
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 23:00:47
  • -4
@78er3000: szkoda, to analiza krytyczna, okraszona subiektywnym, momentami humorystycznym komentarzem. Niemniej polecam i kissixy.
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 23:01:56
  • -2
@Zdziczest: kwestia percepcji faktów - niech każdy sobie sam oceni. :)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 23:02:36
  • -5
#usunkonto
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 23:03:50
  • -5
@wodiwo: zmieniam nick na 'kaleka', dogadani? :D
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 23:14:57
  • -3
@wodiwo: ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 23:17:30
  • -11
@teiksef: niestety, mylisz się, ten tekst powstawał w zupełnie odwrotnej konstrukcji. Na początku powstało punktowanie, które widać w środku tekstu. A potem życie dopisało resztę, abyś mógł stwierdzić, że zostało spisane pod tezę, na zamówienie lub bez, ale za to z emocjami. Dodam, że FV opłacona przez Srebrną, więc case closed. :D
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
14.07.2020, 23:22:53
  • -3
@Mayki73: oj ziomek, ziomek, nie tak się umawialiśmy. Miał być odczyt do końca i wykop. Mogę dopłacić 3 500 i Pan pracuje oraz wykopuje dla mnie. Dogadani? :D
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
15.07.2020, 05:59:50
  • -2
@mateo_p: nie mam nic wspólnego z TVP. Pokusiłbyś się chociaż i sprawdził moje wykopy, jeden z nich to krytyczna analiza porównawcza materiałów TVP i TVN, a nie bzdury wypisujesz. ;)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
15.07.2020, 19:42:22
  • -1
@zapomnialemhaslo: nie mów tak brzydko o swojej mamie. to słodkie jak trolle się tak napinają w necie w komciach na wykopach, próbują okazać swoją wyższość poprzez nieznaczące personalne pojazdy do ludzi, do których podjazdu nawet nie mają, a nie umio znaleźć podstawowej opcji #usunkonto. p.s. pewnie nie załapałeś, ale tak, to o twoim zachowaniu.
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
15.07.2020, 20:01:30
  • -3
@greven:

Kwiecisty acz miałki merytorycznie apologetyzm i wystawianie sobie samemu piłki, implikując komuś rozbudowane intencje z króciutkich wyrywków zdań - słabe i to samo mógłbym zrobić z Twoim tekstem, gdyby nie był tak niemożebnie długi, rozgałęziający się i pusty w treści.


Ja też wiele mógłbym, ale się tym nie chwalę w necie. Żaden argument - na podobnej zasadzie mógłbym napisać zbliżony, nic nie wnoszący i jeszcze personalnie Tobą pomiatający tekst:
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
15.07.2020, 20:04:24
  • -1
@zapomnialemhaslo: byłem zajęty robieniem twojej matki. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
musisz mieć naprawdę konkretnie sfailowany dysk twardy na bani, żeby myśleć, że ja jakiemuś urokowi Kingi Dudy ulegam. Usuń konto i się powieś, hejterze.
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
15.07.2020, 20:15:19
  • -1
@zapomnialemhaslo: odstaw piguły, rumianek, cokolwiek bierzesz. zrób to dla mnie i swojej matki. a jeśli nie możesz to dla polski albo angeli merkel. i idź już stąd. ile trzeba napisać #usunkonto, aby dotarło i żebyś wykonał?
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
15.07.2020, 20:23:45
  • -1
@zapomnialemhaslo: imponuje mi twój hejterski profesjonalizm. masz to po mamie? nic nie mówiła.
jeżeli nie czujesz ironii, to naprawdę jesteś na intelektualnym dnie i to chyba ty pomyliłeś adresy. #usunkonto
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
15.07.2020, 20:35:22
  • -1
@zapomnialemhaslo: dobra panie hejter i idiota, już mi się znudziło. ty #usunkonto, a ja spadam, bo widzę, że swoim kaszlem intelektualnego anemika, który zna tylko epitety, sprowadzasz to do pyskówek na swoim knajackim poziomie i tradycyjnie dla takich dyskusji bijesz mnie doświadczeniem na łeb, na szyję. wygrałeś w tej dyscyplinie i gunwo udowodniłeś. kissixy.
p.s. mama prosiła przekazać - synku, nie zapomnij usunąć konta.

10

Jak MANIPULUJĄ Tobą MEMY na FACEBOOKU?

