Zrobiłem filmik z procesu tworzenia kolejnej gry - Spooky. Gierka napisana w C++/OpenGL/Box2D, wieloplatformowa. Zawsze lubiłem pisać gry bez oparcia o żaden silnik. Ten projekt zmusił mnie do stworzenia takich samych funkcjonalności, jakie są właśnie w profesjonalnych silnikach. Dlatego w końcu się do nich przekonałem. Następna gra będzie na Unreal Engine. Tymczasem zapraszam do oglądania. :) #gamedev #spooky
W tym tygodniu grafki zaszczycił nas konceptem UI z mapy świata. Macie tam kilka elementów, które zdradzają mechaniki jakie chcemy zawrzeć w grze, tj. frakcje i system dnia i nocy.
@Goryptic: Dzięki za poglądową zmianę kolorów :D Kolory wynikają głównie z tego, że chcemy zachować styl starej pożółkniętej mapy. @ludendorf: Gra to Aye Captain! Taktyczny rogulike inspirowany FTL w pirackich klimatach. Na nie myśleliśmy o multi. Celujemy w desktopy i tablety. Pierwotna wersja będzie w ang. Gdy będziemy robić lokalizację to na pewno Polskiego nie zabraknie. Kiedy? Myślę, że grywalne demo w tym roku, a w kolejnym finalna
Hej. Od dzisiaj Ignatius jest już dostępny na Windows PC z platformy itch.io za drobną opłatą tutaj. Zobaczymy czy coś z tego będzie. Sądząc po waszych wypowiedziach i tym co znalazłem na internecie, to raczej na nic się nie nastawiam.
Na google play, kilka dni temu Ignatius pobił swój rekord i miał 10K pobrań jednego dnia. Yey.
Przez ostatni tydzień nasz grafik pracował nad artem do gry i zrobił coś niesamowitego :D Można używać również jako tapety do czego gorąco zachęcam ;) High res
Postanowiłam, że podzielę się z Wami częścią swojej zakurzonej i zapyziałej twórczości. Kilka lat temu chciałam zostać szpecem od grafik do gier komputerowych, ale życie i #depresja [w sensie taka prawdziwa a nie zły humorek] zdecydowały inaczej. Wszystko czego się nauczyłam przez tyle lat szkoły artystycznej, aktualnie się kurzy i rdzewieje. Kiedyś zawsze chętna na malowanie lub rysowanie, dzisiaj nie może się zmusić do żadnej twórczości.
Ej Mirki. Wreszcie trafiliśmy z #assvspirates przedpremierowo na youtuby na jakiś popularniejszy kanał, ale ni w ząb nie kumamy co oni tam mówią. Rozumie tu ktoś po portugalsku? Chyba portugalsku? #portugalia #tlumaczenie #gamedev
Od jakiegoś czasu myślę o trzeciej grze. Po solidnej dawce nauki Unity, teraz czas na większy projekt. Pomysł już jest, kiełkuje w głowie od jakiegoś czasu, ale jeszcze sporo pracy nawet przy samym projektowaniu. Na chwilę obecną powiem tylko, że temat będzie motoryzacyjny.
@Igoras: Generalnie zbieram opinie, bo samemu mam parę uwag co do tego, ale nie jestem do końca pewny niektórych;) Myślę, że zmienię tak, żeby na środku się rozszerzało, a do kierownicy z powrotem zwężało.
@rezoner: Taki mały szczegół, ale podejrzewam że to chwila do doklejenia kolejnych ranków. Dorzuć coś po tej czaszce, bo wbiłem ich jakby 3 a nic więcej w ranku nie podskoczyło. Albo za daleko jest druga czaszka ;) Ale jakoś gdy zdobyłem poraz n'ty czaskę i tak biegałem nic już nie zdobywając traciłem zapał :P Gracz musi zawsze dążyć do czegoś, bo jak zostanie mechaniczne klikanie guzika to już słabo ;)
Sobota wypadałoby więc pochwalić się jakąś graficzką z gry i tak się składa, że mamy czym!
Czesław zmajstrował dziś grafikę do HUB'u, do którego będzie się wracać po każdym poziomie. Będzie można tam kupić nowe itemy za kurki, wziąć udział w losowych eventach oraz skoczyć do kolejnego świata.
@Asdasiq: robali już nie ma, wywaliliśmy bo faktycznie były zbyt podobne :) Ja bardziej mówię o mechanice gry, jeśli chodzi o wygląd gry to pomijając odmienny styl my jesteśmy po całkowicie drugiej stronie spektrum. NT jest: low res, pixelart, 30 fps, poklatkowa animacja. AJ: ultra high res (w grze mamy tekstury pod 4K), wektory, 60FPS, animacja szkieletowa. Co do poziomów tu faktycznie jest podobieństwo takie, że korzystamy z generatora do
@rezoner: Bardzo grywalne. Wróżę ci sukces. :) Co do błędów to dwa zauważyłem, pewnie o obu już wiesz bo nie są specjalnie "ukryte": 1. Jak masz w ekwipunku minę i nóż, to gdy rzucisz nożem, to automatycznie używasz też miny. 2. Jak masz jedna miksturę leczenia w ekwipunku i stracisz trochę życia, a następnie podniesiesz inną miksturę (czyli zostanie użyta od razu) - to twoja mikstura w plecaku używa się
Cześć, Wrzucamy na szybko kolejne postępy. Ostatnie dni poświęcamy w większości na poprawianie błędów i dodawanie 'smaczków' do gry. Tym razem pod młotek wzięliśmy rzekę i jej otoczenie.
Hej wszystkim, Ponownie potrzebujemy Waszej pomocy. Nie możemy zdecydować się, który styl pól w grze będzie lepszy:
A - Pola są bardziej blokowe, z daleka tworzą zwarty układ i ładną kompozycję, ale z bliska nie są atrakcyjne. B - Pola są bardziej szczegółowe, z daleka tworzą chaos, ale z bliska wyglądają ładnie.
#gamedev #spooky
https://github.com/darsto/spooky
@darsto: BP rządzi, najlepszy wynalazek od czasów obrotowych fotelów.