Wpis z mikrobloga

[EN] Fajny artykuł z różnymi brudnymi sztuczkami w kodzie gier
http://www.gamasutra.com/view/feature/4111/dirty_coding_tricks.php?print=1
Dirty Coding Tricks
m. in.
"Back at [company X], I think it was near the end of [the project], we had an object in one of the levels that needed to be hidden. We didn't want to re-export the level and we did not use checksum names. So right smack in the middle of the engine code we had something like the following. The game shipped with this in.

if( level == 10 && object == 56 )
{
HideObject();
}

Maybe a year later, an artist using our engine came to us very frustrated about why an object in their level was not showing up after exporting to what resolved to level 10. I wonder why? "
:D
#gamedev #programowanie
  • 5
@javaDevMatt w jednej grze do której miałem wgląd, korzysta z niej ~15k osob dziennie, widziałem kod pokroju

CurrentScore.totalScore = (int)Math.Round(CurrentScore.totalScoreD);
if (CurrentScore.totalScore == 999999)
CurrentScore.totalScore = 1000000;//some round issue.

nic mnie już nie zdziwi ( ͡ ͜ʖ ͡)
@TadeuszSynZygmunta: @Nicarim:
W #notefighter jest taka ciekawostka: pierwotny prototyp miał 4 ludki, które mogły oberwać nutą. W pewnym momencie pani grafik stwierdziła, że ładniej będzie z jednym dużym ludkiem zamiast 4 małych... zgodziłem się, ale nie chciałem wprowadzać dużych zmian w mechanice gry. Czysto technicznie nadal w grze są 4 ludki, tylko wyciąłem kod ich renderowania :D zamiast tego wprowadziłem różne callbacki w tych 4 ludkach, które sterują renderowanie animacji
Pobierz JavaDevMatt - @TadeuszSynZygmunta: @Nicarim: 
W #notefighter jest taka ciekawostka: ...
źródło: comment_JRzuGw6uFY17e69YmrmakcowQve5dzzr.jpg
Z klejeniem dziur w geometrii map mnie rozwaliło:

"IF (Damp will fall through a hole()) THEN
Don't do it

The actual code was not really much more complex than that"
( )