Pokaż treści 18+

Jak MANIPULUJĄ Tobą MEMY na FACEBOOKU?

Na ilustracji w artykule widać dosyć popularny mem - na nim Andrzej Duda i gruba kasa. Pewnie nawet go widziałeś na Facebooku i wywołał Twoje wzburzenie. Zastanawiałeś się dlaczego tak się stało albo dlaczego ludzie tak chętnie go udostępniają? Przypadek? A może manipulacja? Sprawdźmy to!

hubert-es
z
bit.ly
dodany: 09.07.2020, 13:00:12
  • 0
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
  • #
    polityka
  • #
    wybory
  • #
    heheszki

12

Czy możemy żyć "wiecznie" dzięki nowym technologiom i jak możemy to osiągnąć?

Czy możemy żyć "wiecznie" dzięki nowym technologiom i jak możemy to osiągnąć?

Cześć Mirki, wrzucam świetną prezentację (wideo) Natalii Hatalskiej - “Human: Work in Progress”. Próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy możemy żyć nieskończenie długo oraz jak możemy to osiągnąć dzięki postępom w rozwoju medycyny i new tech... A jak Ty sądzisz - ile max możemy wydłużyć ludzkie życie?

hubert-es
z
bit.ly
dodany: 02.05.2020, 10:51:47
  • 5
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    nauka
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    lekarz
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
02.05.2020, 11:20:27
  • -1
@smutnymarek: Zdaje się, że tylko przejściowe problemy - skoro szczepionka jest tylko kwestią czasu. Czyt. długoterminowo możemy sobie z tym poradzić, bo mamy ku temu narzędzia, jedynie okres ich adaptacji do naszych potrzeb jest stosunkowo długi.

16

Masz Teslę? Możesz zarobić na niej dziesiątki tysięcy dolarów - ogłosił E. Musk

Masz Teslę? Możesz zarobić na niej dziesiątki tysięcy dolarów - ogłosił E. Musk

Elon Musk pogroził Uberowi i korpo taksówkowym, ogłaszając możliwość uruchomienia aplikacji pozwalającej udostępnić pojazdy Tesla jako autonomiczne robo-taxi. Właściciel samochodu Tesla będzie mógł sowicie zarobić na udostępnianiu go innym do przejazdów.

hubert-es
z
bit.ly
dodany: 01.05.2020, 13:48:29
  • 10
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
  • #
    technologia
  • #
    tesla
  • #
    elonmusk
  • #
    ciekawostki
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
01.05.2020, 13:53:40
  • -9
@dbbdott78: Dlaczego myślisz, że nie ma szans?
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
01.05.2020, 16:25:48
  • -4
@mojnicknawykopie: Ale co PiS ma wspólnego z Teslą albo biznesem techowym i budową apek mobilnych do przejazdów? Bo nie kumam tutaj logiki zbytnio. :)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
01.05.2020, 16:34:49
  • -2
@mojnicknawykopie: Ale to jest program wspierający inicjatywę produkcji aut elektrycznych (mają zarabiać firmy produkujące), nie sharing economy i wynajem aut (zarobek dla właścicieli aut - osób indywidualnych).

Po stronie rządu jest tylko kwestia, aby dać okejkę na autonomiczne pojazdy jeżdżące po drodze bez kierowców.
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
01.05.2020, 16:48:22
  • -5
@mojnicknawykopie: to gdzie te obrazki? xD
BTW - warto byłoby po prostu komentować po przeczytaniu i zrozumieniu (przed to niewskazane). :)
Jakaś szczególna wiedza ekonomiczna nie jest tu chyba potrzebna.
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
01.05.2020, 19:03:42
  • -2
@mojnicknawykopie: Mogę to zrobić, ale tylko jeśli Ty zrobisz to pierwszy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

951

[ANALIZA] TVP vs. TVN. Kto jest politycznym pistoletem, a kto dziennikarzem?

Pokaż treści 18+

[ANALIZA] TVP vs. TVN. Kto jest politycznym pistoletem, a kto dziennikarzem?

Cześć Mirki, moja pierwsza wrzuta i autorska analiza materiałów reporterów TVP oraz TVN - w Wiadomościach i w Faktach. Jej celem było zweryfikować, kto w mediach robi tylko dymy, a kto w jakikolwiek sposób stara się zachować obiektywność i informować. Co z tego wyszło? Sprawdźcie w artykule.

hubert-es
z
bit.ly
dodany: 27.04.2020, 11:53:19
  • 391
  • #
    polska
  • #
    wybory
  • #
    tvpis
  • #
    bekazpisu
  • #
    wiadomosci
  • #
    tvn
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 12:09:32
  • 85
@Pudiczko: Memy same się nie zrobią :D
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 12:53:16
  • 11
@wrrior: Zgadzam się, jak najbardziej mają prawo i mogą te opinie wyrażać. Oceniałem z perspektywy jakości ich w wypowiedzi - na ile odnosiły się do sensu całej sprawy i sposobu na rozwiązanie konfliktu. Pod względem rzeczowym nic do materiału nie wnieśli oprócz okrzyków. W większości wyrażali w ten sposób swoje emocje w bardzo populistyczny sposób na zasadzie "ta władza tylko łamie kręgosłupy i jest w tym dobra" - takie stwierdzenie
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 18:41:02
  • 7
@mango2018: dziękuję za cenny feedback, ale krytykując warto robić to trafnie, a nie jak "ameba umysłowa" ( ͡° ͜ʖ ͡°).

Polecam ponowną lekturę, tylko ze zrozumieniem.
Ułatwię Ci nieco wejście w tekst i zrozumienie jego założeń - ten tekst nie odnosi się do:
- porównania do siebie stacji telewizyjnych,
-
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 18:44:50
  • 70
@remul: dzięki, jest to do zrobienia, choć pracochłonne. Jeśli Wykopki zaplusują, że chcą, to pomyślę, aby przygotować aktualizację do tekstu i dołączyć do niego materiał z Wydarzeń Polsatu (o ile taki powstał).
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 18:45:13
  • -1
@srogie_ciasteczko: Tak, serio. Nawet serio-serio. ;)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 19:06:52
  • -4
@Hodofca: Ciekawe. W sumie trudno ocenić jednoznacznie, czy dużo, czy mało - dużo tutaj zależnych. 1) Gdzie i jak promowany był link. 2) Za jaki okres przyjęta została ta miara. 3) Kto go wykopał, share'ował itd. 4) Co takiego kuszącego w tej ofercie było? :)
Fajnie, że wspominasz, bo przypadek na pewno godny uwagi, pomyślunku i porównania.
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 19:24:17
  • -2
@Hodofca: dzięki za doprecyzowanie. A kojarzysz może - jak duża była baza Klientów, do której został wysłany?
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 19:28:07
  • -2
@Hodofca: ajć, to trudno tak profesjonalnie ocenić, czy dużo, czy mało. Ogólnie rzecz biorąc - wielu marketingowców dałoby się pokroić za 10 tysięcy tzw. leadów, którzy wchodzą na ich stronę w wyniku jednej kampanii. Ale nie znając bezwzględnej liczby osób, do których dotarł komunikat, trudno wyrokować na temat efektywności. Możemy tylko strzelać - dużo, mało, ale to nie będzie podparte rozsądną argumentacją, niestety.
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 19:35:25
  • 3
@wrrior: może innymi słowy spróbuję wytłumaczyć. Nie wykluczam zabarwienia emocjonalnego wypowiedzi polityków. Spoko, niech będzie, ale niech te emocje służą też zwróceniu uwagi (ok. to jest) oraz powiedzeniu czegoś więcej, z sensem (tego zabrakło). Można to połączyć i nie musi to być karykaturalne posługiwanie się językiem prawniczym. Trzeba tylko wiedzieć jak i co mówić (pomyśleć o tym wcześniej) - przykładem na to jest Szymon Hołownia w swoich wideosach na FB
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 20:39:35
  • 6
@wi2ard: dziękuję za krytyczną i słuszną uwagę. Przyjmuję z pokorą i już ściągnąłem tę tapetę.
Oby podobnie brali, dyskutowali, owocnie wnioskowali i korygowali.
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 20:55:50
  • 10
@marekmarecki44: jeśli masz pytania, pytaj. Nie ma co budować podejrzeń oraz drugiego dna niedomówieniami i praktykami dziennikarzy tej czy innej stacji. W przeciwieństwie do nich - jestem otwarty na rozmowę i jako autor tego artykułu chętnie skonfrontuję się z merytorycznymi opiniami lub takimi pytaniami. Tylko proszę - gadajmy na poziomie, bez personalnych przytyków i analizy genealogicznej mojego rodowodu 35 pokoleń wstecz. :)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 20:56:33
  • 3
@KrystianLa: w Przekąskach i Zakąskach, gdy jeszcze funkcjonowały? :D
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 21:00:23
  • 4
@kidman86: Odcinam się od tego. Nie mam z tym nic wspólnego. Mój artykuł krytykuje też ich praktyki. Dostało się i TVN-owi, i TVP. Każdemu podług zasług, czyt. popełnionych błędów i wpadek.
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 21:44:05
  • 4
@Mr_Hand_of_Fate: wielkie dzięki za bardzo trafne uzupełnienie i pogłębioną analizę sensu samych argumentów. Pięknie to rozpykałeś, Myster. :)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 21:46:42
  • 4
@climber7: materiały zostały wybrane drogą losową - bardzo przypadkowo. Wieczorem wyświetlił mi się ten temat i potem stwierdziłem, że sprawdzę co mówi TVP. Potem zrodziła się myśl, aby wyciągnąć z tego wnioski. Potem, by podzielić się nimi na FB. Potem powstał z tego artykuł i wrzutka na Wykop.

Jeśli widzisz gdzieś znamiona jakiejś manipulacji, proszę dyskutujmy językiem konkretów - uzasadnij rzeczowo, w którym fragmencie i na czym polegają?
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 21:47:30
  • 8
@Pitagolas: Proszę o coś więcej niż rzucenie opinii. Jakieś merytoryczne argumenty czy dyskutujemy TVP-style? :)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 22:10:36
  • 7
No właśnie w tym problem, że porównujesz jabłko z ogórkiem. Powinieneś wybrać losowo np 3 tematy i porównać je jak są przestawiane w jednej i drugiej stacji. Było by bliżej obiektywizmu, racja?


Nie zgodzę się. Porównuję materiały podejmujące ten sam temat, wyemitowane w podobnym czasie antenowym, o podobnej objętości i korzystające nawet z wypowiedzi tych samych osób. Mi to się matchuje. Nie widzę tutaj jabłka i ogórka. Widzę dwa jabłka, jedno kwaśne, drugie
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 22:15:10
  • 6
@bli14: A na czym ono polega?

Nie mam nic do samych stacji, bo ich nie oceniałem w tym materiale.
Ocenie zostały poddane jedynie materiały reporterów konkretnych redakcji.
Jeśli widzisz gdzieś jakieś uprzedzenie w tym tekście lub brak obiektywności w ocenie, proszę wskaż je i gadajmy językiem konkretów, nie półsłówek i sugestii.
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 22:15:57
  • 3
@zjadlbymbanana: Dzięki za dobre słowo! Pomyślę, ale to naprawdę zajmujące i wymagające pod względem czasowym. :)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 22:28:18
  • 8
@bli14: Nie widziałem tych materiałów i nie jestem w stanie podjąć się ich oceny.

Z założenia:
- Nie oceniam czegoś, czego nie widziałem.
- Jeśli czegoś nie widziałem lub nie zrozumiałem - również nie otwieram japki na ten temat. :)
- Nie uznaję żadnej absolutnej wyższości jednego nad drugim bez rzeczowej analizy argumentów. I nie uznaję bezwzględnej wyższości - w zależności od zakresu analizy pochodne jej wnioski i proporcje ocen mogą
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 22:43:14
  • 2
@Pro_bono: Dzięki za dobre słowo i propsy. Jeśli masz możliwość, umieść proszę linka jutro z rana na swojej stronie.
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 22:51:51
  • 1
@Walther00: Dzięki za dobre słowo. Możesz śmiało wziąć inny/podobny materiał na warsztat. Im więcej takiej roboty, tym lepiej. Nauczmy ludzi myśleć i analizować docierający do nich przekaz.
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
27.04.2020, 23:04:47
  • 8
@climber7: Nie ma znaczenia, czy publiczna, czy prywatna. W zawodzie dziennikarskim też są jakieś zasady. I reportaż powinien także stosować się do zasady pluralizmu/obiektywizmu w doborze bohaterów i opinii. Psim obowiązkiem reportera jest ważyć dobierane wypowiedzi, by to widz wyrobił sobie opinię i ocenił.
Materiały nie mają prawa być tak jednoznaczne. Inaczej to nie jest dziennikarstwo tylko po prostu epatowanie swoimi, jednostronnymi poglądami (ich propagowanie - takie rzeczy można robić,
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
28.04.2020, 07:34:45
  • 4
@arinkao: Dziękuję za komentarz. Jeśli miałabyś możliwość rozszerzyć go, będę zobowiązany. Fajnie byłoby dowiedzieć się, co w moim tekście nie spełniło Twoich oczekiwań konkretnie lub - jak to powszechnie mawiają - nie siadło Tobie. :)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
28.04.2020, 07:36:49
  • 2
@animoji: Skąd o tym wiedza? Zawsze mogli wysłać e-mail i zwrócić uwagę na to, że go zignorowała. To zmieniałoby nieco obraz tego materiału. Niemniej, tylko "nieco".
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
28.04.2020, 10:03:01
  • 1
@arinkao: dzięki za opinię i konstruktywny feedback. Już rozumiem. Postaram się w przyszłości uprościć pewne konstrukcje zdaniowe, choć w przypadkach, które zacytowałaś zależało mi na punktowej, niezdaniowej formie.

