@sathra O kurcze, gratuluję. :) Jak się w ogóle zabrałeś do reklamowania giery? jak podchodziłeś np. do tego wydawcy, żeby wykładał kasę na marketing? Czytałem (dosyć często wśród tych, którym się udało), że to są bardzo ważne sprawy, a nie dla wszystkich oczywiste. Podzielisz się doświadczeniami?
Cześć! Jako, że osoba z którą kooperuję tworzenie wymaga gry w innej technologii, porzuciłem pomysł trójwymiarowej kuli. Od teraz gra wyglądem przypominać będzie Plague Inc. Sam zamysł jest następujący: gra, w której staramy się wyprać mózg jak największemu gronu obywateli na świecie, walcząc z przeciwnościami losu (anarchistami, rządem, anonimowymi itd. ).
Mirki, małe ogłoszenie z mojej strony. Jako programista zacząłem pracę w zawodzie już na pierwszym roku studiów. Trzeba było jakoś łączyć studia dzienne z pracą na 4/5 lub cał etat - nie było lekko. Pomimo tego, że żyłem komfortowo, nie było to życie, którego pragnąłem. Miesiąc temu odszedłem z mojej ostatniej pracy. W sumie pracowałem przez ponad 6 lat (bo do tego praca w fabryce z kartonami itp.) na czyjeś marzenia. Nadszedł czas,
@sortris: Zdjęcie które wrzuciłeś to wyspa na północnym atolu Ari, na Malediwach, a dokładnie wyspy na których mieści się hotel Sun Island Resort. Jestem programistą taki jak ty. Także robie apki na andka i iosa. Byłem tam 2 lata temu na odstresowanie tylko dzięki sukcesowi jednej mojej aplikacji na andka. Zdjęcie i #pokazbeben na dowód
@MP0WER: to samo powiedziałem sobie jak miałem 20 lat i otwierałem pierwszy biznes (sprzedaż olejków do opalania przy plaży) w międzyczasie zrobiłem doktorat, zamknąłem 3 kolejne biznesy(już bardziej poważne) i jakoś sobie radzę.
Zanim poszedłem na studia już miałem działalność i kodziłem stronki. Na moim pierwszym roku na informatyce było nas ok. 120 osób. Do inż doszło może 20 osób. do magistra 6, a na doktorat poszło nas 2.
Powoli do przodu, dzisiaj zrobiłem sobie obsługę śledzenia myszki w edytorze, co nie było takie proste jak się wydaje. Wszystko przez jedną linijkę kodu, otóż do konwersji położenia wskaźnika na ekranie do koordynatów w edytorze używałem "ScreentoWorldPoint", a trzeba było użyć "ScreenPointToRay".
Nie wiem dlaczego tak, ale skoro już działa to po co drążyć ( ͡°͜ʖ͡°)
Teraz tylko ogarnąć przesuwanie wierzchołków gdy przycisk myszy będzie wciśnięty oraz to co
[EN] Fajny artykuł z różnymi brudnymi sztuczkami w kodzie gier http://www.gamasutra.com/view/feature/4111/dirty_coding_tricks.php?print=1 Dirty Coding Tricks m. in. "Back at [company X], I think it was near the end of [the project], we had an object in one of the levels that needed to be hidden. We didn't want to re-export the level and we did not use checksum names. So right smack in the middle of the engine code we had something like the following. The
@javaDevMatt w jednej grze do której miałem wgląd, korzysta z niej ~15k osob dziennie, widziałem kod pokroju
CurrentScore.totalScore = (int)Math.Round(CurrentScore.totalScoreD); if (CurrentScore.totalScore == 999999) CurrentScore.totalScore = 1000000;//some round issue. nic mnie już nie zdziwi (⌐͡■͜ʖ͡■)
@TadeuszSynZygmunta: @Nicarim: W #notefighter jest taka ciekawostka: pierwotny prototyp miał 4 ludki, które mogły oberwać nutą. W pewnym momencie pani grafik stwierdziła, że ładniej będzie z jednym dużym ludkiem zamiast 4 małych... zgodziłem się, ale nie chciałem wprowadzać dużych zmian w mechanice gry. Czysto technicznie nadal w grze są 4 ludki, tylko wyciąłem kod ich renderowania :D zamiast tego wprowadziłem różne callbacki w tych 4 ludkach,
@rezoner: Chyba jestem jakiś nienormalny ale projektowanie i tworzenie GUI sprawia mi dziką satysfakcję i jest to jedna z przyjemniejszych rzeczy podczas tworzenia gry.
Pierwsza chińska recenzja mojej gry #notefighter :D 4.4 na 5 (。◕‿‿◕。) Z tego co wykminiłem z Google Translate "gra trudna, ale fajna - ciut mało piosenek, ale pewnie będzie za jakiś czas więcej". Czyli nie tylko pirackie warezy tam mają. :D Strona ma fanpage z prawie 10 000 polubień, więc to fajna reklama.
@JavaDevMatt: domyślam się, że się tym nie przejmujesz i to nie chodzi o zwalczanie, ale o proaktywną postawę. Wyobraź sobie ździwienie Chińczyków, gdy mówisz im "hej, nie popieram piractwa, więc zostawiam Wam tutaj 5 kodów i będę wdzięczny, jeśli zachęcę kilka osób do kupna wersji oryginalnej" ;) I tak nic Ciebie to nie będzie kosztować, a możesz wiele zyskać. Przykład: https://twitter.com/Sosowski/status/452051281084178433
@ibeafraidi: zdecydowanie nie jest to produkt masowy - trzeba jednak ogarniac troche gre na jakims instrumencie :D ciut przesadzilem z poziomem trudnosci ᶘᵒᴥᵒᶅ
Poprzednio pokazywałem wam trailer, sklecony do zgłoszenia, a teraz mogę oficjalnie powiedzieć, że będziemy się wystawiać na Digital Dragons Indie Showcase!!111oneoneone ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ Kto się wybiera? Koniecznie wpadnijcie zagrać i pogadać!
@sortris: Zapraszamy, dzięki! Logo robił @czesiu1234, on też jest odpowiedzialny za grafiki w grze.
Nazwa gry - Angry John to robocza nazwa. Potrzebowałem czegoś do rejestracji gry na Indie Showcase, zapytałem Cześka czy ma pomysł, rzucił "Zły Jaś" ( ͡º͜ʖ͡º)
Jeśli chodzi o nazwę "studia" to siedziałem nad nią parę tygodni próbując łączyć różne słowa (słownik synonimów) i sprawdzając dostępność domeny .com.
@jasiek13: Gratuluje sukcesu, ja ze swoimi gierkami nie startowałem na DD, za dużo mam na głowie ale w przyszlym roku obowiązkowo chce coś przygotować !
@Willq: dzięki za zestawienie :) jakie to smutne, że sprzedałem 5 sztuk w PL i jestem bestsellerem ;___; jeszcze z tych 5 sztuk pewnie 2-3 moi znajomi kupili