Wpis z mikrobloga

Od zawsze strasznie podobał mi się #saab
Szukam samochodu do codziennej jazdy i mam na ten cel zawrotne 5k (samochód + ewentualny serwis). Rozglądałem się za jakimś Lupo czy innym blenderem, ale zauważyłem, że 900NG/9-3 można kupić spokojnie w kwocie 2-5k i to w dobrym stanie. Warto się w to pchać? Zjedzą mnie późniejsze koszta? Zakładam oczywiscie kupno egzemplarza z podtlenkiem gazotu. Jak z częściami? Byłem na forum Saaba, ale tam ludzie podchodzą do zakupu z budżetem 20k z dopiskiem, że 'kilka tysięcy nie zrobi różnicy' XD
Nie mam zamiaru nic w nim zmieniać ani tuningować, a jedynie podtrzymywać w dobrym stanie.
Jeśli się nie da, to trudno, ale zapytać zawsze warto ))¯_(ツ)_/¯
#saablove #motoryzacja #samochody
Pobierz
źródło: comment_DQFMm2RVlqnPQm6i09F9GQvyNFwXa5gC.jpg
  • 25
@peanut_whu: miałem w 2006-2008. Nadal w rodzinie służy, był już u brata teraz u mamy. Niezwykle trwałe, wygodne i solidne auto. Części w normie ale astra to na pewno nie jest.
@peanut_whu: Paaanie ja to juz w tym roku w mojego wsadzilem 6000:P nie wierze zeby dalo sie kupic w tej cenie zadbanego nie ważne jaki model bo te starsze to juz i tak trzymaja ceny. Moj ma 15 lat, jesienia kupilem za 11k i do tej pory wsadzilem 8k ale i tak nie jestem jakis bardzo zly bo rownie dobrze moglem kupic takiego za 20 i też musieć dolozyć 10 na
@330CiA: @Promozet1: 1:rozrzad (sam balans i slizgacze) 800zl
2. Serwis Klimy (nie pamietam chyba cos 300zl)
3. niespodziewanie poszly hamulce (tyl nowe zaciski, przod regeneracja +przewody) chyba bylo jakos 1200
4. sprężyna w zawieszeniu ( wymienia sie 2 wiec 2x 450) no i gwoźdź programu. Okazalo sie ze albo poprzedni wlasciciel nie wiedzial albo specjalnie mnie oszukal odnosnie poduszek (auto wydmuszka) wiec za zawieszenie plus rozlozenie i zlozenie calego wnetrza,
@peanut_whu: osobiscie niedawno szukalem i uwierz, że w tej cenie bedzie bardzo ciezko znaleźć coś co nie bedziesz zaraz musial drugiej wartości auta wsadzać. Zapomnij o znalezieniu auta z lepszym paliwem: miesiąc przeglądałem ogłoszenia 9-3 i w sumie znalazłem jeden egzemplarz z lpg. Ja kupiłem egzemplarz za 8k i to chyba była okazja, bo z mechanicznych rzeczy to do roboty jest tylko odma (typowe) no i rzeczy eksploatacyjne jak olej, świece,
@xxx-xxx-xxx: No właśnie myślałem też mocno o Punciaku. Corsą jeździłem kiedyś, bo mama miała i średnio ją wspominam. Jeszcze patrzyłem trochę na Carismy, ale tam też pewnie będzie problem z częściami. Nie chciałbym takiego całkowicie małego autka, bo źle mi się jeździ takimi mydelniczkami i nie ma z tego nawet grama radości. Z drugiej strony nie musiałbym się bać o jazdę różowego, a poza tym niewiele można oczekiwać w cenie lepszego
@peanut_whu połowa tego co tu piszą to nie prawda.
Jeżeli szukasz 900/9-3 w małych pieniądzach najlepszym wyborem będzie silnik bez turbo czyli najsłabsze 2.0/2.3 ponad to dobrze znoszą gaz. Silniki turbo niestety będą zajechanie przez brak regularnego serwisu i mogą mieć problem ze zużytymi panewkami lub nawet obróconą panewkę co oznacza remont lub wymianę. Możesz się za nimi rozglądać, ale jest to trochę ryzykowne. Wersje wolnossące nie mają tego problemu, a oprócz
@czyrys: Turbo nawet nie brałem pod uwagę, bo liczę się z tym, że to już maszyny dla pasjonatów z pieniędzmi. Czyli sądzisz, że do 5k można kupić jeżdżący egzemplarz, który nie będzie skarbonką?