Co do samego formalnego brzmienia - tego nie chcę zmieniać. Jestem zwolennikiem mówienia nieformalnie, ludzkim językiem i bez zbędnego zadęcia - w sposób prosty, ale nie prostacki. Niemniej, dziękuję za Twoją analizę, bo jest dla mnie bardzo wartościowa i zwróciła mi uwagę
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
28.04.2020, 10:13:35
  • 2
@arinkao: Uchylę trochę kulisów powstawania tekstu. Miały się na niego składać tabelki, które zestawiają poszczególne argumenty i wnioski, stąd też forma w niektórych momentach. Okazało się jednak, że samo Medium nie wspiera tej formy prezentacji treści, więc poszło jak poszło - czas, niestety, nie jest wartością nieskończoną. Zgodnie z zasadą ewolucji - następnym razem będzie pewnie lepiej. Dobrego dnia. ;)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
28.04.2020, 22:49:19
  • 0
@Bartpabicz: Naturalnie, możesz poprosić o wszystko.
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
28.04.2020, 22:55:06
  • 0
@marekmarecki44: > @hubert-es: Multikonto? ( ͡º ͜ʖ͡º)

Nie, to jedyne konto, na którym publikuję.
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
28.04.2020, 22:57:46
  • 0
@marekmarecki44: > @hubert-es: Artykuł jest pro. Dlatego kolejne pytanie: ile za niego dostałeś/spodziewasz się dostać zapłaty? Kto płaci?

Ale chcesz, żebym podał markę samochodu czy raczej określił jego wartość w setkach tysięcy euro? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
28.04.2020, 22:59:11
  • 0
@marekmarecki44: zielonka a bardziej merytoryczna tresc niz polowa bordo ¯_(ツ)_/¯


@Sam_w_domu: dzięki, to chyba dowód, że nie sama ranga i szata zdobi człowieka. :)
hubert-es
hubert-es
hubert-es
Autor
29.04.2020, 12:18:02
  • 0
@marekmarecki44: To była ironia. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nikt mi nie płaci za ten tekst. Mam przychody z zupełnie innej branży i jest to źródło niezależne od polskich mediów, więc mogę pozwolić sobie na komfort, pisanie i mówienie tego, co szczerze uważam będąc niezależnym finansowo i światopoglądowo. Polecam. :)

1760

Dolnośląskie: Trwają poszukiwania 3,5-letniego Kacpra

Dolnośląskie: Trwają poszukiwania 3,5-letniego Kacpra

Policja szuka 3,5-letniego Kacpra, który zaginął w Nowogrodźcu w pow. bolesławieckim na Dolnym Śląsku. Chłopiec ok. godz. 19 oddalił się od rodzica, z którym był na spacerze.

Szu_
z
rmf24.pl
dodany: 27.04.2020, 19:30:18
  • 227
  • #
    polska
  • #
    dolnyslask
  • #
    policja
  • #
    dzieci
  • #
    wydarzenia
  • #
    boleslawiec
hubert-es
hubert-es
hubert-es 27.04.2020, 20:29:55
  • -14
chłopiec miał na sobie czarne spodnie bojówki i koszulkę z myszką Miki. Może mieć też przy sobie rowerek biegowy.


Wypisz, wymaluj outfit i ekwipunek każdego małoletniego zbiega. XD
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 19.10.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking