Niestety wielki smutek :( Wzięliśmy się z kumplem za odnawianie Daimlera Double Six Seria III. Jesteśmy na etapie silnika (V12 5.2l HE) - 10 świec wykręciło się od strzała. Na 10 cylindrach kompresja idealna, po 12-13 bar. 11 też się po jakimś czasie poddała, kompresja spoko. Po 2 dniach ze spawarką poddała się 12 świeca i niestety katastrofa - kompresja 7 bar, po wjechaniu kamerką endoskopową cylinder zajechany jakby go ktoś pilnikiem
@Nizax: Kontakt elektryczny z blokadą się załączył i wyłączyło napęd. Żeby hamulec awaryjny się załączył kabina musiałby jechać przez chwile szybciej niż zwykle
@jos: o moje dawne auto, teraz należy do znajomego. To xr4i to tylko nazwa wersji wyposażenia. W starszych sierrach xr4 oznaczało 4x4. Pod maską tego auta jest zwykle 2.0dohc i napęd na tył. Samochód do mnie trafił od kuzyna, który kupił go w 2020.
#pracbaza dzisiaj składam wypowiedzenie, dajcie plusa na odwagę. Jakos się mocno stresuje. W mojej pracy nabawiłem się jakiegoś syndromu sztokholmskiego.
Panowie, dziś chciałem jechać do pracy swoim s40 1.9 td (silnik francuz), wyjeżdżam z podwórka i nagle zgasł, no cóż zdarza się.
Próbuje go odpalić i nic, kręci ale nie odpala. Nie mam pojęcia co się mogło stać. W czwartek prawdopodobnie zatarło mi się łożysko/sprzęgło na alternatorze, samochód wydawał odgłosy stukania z rozrządu, miałem go w środę oddać do mechanika i odrazu wymienić łożyska na kołach z
@Normalny-czlowiek: czy pasek osprzętu w tym silniku napędza pompę wody? To Francuz i pewnie jest napędzana rozrządem, warto jednak to sprawdzić, żeby niespodzianki nie było. Jeżeli silnik kręci to nie jest to zablokowany alternator, słyszałbyś piski przy kręceniu. Kto postawił diagnozę, że to alternator, ty ze szwagrem na słuch, bo kiedyś u niego też cykało czy mechanik, który miał to robić. Pokaż lepiej zdjęcie z pod maski, wtedy może coś się
Widuje dużo ciekawych samochodów we #wroclaw więc pomyślałem, żeby zrobić tag, z upolowanymi okazami, bardziej egzotycznymi i ciekawymi na swoj sposób, niekoniecznie nudnym zwykłotami jak np. lambo huracan czy chiron co tam kiedyś probował jeździć ( ͡°͜ʖ͡°) Na poczatek taka Toyotka i od razu #jdmboners #wroclawcarspotting #carspotting
@jmuhha: Ciężko ocenić czy problem jest z przodem czy z tyłem. Z przodu są różne wartości pochylenia koła i wyprzedzenia sworznia, mogą one być poza normą, ale powinny być to te same wartości z lewej i prawej (pochylenie koła aż tak mocno nie wpływa na ściąganie, ale może być powiązane z wyprzedzeniem sworznia). Do tego to samo z tylu, zbieżność różna na lewym i prawym kole. Tolerancja w zależności od auta
Jestem na zlocie. Dookoła dzikie egzotyki: supra w malowaniu z Fast and Furious, drużyna pięciu GT86, Civic czwartej generacji w malowaniu Kanjo Loop, tyle piękna aż człowiek nie wie na co patrzeć. NIE PRAWDA.
Bardzo dobrze wiem na co chcę patrzeć, widzę przed sobą Hondę Prelude drugiej generacji. Czemu ten wóz jest tak ciekawy? Zacznijmy od przodu. Witają nas podnoszone lampy. Dalej za pop-upami mamy maskę która kryje
@SzubiDubiDu: silniki jak najbardziej mogły być na wtrysku. W tamtym czasie Honda oferowała silniki zasilane gaźnikiem lub wtryskiem. Sam posiadam bliźniaczą honde, accorda 3 generacji w w nadwoziu aerodeck. Tam również projektanci starali się uzyskać długą i niską maskę.
Od zawsze strasznie podobał mi się #saab Szukam samochodu do codziennej jazdy i mam na ten cel zawrotne 5k (samochód + ewentualny serwis). Rozglądałem się za jakimś Lupo czy innym blenderem, ale zauważyłem, że 900NG/9-3 można kupić spokojnie w kwocie 2-5k i to w dobrym stanie. Warto się w to pchać? Zjedzą mnie późniejsze koszta? Zakładam oczywiscie kupno egzemplarza z podtlenkiem gazotu. Jak z częściami? Byłem na forum Saaba, ale tam ludzie
@peanut_whu połowa tego co tu piszą to nie prawda. Jeżeli szukasz 900/9-3 w małych pieniądzach najlepszym wyborem będzie silnik bez turbo czyli najsłabsze 2.0/2.3 ponad to dobrze znoszą gaz. Silniki turbo niestety będą zajechanie przez brak regularnego serwisu i mogą mieć problem ze zużytymi panewkami lub nawet obróconą panewkę co oznacza remont lub wymianę. Możesz się za nimi rozglądać, ale jest to trochę ryzykowne. Wersje wolnossące nie mają tego problemu, a oprócz
@peanut_whu da się poszukaj grupach na FB Saab - sprzedam kupię albo handluj z saabem. Na tej pierwszej jest teraz wystawiony 9-3 turbo za 6000 z gazem. Sprzedający pisze o dobrym stanie blacharskim, sprawdzonych panewkach i wyczyszczonej misce. Trochę już stoi i nie wiem czy brak popytu czy jednak jest coś nie tak.
@trll: wolnossaki łatwo jest znaleźć zwłaszcza w 900ng, a nawet łatwiej niż turbo. Wiem że turbo są dużo lepsze i bez problemu można mieć w nich ponad 200km, ale w tym budżecie istnieje wysokie ryzyko, że silnik padnie w przeciągu 2 miesięcy. Zawsze może się udać kupić zadbane turbo, ale uważam że to trudniejsze niż kupinie sprawnego wolnossaka
@Student_AWAS zdjęcie zrobione we Wrocławiu, w sunię to mnie nie dziwią testy tutaj. Kiedyś coś czytałem o testach 911 w Polsce. Co to za skrót TME i AUD, bo nie mogę skojarzyć.
źródło: temp_file7576160351150888809
Pobierz