Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko204
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
__Qu
__Qu

__Qu

Dołączył 2 lata i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 269
  • Znaleziska 29
  • Mikroblog 240
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1
__Qu
__Qu
__Qu 31.10.2024, 13:36:02
  • 2
Derentieryzacja Polski.
1. Wprowadzenie jednolitego podatku dochodowo-katastralnego (JPDK)
Rozważmy 3 sytuacje:
A) Pracujesz na etacie i zarabiasz 200k.
B) Pracujesz na etacie i zarabiasz 100k oraz osiągasz 100k dochodu z najmu.
C) Zajmujesz się się najmem i masz 200k dochodu.

Czy popierasz derentieryzację?

  • Popieram i popieram postulaty 1-4 16.7% (4)
  • Popieram i popieram część postulatów 29.2% (7)
  • Nie popieram 25.0% (6)
  • Państwo powinno bardziej pomóc rentierom 16.7% (4)
  • Inna odp (komentarz) 0% (0)
  • Sprawdzam 12.5% (3)

Oddanych głosów: 24

  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

__Qu
__Qu
__Qu
Autor
31.10.2024, 17:16:27 via Wykop
  • 0
@4mja: Nie czytałem nigdy Marxa, ani Engelsa. Co do Twojego 1. -> obecny podatek od najmu zostałby zlikwidowany, a dochód liczony "ryczałtowo" od wartości mieszkania i dodawany do innych dochodów (jeśli ktoś takie posiada). Myślę, że JPDK w niewielkim stopniu zostałby przerzucony na najemcę, bo jeżeli mieszkanie stałoby puste, to podatek i tak musiałby zostać zapłacony. 2. -> ZUS rzeczywiście nie ma żadnych rezerw, ale to nie znaczy, że nie
  • Odpowiedz
__Qu
__Qu
__Qu
Autor
01.11.2024, 07:39:48 via Wykop
  • 0
@KonradM: tak, coś takiego. Stawki mogłyby być 12 i 32, albo jakieś inne. Ale byłyby takie same jak dla dochodu.
  • Odpowiedz
__Qu
__Qu
__Qu
Autor
02.11.2024, 01:27:46 via Wykop
  • 0
@KonradM: Dzięki za odpowiedź. W pierwszym wpisie napisałem

Jak działałoby JPDK? Skoro ROI wynosi 4%, to wartość posiadanych mieszkań mnożymy przez 4% i dodajemy do dochodu. Wtedy każda z osób A), B) C) zapłaci taką samą stawkę podatku i dzięki temu można nieco obniżyć stawki PIT przy zachowaniu neutralności budżetowej. Można rozważyć także kwotę wolną od katastru, np. 300k na osobę w rodzinie. Wtedy rodzina 2+2 z mieszkaniem za 1,2M nie
  • Odpowiedz
__Qu
__Qu
__Qu
Autor
02.11.2024, 01:39:19 via Wykop
  • 0
@zaq22: Co do JPKD Są 3 opcje: dzięki zwiększonym wpływom można obniżyć stawki podatku z 12%/32%, co nie zmniejszy dziury budżetowej, a pomoże osobom osiągającym dochód (neutralność budżetowa, o której pisałem w pierwszym wpisie) Pytanie czemu ktoś ma płacić 32% PIT powyżej 120k, 9% składki zdrowotnej?. Do tego ZUS, który jedym się opłaca, a innym nie (np. tym co nie dożyją emerytury). Dla porówna rentier płaci 8,5%/12,5% podatku przychodowego, czyli
  • Odpowiedz

1037

Gwiazdowski - podatek katastralny, ale tylko dla nowych właścicieli xD

Gwiazdowski - podatek katastralny, ale tylko dla nowych właścicieli xD

Żeby przypadkiem biedni "inwestorzy" mieszkaniowi nie mieli za ciężko :( 16:20

macz
z
youtube.com
dodany: 22.10.2024, 08:54:38
  • 262
  • #
    nieruchomosci
  • #
    bekazgwiazdowskiego
  • #
    ekonomia
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    mieszkanie
__Qu
__Qu
__Qu 22.10.2024, 12:08:49 via Wykop
  • 3
@macz: 41%, bo jeszcze składka zdrowotna
nad__czlowiek
nad__czlowiek
21.10.2024, 16:32:05
  • 99
#programista15k #programista25k #programowanie #budda

Śmieszą mnie ludzie na udawanych fejk działalnościach, gdzie te firmy jednoosobowe to bardzo słaby zaskowany etat UoP w celu unikania wysokich podatków - ostro się wypowiadają po osobach typu Budda. Nie popieram działań Buddy, ale śmieszą mnie ludzie co sami dymają państwo na podatkach jak sie da i korzystają z faktu, że brakuje czasu i odpowiedniej ilości urzędników co by sprawdzili
nad__czlowiek - #programista15k #programista25k #programowanie #budda

Śmieszą mnie l...

źródło: programistyczny buddah

Pobierz
  • 83
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

__Qu
__Qu
__Qu 21.10.2024, 18:17:36 via Wykop
  • 21
@nad__czlowiek: I dobrze, że ludzie wybierają korzystniejszą dla siebie formę opodatkowania. To państwo dyskryminuje podatkowo ludzi na etacie. Płacisz 41% podatku od kwoty powyżej 120k rocznie, a przedsięciorca 19 + 4,9 = 23,9% . To nie jest normalne. Do tego przymusowy ZUS do ~250k rocznie. Mnóstwo ludzi nie dożywa emerytury, a też mają na to płacić. Nawet na wkład własny nie można tego wypłacić. W ogóle poziom ignorancji nt. pracy
  • Odpowiedz
del855
del855
09.09.2024, 05:37:05
  • 10
Fliperstwo - usługa dobrych ludzi która przywraca mieszkania w kiepskim stanie ponownie na rynek za drobna oplata ;))

No niestety ten biznes ewidentnie idzie w stronę dymania poprzedniego (bo zanizony wykup) I nowego właściciela (zawyżana sprzedaz) przy wykonaniu remontu który coraz częściej na dobrą sprawę trzeba byłoby przeprowadzić jeszcze raz bo był zrobiony totalnie po bandzie.

Czy w ogóle ktoś się zastanawia PO CO przy usłudze remontowej (bo to jest ten "dobry" fliping) w
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

__Qu
__Qu
__Qu 09.09.2024, 12:28:54 via Wykop
  • 0
Ale przecież pierwotny właściciel może zlecić remont i sprzedać drożej bez udziału flipera. Jak ktoś sprzedaje po kosztach zniszczone mieszkanie, to raczej nie chce na nie poświęcać czasu i pilnować ekipy remontowej
  • Odpowiedz
__Qu
__Qu
__Qu 09.09.2024, 13:52:49 via Wykop
  • 0
No ale jak to ma wyglądać z perspektywy kupującego? Mam zaufać tej wizualizacji po remoncie i zapłacić z góry? Co jak kupujący się wycofa? Fliper ma zapłacić sprzedającemu i szukać nowego kupującego?
  • Odpowiedz
__Qu
__Qu
__Qu 09.09.2024, 15:08:58 via Wykop
  • 0
Zależy co masz na myśli. Mam dwie inne opcje: 1. Kupuję bezpośrednio od sprzedającego bez flipera i sam ogarniam remont. Zalety: oszczędność na prowizji flipera. Mało kto tak chyba robi. 2. Kupuję gotowca od flipera (czyli tak jak ludzie robią). Zalety: widzę, co kupuję, nie muszę się kłócić z fliperem, czy remont spełnia warunki umowy, nie tracę kilku miesięcy na zakończenie remontu. Imo ludzie wolą przepłacac u flipera, bo jest wygodniej
  • Odpowiedz
czasnawybory666
czasnawybory666
08.09.2024, 08:48:39
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

__Qu
__Qu
__Qu 08.09.2024, 09:09:21 via Wykop
  • 8
@czasnawybory666: propsy za szczerość. Głosowałeś kierując się emocjami i żeby jakieś pojedyncze osoby rozstały rozliczone, co nie będzie miało większego wpływu na rzeczywistość przeciętnej osoby. A teraz wchodzi / może wejść masa niesprawiedliwych i szkodliwych przepisów typu kredyt 0%, renta wdowia, przywileje składkowe dla przedsiębiorców, ozusowanie zleceń itp
  • Odpowiedz
affairz
affairz
12.07.2024, 10:16:27
  • 14
Moj ulubiony troll xD
#gielda
affairz - Moj ulubiony troll xD
#gielda

źródło: image_picker_D49FD6B8-4F57-4890-AED0-82C74924C36E-70720-0000096A72281FA1

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

__Qu
__Qu
__Qu 13.07.2024, 12:19:18 via Wykop
  • 0
@Hmrogrz: @mistejk Przecież dywersyfikacja nie polega na kupnie 10 spółek. Jak kupisz 10 spółek budowlanych, to wszystkie będą rosnąć/spadać podobnie. Dywersyfikacja polega na kupnie różnych aktywów nie tylko akcji i "różne wigi" to może być za mało. A to ze sprzedażą po dwóch latach to chyba największa bzdura. Nie ma takiej reguły. Jakbyście kupili Amazon w styczniu 21, to zgodnie z tą radą stracilibyscie ze 160 na 80, a
  • Odpowiedz
__Qu
__Qu
__Qu 13.07.2024, 17:46:25 via Wykop
  • 0
@Hmrogrz: Twoja strategia brzmi sensowniej, mi bardziej chodzi o to, że autor pisze jakby z pozycji znawcy ("porozmawiajmy o dywersyfikacji"), a potem używa masy uproszczeń i pisze to, co mu się wydaje
  • Odpowiedz
Assailant
Assailant
12.11.2023, 19:09:01
  • 4
#nieruchomosci
#codziennykataster
#antykapitalizm
#ekonomia
Nierówności w posiadaniu ziemii zestawione ze średnim wzrostem gospodarczym.
Assailant - #nieruchomosci 
#codziennykataster
#antykapitalizm
#ekonomia
Nierówności ...

źródło: RDT_20231112_2007045663753010767227711

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

__Qu
__Qu
__Qu 12.11.2023, 19:25:31 via Wykop
  • 1
No ale czemu antykapitalizm? Po prawej Korea jest kapitalistyczna, a po lewej Venezuela chyba nie. Nie ma tu nic z Europy czy USA. Jedyna prawidłowość że po prawej państwa z Azji, a po lewej z Ameryki Południowej
  • Odpowiedz

667

Hindusi niweczą nasze ekologiczne dzieło?

Hindusi niweczą nasze ekologiczne dzieło?

W Europie będziemy się zarzynać aby ograniczać emisję CO2 a w Indiach liczba sprzedawanych samochodów spalinowych rośnie lawinowo. Rynek indyjski jest już dwa razy większy od niemieckiego i osiąga 1/3 wartości rynku USA.

konto usunięte
z
spidersweb.pl
dodany: 09.11.2023, 19:24:36
  • 142
  • #
    motoryzacja
__Qu
__Qu
__Qu 10.11.2023, 03:37:48 via Wykop
  • -4
@ChwwD: Nie powinno być takich odgórnych zakazów, ale mem z demo to chyba nie jest rzetelne źródło? Naprawdę pół minuty zajmuje zweryfikowanie tego, że takie pomysły są już w wielu krajach. Tu chociażby na wiki phase-out
__Qu
__Qu
__Qu 10.11.2023, 12:44:00 via Wykop
  • 0
@wojciechka1:

Twoja strona i mapka na niej to z kolei skrajna propaganda w drugą stronę


Myślę, że ten artykuł na wiki piszą głównie osoby, które popierają te zakazy, więc może być stronniczy. Natomiast, jak klikniesz na mapkę, to masz takie niebieskie More details co cię przekieruje na opis. Na dole
__Qu
__Qu
__Qu 10.11.2023, 13:10:35 via Wykop
  • 1
@wojciechka1: @ChwwD tu jest chyba bardziej rzetelna mapa
source
__Qu - @wojciechka1: @ChwwD tu jest chyba bardziej rzetelna mapa 
source

źródło: LDV_Global-phase-in-map-thru-04

Pobierz
TeslaPrawdziwy
TeslaPrawdziwy
TeslaPrawdziwy
08.11.2023, 15:15:14
  • 3
Moja prognoza utrzymania stóp procentowych na obecnym poziomie się sprawdziła.

Na początku grudnia odczyt inflacji będzie poniżej 5% i stopy procentowe staną się dodatnie.

#nieruchomosci #inflacja #ekonomia #gospodarka #wynajem #kredythipoteczny #spoleczenstwo #finanse #inwestowanie #inwestycje #polityka
TeslaPrawdziwy - Moja prognoza utrzymania stóp procentowych na obecnym poziomie się s...

źródło: inflacja i stopy procentowe

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

__Qu
__Qu
__Qu 08.11.2023, 16:44:29 via Wykop
  • 5
@TeslaPrawdziwy : wzrost minimalnej o 20%, 165 mld deficytu(albo więcej jeśli wejdą nowe obietnice wyborcze), wyższy VAT na jedzenie, droższy prąd itp. To oznacza tylko jedno - deflacja xdd
  • Odpowiedz
aleksc
aleksc
01.11.2023, 05:06:37
  • 8
Po 9 latach spłaciłem mieszkanie kupione w 2015 roku za około 300 000 zł w Warszawie na Żoliborzu o powierzchni około 36 m2. Postanowiłem sprawdzić ile jest warte na popularnych stronach do wyceny mieszkań i porównać z wyceną rzeczoznawcy majątkowego. Najbliżej wyceny rzeczoznawcy był sonar a najdalej ihomes. Swoją drogą to kuriozum jakie są teraz ceny mieszkań i to, że moje 36 m2 jest warte około 650 000 zł.

sonarhome: 655 192 zł
urban.one:
aleksc - Po 9 latach spłaciłem mieszkanie kupione w 2015 roku za około 300 000 zł w W...

źródło: sonar

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

__Qu
__Qu
__Qu 01.11.2023, 12:05:45 via Wykop
  • 3
@Louis_de_Pointe_du_Lac: ale tego tak się nie liczy. Zapłacił 300 000 + 50 000 + 60 000, czyli 410k w ciągu 9 lat, a ty dodajesz 45% inflacji tak jakby 300k zapłacił w samym 2015. Więc jest tak min 150k na plusie i jeszcze do tego oszczędność na wynajmie
  • Odpowiedz

Osiągnięcia

  • Gadżeciarz
    od 23.04.2024

    Gadżeciarz
  • Rocznica
    od 15.06.2024

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking