Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko242
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Vivec
Vivec

Vivec

Dołączył 11 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj

To konto jest obecnie zbanowane.

  • Akcje 5276
  • Znaleziska 924
  • Mikroblog 4352
  • Obserwujący 24
  • Obserwowane 34
Zarzadca
Zarzadca
08.07.2019, 22:47:03 via Android
  • 120
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vivec
Vivec
Vivec 09.07.2019, 14:54:06
  • 5
@MPXD:

Dlatego da Vinci miał problemy z kościołem podczas badania zwłok?


Kiedy dokładnie da Vinci miał kłopoty ze strony Kościoła z powodu badania zwłok, jakiś przykład potrafisz
  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec 10.07.2019, 15:06:15
  • 2
@sublatio_cum_laude: medycyna do XX wieku była bardzo konserwatywną dziedziną. W latach 60-tych XVII wieku Antoni van Leeuwenhoek odkrył za pomocą mikroskopu świat mikroorganizmów. Znajdywał je wszędzie gdzie spojrzał. Zaobserwował również krwinki czerwone i plemniki. Mimo to po kilku dekadach zaprzestano używać mikroskopu do badań naukowych aż do drugiej połowy XIX wieku, choć ówczesne mikroskopy były wystarczająco dokładne do tego typu badań. A sama teoria zarazków zastosowana w medycynie została dopiero
  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec 07.07.2019, 15:44:36
  • 13
1 060 - 1 = 1 059

Tytuł: Opowieści o pilocie Pirxie
Autor: Stanisław Lem
Gatunek:
Vivec - 1 060 - 1 = 1 059

Tytuł: Opowieści o pilocie Pirxie
Autor: Stanisław Lem
G...

źródło: comment_hcDsONymtHRUIQGCl1txQ5506uZc4X6F.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DJtomex
DJtomex
07.07.2019, 16:51:36
  • 1
@Vivec: Nie istnieje lepsze opowiadanie sci-fi/groza od Terminusa.

  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec 30.06.2019, 15:47:27
  • 5
1 083 - 1 = 1 082

Tytuł: Pirate Freedom
Autor: Gene Wolfe
Gatunek:
Vivec - 1 083 - 1 = 1 082

Tytuł: Pirate Freedom
Autor: Gene Wolfe
Gatunek: Fantast...

źródło: comment_ZT4dnQiWIT0HTtaMpT9wrZC2pZEUgtYu.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vivec
Vivec
Vivec 23.06.2019, 16:11:39
  • 10
1 095 - 1 = 1 094

Tytuł: How Language Began: The Story of Humanity’s Greatest Invention
Autor: Daniel L. Everett
Gatunek
Vivec - 1 095 - 1 = 1 094

Tytuł: How Language Began: The Story of Humanity’s Greates...

źródło: comment_duCZq8w84yc7as5P2FHDVBKrV8ZH95hU.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vivec
Vivec
Vivec 16.06.2019, 14:59:03
  • 4
1 123 - 8 = 1 115

Tytuł: The House of Niccolò
Autor: Dorothy Dunnett
Gatunek
Vivec - 1 123 - 8 = 1 115

Tytuł: The House of Niccolò
Autor: Dorothy Dunnett
Gat...

źródło: comment_Ym9OUvcskD5NQgJyVCK4DmCVl4WwhWsE.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

yeron
yeron
16.06.2019, 15:13:21
  • 0

Komentarz usunięty przez autora

xandra
xandra
09.06.2019, 08:20:18
  • 955
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 126
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vivec
Vivec
Vivec 09.06.2019, 09:47:03
  • 50
@xandra: wystarczy szybki rekonesans z google żeby stwierdzić, że pełno tu bzdur(ale może zbyt wiele od niektórych wymagam). Weźmy czyściec o którym pisze choćby św. Augustyn w IV wieku. Choć nie używa tej nazwy, to pisze o oczyszczającym ogniu który zbawia. Lub papież Grzegorz Wielki, który rozróżniał w swoich pismach między ziemską pokutą a oczyszczeniem po śmierci. Sama nazwa "czyściec" sięga XXI wieku. W 1274 roku na drugim soborze lyońskim
  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec 09.06.2019, 09:57:30
  • 20
@xandra: ah tak, typowa taktyka internetowych racjonalistów: jeśli wykażesz im, że bezmyślnie powtarzają nieprawdę, to momentalnie, bez żadnej refleksji na temat swoich kłamstw, próbują obrzucić łajnem z innej strony, byle by dowalić tym chrześcijanom. Nieważne, że nie ma to żadnego związku z poruszanym tematem...
  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec 09.06.2019, 10:18:26
  • 5
@Deno: nie.
To niech to będą prawdziwe dowody, a nie kłamstwa.

@xandra: a może zanim coś tu zapostujesz to sama pomyśl i sprawdź, co? To takie trudne, nie powtarzać bzdur?
  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec 09.06.2019, 10:22:29
  • 7
@xandra: zrobiłem to już raz w moim pierwszym poście. Czytałaś go w ogóle? Po co mam się wysilać, skoro to do ciebie nie dociera?
  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec 09.06.2019, 10:54:46
  • 2
@xandra: proszę linki:
Encyclopædia Britannica
Catholic Encyclopedia
Wikipedia

Jest tam pełno źródeł. To teraz wreszcie się do tego odniesiesz?
  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec 09.06.2019, 11:03:33
  • 4
@xandra: czyli nie odniesiesz się. Trudno, nie mam zamiaru tracić tu z tobą więcej czasu. Mimo wszystko miłego dnia.
  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec 02.06.2019, 15:23:48
  • 9
1 146 - 1 = 1 145

Tytuł: A History of the World in 12 Maps
Autor: Jerry Brotton
Gatunek
Vivec - 1 146 - 1 = 1 145

Tytuł: A History of the World in 12 Maps
Autor: Jerry Bro...

źródło: comment_tz5H0x0evltlEj2tacYeSBqrbL6aFW1n.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vivec
Vivec
Vivec
Autor
08.06.2019, 17:43:03
  • 0
@taanzen: kurcze, nie pamiętam. To było jakiś czas temu. W każdym razie nabyłem ją w formie ebooka.
  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec 19.05.2019, 15:35:20
  • 11
1 198 - 1 = 1 197

Tytuł: Wzlot i upadek D.O.D.O.
Autor: Neal Stephenson i Nicole Galland
Gatunek
Vivec - 1 198 - 1 = 1 197

Tytuł: Wzlot i upadek D.O.D.O.
Autor: Neal Stephenson i N...

źródło: comment_F5gqnFquzdRPg2tVhCBUK1Cbn1PLUqx4.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Croudflup
Croudflup
21.05.2019, 07:05:56
  • 1
@Vivec: piękne są te jego okładki, chcę kupić Peanatemę najpierw ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
c.....r
c.....r
konto usunięte 13.05.2019, 10:46:00
  • 0
#ksiazki
zna ktoś podobne książki do domu z liści Danielewskiego, coś podobnego z silent hillowym podejściem? Czy to raczej jest ewenement na rynku.
c.....r - #książki 
zna ktoś podobne książki do domu z liści Danielewskiego, coś pod...

źródło: comment_E8zHqDIhEcfC4QJpbMrWSNrd63xYye2q.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vivec
Vivec
Vivec 13.05.2019, 14:49:24
  • 1
@chinskitranslator: z opisu pasuje Pożeracz myśli Stevena Halla, ale sam nie czytałem.
  • Odpowiedz
Stryjekmod
Stryjekmod
10.05.2019, 23:43:57
  • 2
Co polecicie Josepha Conrada? Mam na niego chrapkę od jakiegoś czasu. Dawno temu próbowałem czytać Jądro Ciemności, ale jakoś średnio weszło. Polecacie inne pozycje? Być może lżejsze aby stopniowo zapoznać się z jego literaturą? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#ksiazki #josephconrad #literatura #ksiazka
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vivec
Vivec
Vivec 11.05.2019, 03:52:14
  • 0
@Stryjekmod: Nostromo
  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec 28.04.2019, 16:25:58
  • 10
1 236 - 1 = 1 235

Tytuł: The Medici Conspiracy: The Illicit Journey of Looted Antiquities
Autor: Peter Watson i Cecilia Todeschini
Gatunek:
Vivec - 1 236 - 1 = 1 235

Tytuł: The Medici Conspiracy: The Illicit Journey of Loo...

źródło: comment_QfWdvnNU3jySH99cy17Enh3b7WihevIQ.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vivec
Vivec
Vivec 22.04.2019, 15:48:14
  • 13
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vivec
Vivec
Vivec
Autor
22.04.2019, 16:20:31
  • 1
@dugi123: z niektórymi książkami tak jest, że doceniamy je dopiero po jakimś czasie, przy kolejnej lekturze. Moze tak będzie też w twoim przypadku.
A skoro wspomniałeś o filmie, to przyznaję, że nie mogę doczekać sie nowej adaptacji. Reżyser, Denis Villeneuve, jest aktualnie jednym z moich ulubionych i jestem niezmiernie ciekaw jak wyjdzie jego wersja tej świetnej historii.
  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec 07.04.2019, 15:40:11
  • 7
1 290 - 1 = 1 289

Tytuł: Lost in Math: How Beauty Leads Physics Astray
Autor: Sabine Hossenfelder
Gatunek:
Vivec - 1 290 - 1 = 1 289

Tytuł: Lost in Math: How Beauty Leads Physics Astray
Au...

źródło: comment_ftMC7U4ioinPdWgWvbuy6C9bsooI3N98.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vivec
Vivec
Vivec
Autor
07.04.2019, 16:32:19
  • 0
@Clermont:

Tak się składa, że przy okazji te teorie zwykle są eleganckie.


Ale nie zawsze, np. model
  • Odpowiedz

466

Mity na temat średniowiecza, w które wciąż wierzy masa ludzi

Mity na temat średniowiecza, w które wciąż wierzy masa ludzi

Gdyby sprawdzić, która epoka historyczna obrosła największą liczbą mitów i legend, to średniowiecze z pewnością byłoby w ścisłej czołówce. Oto niektóre z nich!   W średniowieczu ludzie myśleli…

JankoBzykant88
z
pl.aleteia.org
dodany: 03.04.2019, 11:26:14
  • 229
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    zainteresowania
  • #
    historia
Vivec
Vivec
Vivec 04.04.2019, 08:07:39
  • 9
@Howea: średniowieczu zawdzięczamy m.in. pierwsze poważne próby matematyzacji fizyki, definicję ruchu jednostajnego, chwilowej prędkości, ruchu jednostajnie przyśpieszonego, pojęcie impetu i siły ciężkości, wykazanie Arystotelesowi błędu w kwestii spadających ciał, wyjaśnienie powstawania tęczy, pierwszy zachowany do naszych czasów pełny opis działania magnesów, prawo równowagi ciała na skłonie, współczesny znak plusa, duży wkład w rozwój logiki modalnej, wielkości nieskończenie małe, zbiory otwarte i zamknięte, protoplastę logarytmu, pierwsze studium nad wielokątami gwiaździstymi, koncepcja
Vivec
Vivec
Vivec 04.04.2019, 08:36:05
  • 4
@Howea: równie dobrze można powiedzieć, że kompas został wynaleziony w Europie niezależnie od Chin(ku czemu skłaniają się niektórzy historycy). A jeśli rozmawiamy o druku to trzeba uściślić o co dokładnie chodzi, bo można by się cofnąć nawet do pierwszych pieczęci cylindrycznych i wtedy to nie Chińczycy byliby wynalazcami druku, ale starożytni mieszkańcy Mezopotamii.
Vivec
Vivec
Vivec 04.04.2019, 09:11:49
  • 8
@Howea: to w średniowiecznej Europie powstały pierwsze szkoły medyczne. Gdzie indziej, medycyna uczona była przez praktykowanie u kogoś, kto był lekarzem. W krajach muzułmańskich nauki te były regulowane przez osoby znane jako "muḥtasib", które dbały o to aby działalność publiczna była prowadzona zgodnie z prawem szariatu. W Europie były one regulowane przez samorządne towarzystwa medyczne z własną jurysdykcją i statutem. Również w chrześcijańskiej Europie dokonywane były pierwsze sekcje zwłok(wcześniej jedynie
Vivec
Vivec
Vivec 04.04.2019, 10:47:37
  • 4
@tomtom666: nie neguję oczywiście dokonań starożytnych, ale to właśnie na glebie średniowiecznych uniwersytetów wyrosła metoda naukawa. Zaczęło się to co najmniej w XIV wieku(a może trochę wcześniej) wraz z pracami paryskich fizyków(m.in. Buridan, Oresme, Albert z Saksonii) i rachmistrzów z Oxfordu(Bradwardine, Heytesbury itp.). Kulminacją tego był XVII wiek (Kepler, Harriot, Scheiner, Gilbert, Clavius, Beeckman i.in.) w którym dokonano transformacji obejmującej sześć istotnych dla nauki cech(wg. Petera Deara):
Pogląd na świat jako rodzaj
Vivec
Vivec
Vivec 04.04.2019, 12:15:47
  • 7
@tomtom666:

Grecja, pojedynczy mały kraj, dokonał przeskoku od kompletnego braku jakiegokolwiek pojęcia o świecie


Co proszę? Sami Grecy przyznawali, że wiele zawdzięczają Egipcjanom, nie mówiąc o Babilończykach. Pisząc takie głupoty tylko pokazujesz jak niewiele wiesz o temacie w którym się wypowiadasz.
Pisząc mały kraj zapominasz chyba o wpływie kultury hellenistycznej. Żadną miarą nie nazwałbym tego
Vivec
Vivec
Vivec 04.04.2019, 12:20:57
  • 5
@tomtom666:

Bo cała reszta, o której piszesz istniała już wcześniej.


Co? Weźmy kilka przykładów:
Podaj starożytnego uczonego który wymyślił
Vivec
Vivec
Vivec 04.04.2019, 13:58:45
  • 7
@tomtom666: @tomtom666:

co tam pięć lat studiów, randomowy wykopek mówi, że się nie znam, to się nie znam.


Jeśli uważasz, że Grecy zaczynali od zera, to tak, nie znasz się.
No i nadal nie umieściłeś cywilizacji Greckiej w ramach
Vivec
Vivec
Vivec 05.04.2019, 06:36:47
  • 4
@tomtom666:

nie, po prostu na tyle znam angielski by wiedzieć, co tam jest napisane


No to szkoda bo jest tam napisane, że teoria impetu jest dziełem
LaPuertaDelVino
LaPuertaDelVino
02.04.2019, 07:49:25 via Android
  • 2
Kusi mnie, żeby kupić "Peanatema" Stephensona. Któryś z Mirków czytał? Godne polecenia? Z jego książek dotychczas tylko "7ew" przeczytałem i mega mi sie podobało.
#ksiazki #stephenson #fantastyka
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vivec
Vivec
Vivec 02.04.2019, 09:41:16
  • 0
@LaPuertaDelVino: jedna z lepszych książek tego autora, ale też najtrudniejsza.
  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec 24.03.2019, 16:27:41
  • 4
1330 - 1 = 1329

Tytuł: Porażka nie wchodzi w grę. Kontrola misji od programu Mercury do lotu Apollo 13 i później
Autor: Gene Kranz
Gatunek:
Vivec - 1330 - 1 = 1329

Tytuł: Porażka nie wchodzi w grę. Kontrola misji od progra...

źródło: comment_Fdn12KDIvjSWVQGVC3Kb7v1WoYfsQYaR.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vivec
Vivec
Vivec 10.03.2019, 16:39:57
  • 4
1 377 - 1 = 1 376

Tytuł: Trylogia Bobiverse
Autor: Dennis E. Taylor
Gatunek:
Vivec - 1 377 - 1 = 1 376

Tytuł: Trylogia Bobiverse
Autor: Dennis E. Taylor
Gatu...

źródło: comment_r62GcEF5dQ9heqjMtX9KOP1WvqiI2liK.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vivec
Vivec
Vivec 03.03.2019, 16:51:27
  • 15
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Balcar
Balcar
03.03.2019, 17:38:17
  • 2
@Vivec: Czytałem, jedna z ciekawszych książek historycznych jakie się ukazały w zeszłym roku.
  • Odpowiedz
lubie_jablka
lubie_jablka
04.03.2019, 05:32:21 via Android
  • 1
@Vivec Znajdź sobie jego wykład na YouTube. Inteligentny i zabawny człowiek.
  • Odpowiedz
CreaOnion
CreaOnion
02.03.2019, 09:45:43
  • 135
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 31
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vivec
Vivec
Vivec 02.03.2019, 11:06:33
  • 2
Ależ były, już wtedy ateizm zaczął robić się popularny, również w nauce.


@Aldarith: to jakich ateistycznych naukowców z renesansu możesz wymienić?
  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec 02.03.2019, 11:25:12
  • 1
@Aldarith: oho! już się zaczęło wyzywanie...

Napisałeś, że ateizm zaczął robić się popularny w nauce, to chyba byli jacyś naukowcy ateiści, czyż nie?
  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec 02.03.2019, 11:44:01
  • 0
@Aldarith: potrafisz odpowiedzieć na proste pytanie? Zadam je jeszcze raz(mam nadzieję, że ostatni): możesz wymienić ateistycznych naukowców z renesansu, skoro uważasz, że ateizm zaczął robić się w nauce popularny w tym czasie?
  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec 02.03.2019, 15:45:41
  • 0
@Aldarith: pierwszy zadałem ci pytanie i do tej pory nie uzyskałem na nią odpowiedzi, więc czemu mam odpowiadać na twoje, jeszcze po tym jak mnie zwyzywałeś? No, ale niech będzie.

A przytoczyłeś wypowiedź Zaimatsu bo? 


Bo ta część mojego posta była skierowana do niego, nie do
  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec 02.03.2019, 16:09:49
  • 0
@vind:

A bez tej instytucji równie dobrze więcej środków mogłoby być na te badania przekazane


Tak? A kto w średniowieczu dawałby te środki gdyby nie
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 17
  • Strona 3 z 17
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 17.08.2014

    Komentator
  • Rocznica
    od 12.03.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 27.12.2021

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 23.03.2015

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia